[FOTO] van alles wat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

babli

[FOTO] van alles wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:57

Ik heb sinds afgelopen weekend mijn canon eos 400d en ben druk aan het oefenen.
Graag commentaar, daar leer ik alleen maar van Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de hoeveelheid en bedankt voor t kijken Bloos

sunny_90

Re: [FOTO] van alles wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:46

Mooie foto's hoor! Knipoog Erg scherp en leuke verschillende sferen..
Ik vind vooral die eerste leuk, schattige teddy beer!
Veel plezier nog met je nieuwe camera! Lachen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:15

Foto 1 - Zoals ik al zei, erg leuk, mooi scherp op het neusje. Krijg zin om me knuffels uit de kast te trekken haha!
Foto 2 - Mooie foto, maar beetje storent de bloemen vooraan.. Wellicht had je daarop scherp kunnen stellen.
Foto 3 - Vind ik mooi Ja De geopende bloem is het scherpste punt. Zodat de dichte een beetje op de achtergrond vallen. Mooi!
Foto 4 - Spreekt me niet echt aan, mis een beetje de scherpte helaas.
Foto 5 - Leuke foto, mooie scherpe slak, en mooie kleurige achtergrond.
Foto 6 - Mooie blauwe lucht, leuk Ja
Foto 7 - Mooie foto, spreekt me erg aan. Mooie ondergaande zon, huis valt mooi in het donker.
Foto 8 - Vind ik dan weer minder, er is een soort vlek tussen de 'stralen' door. Een heeft dan niks speciaals.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. En heel veel succes & plezier met je nieuwe camera!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:40

Hier mijn commentaar Haha!

1. Ontzettend leuke foto. Compositie is mooi. Neusje is mooi scherp en de rest vervaagt langzaam. Dat geeft een mooi effect. Waar je een volgende keer misschien wel op kan letten is dat de achtergrond egaal is. Nu is linksonder wit en rechtsonder groen.

2. Beetje saai. Maar dat is persoonlijk, want ik hou niet van bloemenfoto's Bloos Ik vind het heel mooi dat je in het midden hebt scherpgesteld en dat alles eromheen mooi wazig wordt. Het stukje muur maakt het net even af. Mooie foto.

3. Ik had meer scherpte willen zien in alle voorste bloemen. Nu is alleen de linkse scherp en de rechter zijn net niet helemaal scherp. Dat is jammer, want nu springt het er niet echt uit. Zijn ze allemaal in het midden scherp springen ze er veel meer uit.

4. Mooi. Alleen de lichtvlek/oranje vlek bovenin stoort me wat.

5. Mooi symetrisch. Maar daardoor wel wat standaard. Dit is een mooi onderwerp om wat meer te experimenteren. Dus onderwerp wat meer naar links of rechts, boven of beneden, enz. Gewoon ter afwisseling.

6. Mooi! Geen commentaar Haha!

7. Mooi. Zonnetje nog net achter het dak had net een wat mooier sfeertje gegeven, maar dit is ook niet verkeerd Knipoog

8. Mooi. Maar kijk uit dat je niet te vaak recht in de zon fotografeert. Dat kan schadelijk zijn voor je camera. Die duifjes zmaken het helemaal af.

Zie het niet als negatief commentaar, want je foto's zijn erg mooi. Maar misschien heb je zo wat puntjes waar je een volgende keer aan kan denken.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 20:52

Harstikke bedankt voor de uitgebreidde reacties. Ik ben er erg blij mee, vind het juist fijn om te horen wat ik beter kan doen. Leer ik alleen maar van toch. Ik ga er op letten en nogmaals bedankt Haha!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 11:40

Niemand meer? Haha!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:50

Allereerst: hoe bevalt de EOS 400D? Ik ben namelijk zelf ook van plan die aan te schaffen, maar duurt nog even, dus vind ervaringen van anderen erg prettig om te horen. Enne, met welke lens heb je deze foto's gemaakt?

Dan de foto's

foto 1: inderdaad een erg schattige foto. Prachtig met dat wazige eromheen. Persoonlijk vind ik het wat storend dat de oogjes niet helemaal scherp zijn, maar zo heeft het zeker zijn charme.
Foto 2: dit soort foto's vind ik juist echt geweldig! Bloemen foto's vind ik al leuk, meer bloemen nog leuker. Ik ben benieuwd hoe de foto eruit gezien zou hebben als er wel scherp was gesteld op de voorste bloemen. Persoonlijk denk ik een stuk saaier. Dit maakt het apart.
Foto 3: vind ik zelf minder leuk, maar ik vind de opbouw van de foto wel apart. De bloemen voorop scherp(er) en de achtergrond wazig.
Foto 4: Super! Ik vind de combinatie van de cactussen en de (praktisch) witte achtergrond een erg fijne en rustige combinatie geven. Doe mij er nog maar zo een! Haha!
Foto 5: vind ik wel wat saai. De slak is mooi scherp, de bomen/bladeren worden geleidelijk aan minder scherp, dus eigenlijk niets mis mee, maar ik ben nogal fan van echte macro foto's, dus meer nog gezoomd op de slak.
Foto 6: heel scherp, strak blauw. Leuk!
Foto 7/8: mooi moment, vind zelf 7 beter dan 8, bij de laatste zie je nog net een lichtbolletje extra verschijnen, die je bij 7 niet hebt.

Met andere woorden, super leuke probeer foto's al. Ik heb laatst geoefend met de 300D. Erg prettige camera, wat ik vermoed dat de 400D dat ook zal zijn. Veel oefen succes!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:05

djinnie de camera bevalt me tot nu toe erg goed, veel kan ik over mijn ervarnigen nog niet zeggen omdat ik nog niet eens een weekje bezig ben.
Deze foto's zijn gemaakt met de standaard 15-58 mm KIT lens.

Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Lachen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:07

hmmm, is de standaard KIT lens niet 18-55 mm? Of ben ik nu in de bonen? Heb met de 300D ook al geoefend met een 70-300 telelens met macrofunctie (tussen 200-300, van Sigma), maar dat viel wel wat tegen. Moet echt wennen aan het gewicht, dat had ik al met de KIT lens, laat staan met die joekel van een lens erbij... Haha! Kreeg de foto niet scherp, omdat ik de camera niet stil kon houden (en bij autofocus hoorde je dus steeds de camera opnieuw scherpstellen, hahahaha Clown )

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 14:55

Ja sorry 18-55 mm zat even te dromen Haha!