Wat vinden jullie ervan? Ze zijn bij mijnalbum geuploud dus scherpte is achteruit gegaan.

Commentaar is welkom
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Evelli schreef:leuk ventje, maar al je fotos zijn onscherp
denk niet dat dat de schuld is van mijnalbum, want als ik daar upload blijven mijn foto;s scherp
verder staat hij vaak niet helemaal op de foto en dat vind ik storend
op de twee laatste fotos is zijn gezicht overbelicht
Dit is ook mijn eerste keer.. Veel oefenen maar.
Kanzi schreef:Lekker jochie!![]()
1. Probeer op ooghoogte te komen staan, dus door je knieën zakken.
Dan krijg je een veel sprekender plaatje.
2. Als je ervoor kiest om een foto van het 'hele' jongetje te maken, probeer dan te zorgen
dat de voeten er ook op komen. Of anders vanaf de heupen.
Zo is het net een beetje storend.
3. Lekker spontane foto.
Probeer er op te letten om hem niet altijd in het midden van de foto te zetten.
4. Mooie compositie!!!
Let op de belichting; de zwaan is een groot wit vlak, het is mooi om hier doortekening in te hebben.
Ik weet niet of het met jou camera kan, maar iets onderbelichten zou hier mooi zijn.
5. Deze is ook iets overbelicht.
Leuke foto, ik zou hier misschien een uitsnede van maken van
alleen z'n hoofd met een stukje spijkerjas.
Ben je gelijk die voetjes links in beeld kwijt.
6. Dit zou een leuke foto zijn als het jongetje naar de boot kijkt.
Nu is het een beetje rommelig; gaat het nou om de boot of het kind?
Succes verder, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
arian_wolf schreef:Heb wel meer gehoord dat als je ze bij mijnbum upload minder scherp zijn...
Maar bedankt voor je commentaar.. Kan ik wat meeDit is ook mijn eerste keer.. Veel oefenen maar.
Citaat:Nee, je leest vaker dat de kwaliteit achteruit gaat, niet de scherpte. maar goed, das de discussie niet. Ik vind de foto's zo niet heel interessant. Ik zou als ik jou was wat meer met diafragma (scherpe voorgrond, wazige achtergrond) werken, je ISO bewerken. Iig proberen om het object zo interessant mogelijk in beeld te zetten.
Succes ermee.
. Ik moet er allemaal nog achterkomen hoe het allemaal werkt enzo. Ben niet zo handig met een camera. Maar dat komt vanzelf wel. Iniedergeval bedankt voor je reactie.
Je vraag om een reactie/commetaar, dus bij deze