[TEK] Buurkat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

greensleaves

[TEK] Buurkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 19:48

Oeh, spannend! mijn allereerste topic, een derwent-tekening van de (overleden) kat van de buurvrouw als cadeautje voor haar.
Ik heb nooit eerder een topic geplaatst op uit de kunst omdat ik normaal een hekel heb aan kritiek. Maar nu ik wat serieuzer begin te worden met portretten, is wat opbouwende kritiek toch best fijn.
Iedereen zegt altijd dat ze niet van suiker zijn, nou ik wel Haha! . Nee hoor, brand maar los!
Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK] Buurkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:51

Wow! heel erg mooi!! die glazige oogjes, die subtiele snorharen, heel mooi!

het enigste commentaar dat ik heb, is dat je het bruine van het papier er nog doorheen ziet. dus je zou iets dekkender kunnen tekenen Lachen

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 19:53

Dankjewel! Lachen
Je hebt gelijk, ik had zelf voor bruin papier gekozen omdat de kat een beetje een beige gloed heeft, maar dat ziet er inderdaad juist wat onaf uit Ja

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:50

Erg mooi gedaan! Lastige pose ook Ja
Ik zou hem nog iets dekkender maken, met slechts hier en daar plekjes (de schaduwen?) waar het bruine van het papier toch nog doorkomt.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:15

Ik heb geen verstand van hoe je zoiets moet maken, maar ik vind het erg mooi gedaan.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:30

Mooi zeg! Ik doe het je niet na..
Maar idd misschien iets meer dekken.
De rechterkant van de poes vind ik, ja, er is iets dat niet helemaal klopt maar ik kan je niet zeggen wat..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:51

Ik denk de bolle kaken? Maar het lijkt alsof het een best dikke kat is Clown

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:28

Heel mooi Ja Vooral de ogen vind ik prachtig gelukt!
Het oortje lijkt vrij klein, maar dat kan natuurlijk gewoon bij het ras horen. Ik vind het eigenlijk wel mooi dat het niet 100% dekkend is, dat er nog een beetje kleur van het papier doorheen komt.
Enige wat ik wel een beetje jammer vind is de compositie, ik had er iets meer van het lijf op gezet.. Onze leraar zei altijd dat het verboden was om lichaamsdelen te amputeren Tong uitsteken Daarmee bedoelde hij dan: niet afsnijden bij de keel, schouders, elleboog, knieën enz. Misschien zou het dan wel leuk zijn als je een pootje erbij tekent, alsof hij dat op tafel legt, dan krijg je meer het idee dat hij uit de tekening wil kruipen. Dat zou je misschien in photoshop eens kunnen proberen voordat je in t echt daarmee aan de slag gaat Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:33

Hele mooie tekening dit, erg goed gelukt, mooie glazige ogen.
De compositie viel mij ook op en kan me in deze ook geheel aansluiten bij wat MysticTinker hierboven zegt. Moet er wel bij zeggen dat ik dat zelf altijd het lastigste vind van een tekening...

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 14:38

Bedankt allemaal Lachen
Ik zal nog even de foto vergelijken met de tekening voor de rechterkant en vooral het oortje, en in ieder geval nog wat dekkender maken.
Dat ik zijn hoofd van zijn schouders af heb geamputeerd is omdat ik hem precies van de foto heb nagetekend, had er nog niet eens aan gedacht dat ik er iets bij kon verzinnen, lijkt me ook moeilijk maar daar ga ik mee oefenen Ja

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:52

Even over die bolle kaken en het kleine oortje; ik vermoed dat dit een Britse korthaar was? Die hebben idd zo'n bolle toet en kleine, afgeronde oortjes Ja

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:02

Hetzelfde als bij de andere tekeningen, je ziet het papier nog, maar ik vind dat absoluut niet storend. Juist erg mooi gedaan. Bij een van de vorige iets te veel. Maar bij deze voegt het zeker wat toe. Erg knap, erg mooi.Lachen

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 19:23

Dankje Lachen
Welke andere tekeningen? Tong uitsteken
Ik heb nooit eerder op bokt gepost.. of heb je op mijn site gekeken? Dan ben je volgens mij de eerste haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:48

Centrale aanvraag topic Knipoog

Al zou ik me voortaan 2x bedenken of je het nog wel gratis doet.. Maar dat is mijn mening Knipoog

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:20

Lachen Ah, ik dacht al!
Tsja, als ik de tekeningen zelf wil houden voor mijn portfolio kan ik er natuurlijk moeilijk geld voor gaan vragen Tong uitsteken

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:35

Vind het juist mooi dat niet alles dekkend is!
Ogen vind ik prachtig, compositie ook (tenminste niet standaard)
pootje erbij zou idd nog iets kunnen toevoegen.
Erg mooi! Vooral blijven plaatsen dus!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:02

Ik vind hem idd ook wat krapaan afgesneden maar aangezien je de foto hebt gevolgd is het je ook niet heel erg aan te rekenen. Dit kun je evenwel verhelpen als je de beschikking hebt over meerdere foto's: die kun je dan combineren zodat je portretje toch wat mooier tot recht komt.

Absoluut een goed portret. Papierkeuze vind ik erg goed en het licht doorschijnende siert absoluut. De kleur van het papier steekt prima af tegen het blauwgrijs (ik zie paarsig grijs? mag van mij ook wat meer blauw bij). En het okergele van de ogen staat daar prachtig tegenover. De glansplaatsen vind ik hier en daar toch teveel een vlak (en dan ga ik denken aan een overbelichte foto). Maar, absoluut erg goed portret. Post jij maar gerust vaker werk. Ja

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:05

greensleaves schreef:
Dankjewel! Lachen
Je hebt gelijk, ik had zelf voor bruin papier gekozen omdat de kat een beetje een beige gloed heeft, maar dat ziet er inderdaad juist wat onaf uit Ja

Ik vind het er júist geweldig uitzien nu hij wat 'doorschemert'. Past ook ontzettend goed bij zijn ogen.
Petje af voor je werk: diepte en kleur vind ik geweldig Lachen