Wat doen? (vraag naar foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doen? (vraag naar foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:02

Ik ben een beetje bezig met fotografie en ben nu op een aantal wedstrijden aanwezig geweest enzo. Ik laat hier dan altijd wat foto's van zien op wat fora. Nu krijg ik regelmatig de vraag naar bepaalde foto's (door de ruiter of iemand die de ruiter kent) maar ik weet niet wat ik daarmee moet aanvangen.

Eerst stuurde ik de foto's gewoon door, origineel formaat. Maar nu ik er serieuzer mee bezig ben heb ik daar eigenlijk geen zin in, het zijn toch mijn foto's ...

Maar ik ben er totaal niet professioneel mee bezig ofzo, dus om te gaan beginnen met afdrukken en van die dingen zie ik echt totaal niet zitten. Heb ik de tijd niet voor en eigenlijk ook gewoon geen zin in.

Is er misschien nog een oplossing?
Of moet ik gewoon tegen die mensen zeggen van "sorry, maar het is niet mogelijk"? Wat dat vind ik voor hen eigenlijk ook wel jammer, als ze bepaalde foto's leuk vinden enzo...

Alvast bedankt.

Riddikulus

Re: Wat doen? (vraag naar foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:15

Hmmm... Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje raar. Je maakt zomaar foto's van andere onbekende mensen, maar vervolgens is het niet mogelijk om de foto's te krijgen?

Ik zou het juist wel met afdrukken gaan doen. Zo verdien je een extra zakcentje. En laten we wel wezen. Als je het via een normale huis-tuin-en-keuken-zaak laat doen (hema) kost het je écht niets. Dan kun je ze online bestellen en zelfs thuis laten bezorgen bij die mensen. En de prijs verreken je dan gewoon in je vraagrpijs voor de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:54

Ik maak foto's voor mezelf, om te oefenen.. En steeds dezelfde paarden in dezelfde omstandigheden oefent niet zo goed Knipoog

Maar dat is toch een heel gedoe? Moet ik dan ten eerste al niet een website hebben met alle info? Niet dat dat zo'n probleem is, maar ik vind mijn foto's daar (nog) niet goed genoeg voor. En wat komt daar dan nog bij kijken? En via gewoone huis-tuin-keuken-zaken is de kwaliteit ook niet wat het moet zijn .. Denk als ik zoiets wil beginnen dat ik het meteen goed wil doen. Maar ik heb geen flauw idee wat er allemaal bij komt kijken .. en ja, ik vind dat mijn foto's daar nog niet klaar voor zijn..

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:57

Ik snap je punt. Is het dan geen idee om gewoon op dezelfde basis als nu verder te gaan? Dus gewoon via bokt publiceren en wanneer dan iemand vráágt naar de foto's, dat je dan zegt van "das mogelijk, maar dan stuur ik ze afgedrukt op en dat kost zo en zoveel. Zodat ze niet gedupliceerd kunnen worden en de nieuwe eigenaar ook bekend wordt met mijn naam als fotografe". Op die manier bouw je al een beetje naam op voor wanneer je écht iets gaat beginnen.

En of iemand dan je foto's nog wilt hebben (kwaliteit-prijs-verhouding) is dan aan die persoon, maar je geeft dan in ieder geval de mógeijkheid om de foto's in het bezit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:09

Bedankt, maar het gaat mij niet echt om mijn prijzen te bepalen, ben ik helemaal niet mee bezig. Het gaat er momenteel om hoe of wat, omdat mensen achter foto's vragen. De rest zien we daarna wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:10

Zitten wel meer mensen in dat topic die ook de vraag hadden of ze er überhaupt iets voor moesten of konden vragen gezien hun ervaring. Misschien staan er gewoon wel nuttige dingen voor je in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:19

Ok Lachen
Heb het wel een heel stuk gevolgd maar zal het dan eens helemaal gaan doorspitten Knipoog Als ik eens tijd heb Tong uitsteken