[SCH] Zelfportret van mij en O`Neill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[SCH] Zelfportret van mij en O`Neill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:38

M`n eerste schilderij dat af is nadat ik zo`n 20 tubes van 200 ml winsor & newton olieverf heb gehad. Ik beschik nu dus over liters fijne kwaliteitsverf.
M`n paard vind ik redelijk gelukt, ik heb hem al vaker geschilderd, maar over mezelf zal ik het maar niet hebben. Bloos Bloos Bloos

Hier het resultaat:

olieverf op linnen, 30 x 40 cm

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

En het vorige portret van mn eigen paard in acrylverf:
Afbeelding

Tips zijn super welkom, de foto die ik als voorbeeld heb gebruikt staat in mn profiel, maar ik heb ook een stuk nageschilderd uit hoe ik hem ken.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 09-10-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast. [sch] -> [SCH]

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [SCH] Zelfportret van mij en O`Neill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:05

Knap gedaan Lau! Ja vooral omdat ik weet hoeveel bloed zweet en tranen jouw hoofd je gekost heeft. Heb alleen het idee dat je laars nog niet af is? Verder vind ik weer dat je ons zo tegemoet springt Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:39

@lon: Ik weet zeker dat het hoofd van Jos in mn nieuwe schilderij beter gaat lukken, heb besloten aan de mijne niks meer te doen. Erg lastig altijd op zo`n klein stukje doek.

@fnanne: Oeps...alweer... zal het nooit meer doen Schijnheilig

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:13

Hij is weer super spetterend. Hij komt je echt tegemoet springen.
Mooi werk weer Lau Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:52

Je deelt je paard wat teveel in tweeën door de singel en ik ben het absoluut niet eens met je zwartgebruik (ik ben echt geen tegenstander van zwartgebruik maar met mate!). Je vlakt je werk daardoor heel erg af. Het paard komt in het linkse deel heel mooi naar voren, echt super. Het tweede deel is echter een breuk met het linkerdeel, veel grover van opzet (donkerder is alleen maar logisch op bepaalde stukken om hem 3d te maken natuurlijk). Ik weet ook wat voor enorme moeite het gezicht je gekost heeft en bij je stijl past priegelwerk misschien ook helemaal niet. Kijk dus wat bij je past: nog meer abstraheren of met een 0-penseel toch wat detaillering geven. Ik denk ook dat het kleurgebruik in je gezicht hem minder maakt: het is te donker en te okerig en teveel met harde omlijning en dat past niet geheel in de stijl van de rest van je schilderij.

Het onderste deel van je ruiter vind ik daarentegen wel erg goed, die past echt perfect in de rest van je portret.

De combinatie van oranje-groen-blauw heeft uiteindelijk gewoon erg goed uitgepakt. De bespiering op de borst vind ik echt fantastisch en daarin is je vooruitgang enorm op te merken. Ik kijk nu al uit naar de volgende (en je volgende zelfportret). Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:59

weet je, ik vind je gezicht niet eens zo heel slecht gelukt (hoewel ik jou er niet in zou herkennen Bloos ) maar ik vind je ogen zo dood..... ze zijn te donker en teveel 1 kleur, je bent helemaal niet van het gepriegel, maar ogen is toch iets aparts.
verder heb ik niks te zeggen, behalve dat ik niet helemaal met Josav eens ben Bloos sorry mijn encyclopedie, maar ik vind haar zwart niet te overmatig en het paard niet in 2en gedeeld Bloos

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je van een mensenportret zou maken, volgens mij zou je dat best goed kunnen Ja

ik heb trouwens een foto gevonden van mijn paardje wat je mag schilderen *LOL*

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:18

Ik ben toch weer verder in het gezicht aan de slag, ben er achter dat ik ze steeds te veel als paardenogen neerzet, waardoor ik in de knoei kwam. Bovendien heeft de huid al meer een normale huidskleur.
Ben benieuwd naar de foto!