[TEK] Paard in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

[TEK] Paard in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 08:34

Als ik hem zo op de computer zie, zie ik nog een heleboel dingen waar ik niet tevreden over ben (neusrug, hals/front) dus waarschijnlijk moet ik er nog wel weer mee aan de gang.
Maar vooralsnog toch maar even het resultaat:

Afbeelding

Pastelpotloden (Van Gogh) op rood fotokarton (A1)

fabienne

Re: [TEK] Paard in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:26

Goed gelukt Kitty! Het is niet helemaal mijn smaak qua kleur maar dat is persoonlijk.

Enige puntjes om hem misschien nóg beter te krijgen:
Het oog links op de tekening misschien wat minder transparant/minder licht maken; hij heeft er nu een wat vreemde blik in door die lichte rand.

De aanhechting van de oren is nit duidelijk.

De schaduw op het neusbeen mag ietsje meer doorlopen onder de neusriem uit.

Manen en maantop vind ik geweldig mooi gedaan; het andere oog ziet er supermooi uit!
(het totaal ziet ook goed uit natuurlijk, maar het kan nog beter Haha! )

Neusgaten mogen misschien ietsje meer nadruk?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:05

Heel mooi gedaan!
Ik ga qua kritiek met fabienne mee, verder echt heel mooi! Ja

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:18

Wat een heerlijke tekening zet je hier neer! Ja
De kleuren vind ik lekker om naar te kijken, geven het geheel een super sfeertje mee.
Qua commentaar ga ik mee met Fabienne, ook heb ik het idee dat de neusgaten niet helemaal lekker zitten, alsof de -voor ons linker- een stukje hoger zou mogen zitten.
Neemt niet weg dat ik het een geweldig werk vind!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:13

Heel erg mooi! Wow!
Die manen zijn net fluweel. Echt prachtig om te zien. Lovers De kleuren vind ik persoonlijk iets té roze. Had iets minder imo gemogen, maar dat is een kwestie van smaak. Lachen Het linkeroog [voor ons] mag idd wat donkerder.

Verder echt een prachtwerkje. OK dan!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:38

Die blik pakt me erg!! Manen en manentop zijn prachtig! Neus idd wat meer uitwerken.
Als ik wat langer naar de oren kijk, begin ik te twijfelen over de stand/positie.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:13

Wauwww Lovers
Geweldige kleuren enzo. Heeel mooi!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:15

Ik ben heel lang bezig geweest met het linkeroog. Ik ben bang dat die inmiddels wat verzadigd is, maar ik zal nog eens proberen hem wat minder transparant te maken.
De oren beginnen mij ondertussen te storen. Die kloppen niet. En de neus moet ik ook echt aanpassen.
Bedankt voor de reacties!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:18

Kitty met wat kneedgum kan je deppend wat materiaal verwijderen waar het dreigt te verzadigen!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:58

Ookal klopt hij misschien niet helemaal, ik vind het een geweldig mooi plaatje. Alleen het linkeroor en het linkeroog storen me wel wat, maar die kleuren en de sfeer die deze tekening heeft zijn erg gaaf Ja heel knap gedaan

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:29

Ik vind dit echt een mooi werkje. Als je er de eerste keer naar kijkt krijg je echt een wow effect, vooral door de kleuren. Je hebt een prachtig sfeertje neergezet. Ik ga mee met de commentaar die al gegeven is wat betreft het oog/ de neus. Ik denk dat je bij het linkeroog de witte rand wat zou moeten verkleinen.

Wat mij nog iets stoort is de rand rond de oren. Het is net alsof je juist in die rand een heel ander kleurgamma gebruikt, veel feller en fletser. Al bij al een topwerkje.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:45

Oh dit spreekt me heel erg aan. Prachtige kleuren.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:16

Heerlijk plaatje om naar te kijken, mooi zo met die rode achtergrond geeft het een lekker sfeertje mee. Ik ga mee met wat hierboven al gezegd is met als aanvulling als je de tekening spiegelt kun je beter zien wat er net iets anders had gemoeten. Dan zie je dat de neus niet recht loopt maar dat er een ronding in zit die volgens mij niet zo moeilijk op te lossen is. (het stuk onder neusriem lijkt een andere kant op te draaien dan het stuk boven de neusriem).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:58

Prachtige kleuren heb je gebruikt zeg! Ik ga mee met de rest qua commentaar, dus alles is al gezegd eigenlijk. Heel mooi Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 13:12

Ik zal de tekening nog eens wat bijwerken. Het oog, de oren en de neuslijn.

En *tromgeroffel* ik heb net een houten doos Derwent Coloursoft potloden besteld, 72 stuks...
Eens kijken of ik daar een beetje mee uit de voeten kan. Is toch weer anders dan pastelpotlood.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:44

Die kleuren. Heerlijk om naar te kijken. 72 toverstokjes? Zal wel een leuk prijskaartje aan hangen. Knipoog

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 15:35

Zie Marktplaats... Stukje goedkoper dan de adviesprijs. En eigenlijk is die houten doos natuurlijk niet nodig. Zonder is veel goedkoper.
Maar ja, die houten doos is er wel heel mooi bij. Scheelt dat ik net een nieuwe tekenopdracht binnen heb. Kan ik daar weer een deel mee vergoeden...

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:56

Jezus, gaaaaf man! Ik hou wel van aparte tekeningen. Weetje wat ik nou het gaafst vind? Het afgedraaide oor. Lekker eigenwijs. Ook de kleuren vind ik fijn om naar te kijken, en het transparante oog vind ik eigenlijk juist heel knap. Moeilijk om zo neer te zetten, maar wel realistisch. Het halster vind ik jammer, maar dat is persoonlijk. Gave tekening.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:41

Wauw, wat een mooie kleur zo op dat rood Wow!
Ik vind die kleuren zo mooi, dat ik bijna vergeet goed naar de tekening te kijken Bloos

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:53

Kitty schreef:
Zie Marktplaats... Stukje goedkoper dan de adviesprijs. En eigenlijk is die houten doos natuurlijk niet nodig. Zonder is veel goedkoper.
Maar ja, die houten doos is er wel heel mooi bij. Scheelt dat ik net een nieuwe tekenopdracht binnen heb. Kan ik daar weer een deel mee vergoeden...

Ooohh die doos heb ik ook! *LOL*
Je voelt je net een kind in een snoepwinkel, met zoveel moois in een houten kistje Knipoog

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:21

Kleuren lijken iets anders...
De waarheid ligt in het midden...
Afbeelding
Ik laat het er zo even bij.

Ben nu namelijk begonnen met een nieuwe tekening met de tover-snoepgoedjes uit mijn houten kistje!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:26

Ik vind hem heel mooi! Het halster vind ik iets aan de brede kant, maar het stoort niet echt.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:04

Mooie kleuren, heerlijk fel en gedurfd!

Ik vind dat je het licht aan de linkerkant op zijn hoofd ontzettend mooi hebt getekend; het is echt een gloed. Hoe de kleuren overlopen vind ik ook goed gelukt.
Ogen lijken niet met elkaar te kloppen in verhouding (rechts heeft meer contrast en licht, links lijkt wat 'doods' omdat hij de andere kant op kijkt). Manen lijken ook teveel op de voorgrond te zitten waardoor het wat platter lijkt.

Leuke tekening Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:12

De verhoudingen zijn idd niet helemaal ideaal maar de wijze waarop je hem hebt neergezet en je kleurkeuzes zijn gewoon erg mooi en fris en de papierkleur draagt daar absoluut aan bij. Deze tekening maakt me nieuwsgierig naar meer! Ik ga ook mee dat het helle licht links een heel mooi ophalend effect heeft, maar te sterk staat tegenover de andere zijde die stukken minder gedurfd is. Maar ik wil zeker weten meer zien!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:31

ik vind het een mooie tekening, lekker warm, het paard heeft ook een hele lieve uitstraling die erbij past.

misschien had je het contrast wat groter mogen maken tussen links en rechts. Links valt het licht en dat heb je heel goed gedaan, rechts zou misschien wat donkerder mogen....

en de neus vind ik een beetje storend, het linkerneusgat is niet duidelijk, waardoor het lijkt of de neus naar links afbuigt

ga zo door, ben altijd erg onder de indruk van je werken