Citaat:Kolkend van de woede smeet Sterre haar mobiele telefoon op de grond.
Stomme hufter, schoot het door haar heen.
Haar vriendje, haar allerliefste in de hele wereld, was boos op haar, want ze zou te veel tijd doorbrengen met haar paard, Zazou.
Sterre har niet getwijfeld, en het gelijk uit gemaakt.
Maar nu was ze gewoon té boos.
Haar telefoon was kapot, zoals ze al verwacht had, maar haar ouders zouden haar wel een nieuwe geven, voor haar verjaardag, die al bijna was.
Voornamelijk wou ze nieuwe spulletjes voor Zazou, want behalve het zadel waar ze op rondhobbelden, was alles oud en krakkemikkig.
Niets was nuttig om te houden, maar over andere spullen, bezitte de standaard familie van Sterre niet.
Zo rijk waren ze nou ook weer niet, en na de vakantie was het altijd extra bezuinigen op alles.
Sterre zuchtte.
Ze was enigzins gekalmeerd, en dus kwam haar moeder binnen, en ging naast haar op het bed zitten.
Wat is er darling?, vroeg ze.
Sterre's moeder was in Engeland geboren, en ze was het engels nog steeds niet verleerd.
Ik heb het uitgemaakt, snikte Sterre, terwijl ze met haar schouders schokte.
Waarom dan schat?, vroeg haar moeder troostend door.
Hij was boos op me, omdat ik te veel tijd met Zazou doorbreng volgens hem.
Sterre's moeder stond op.
Laat hem maar zakken, hij zal merken dat hij je erger mist dan hij verwacht had voor hij boos op je werd schat, zei ze terwijl ze de deur achter zich sloot.
De volgende dag moest Sterre echter al vroeg op, ondanks dat het weekend was, en dat ze zich had voorgenomen uit te slapen.
Om 7 uur werd ze net als normaal wakker, en ze schoot snel in haar kleren, en ging naar Zazou.
Toen ze daar aangekomen was, zag ze dat haar verzorgstertje de vorige dag was geweest.
Sterre had haar aangenomen omdat ze wanhopig op zoek was naar een verzorgpaard, maar niemand wou haar, omdat ze pas 10 was.
Ze reed Zazou nog niet, maar ze waren heel lief samen, en Zazou vond het leuk een keer een ander mens dan Sterre bij zich te hebben.
Sterre moest lachen, het zag er niet uit op het stalletje.
Er stond ook nog een ander paard, een leuk Fjordje, die de trotse naam Simba droeg.
Samen stonden ze gerust te eten in het weiland, terwijl Sterre het hek opende, en naar binnen kwam.
Ze sloot het hek weer achter zich, en las wat het verzorgstertje, Anne, te vertellen had.
Toen ik Simba ging borstelen, zag ik dat hij een wondje had op zijn achterbeen, ik heb gelijk Zazou nagekeken, maar die had niks, wil jij even kijken?.
Groetjes, Anne.
Het was een leuk, schattig meisje, en ze had altijd wel wat leuks te vertellen.
Vandaag zou ze ook wel weer komen, het was immers weekend, en dan was ze altijd hele dagen hier te vinden.
De McDonalds, die hier vlakbij zat, had 2 vaste klanten van de stalletjes, Sterre en Anne.
Best wel geschrokken snelde Sterre naar Simba, misschien zou de eigenaresse haar aansprakelijk stellen.
Maar het was een klein wondje, niet eens diep.
Sterre kon het zich wel voorstellen dat Anne geschrokken was, en het maar vermeld had.
De eigenaresse van Simba was een leuke vrouw, en ze was hier ook redelijk vaak te vinden.
Sterre gaf de paarden hun eten, en ging zitten op de rand van de bak, om te kijken hoe ze het op aten.
Toen ze klaar waren, gingen ze spelen, dat konden ze echt uren volhouden, dus pakte Sterre haar camera, in de hoop dat ze door gingen.
Ze schoot een paar leuke, maar vooral schattige plaatjes van bijde paarden, wat wel een uur duurde.
Toen ze uitgespeeld waren, ging Sterre maar beginnen met het borstelen van Zazou.
Traag begon ze te borstelen, terwijl ze krakend het hek open hoorde gaan.
Waarschijnlijk Anne, niks bijzonders.
Het was ook Anne, die weer vrolijk begon te praten.
Sterre knikte maar een beetje, wat was ze afwezig vandaag.
Wat gaan we vandaag doen?, vroeg ze uiteindelijk, vrolijk.
De eigenaresse van Simba had gebeld of ik wou rijden vandaag, en misschien kunnen we samen een bosrit maken?.
Anne reed Simba wel, die was een heel stuk kleiner, en ze konden het goed vinden samen.
Ja hoor!, maar dan gaan we eerst een stuk stappen, loop je mee?, vroeg Sterre uitnodigend.
Is goed, lachte Anne, terwijl ze het hek voor haar open deed, en daarna weer sloot.
Ze deed het slot erop, en samen stapten we stukken over de verharde weg.
Zazou was wat zenuwachtig vandaag, alsof er storm op komst was.
Sterre keek naar de lucht, die kraakhelder was.
Wat zou er zijn?, vroegen beide meiden zich af.
Dit was het eerste deel.
Het is de bedoeling dat ik steeds een nieuw stuk typ, maar nu wacht ik eerst maar eens even op leuke reacties
.Je hoeft niet te vragen om meer, want ik schrijf wanneer ik daar zin in heb.
Nu zit er totaal geen verhaal achter, maar dat komt nog.
Wel vraag ik zelfs naar tips voor het schrijven van een nog beter verhaal, die zullen dan toegepast worden op het stuk(stukken) die hierna komen.
Alvast bedankt voor het lezen