[TEK] Digitaal.. menpony w.i.p.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

[TEK] Digitaal.. menpony w.i.p.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 17:49

Heey allemaal! Omdat ik nog steeds fanatiek aan het oefenen ben.. Leek het me wel handig om een W.I.P topic te openen.. Dan kan ik al doende tips krijgen.. en zo mijn tekening aanpassen..
Ik heb mijn tekentablet pas net.. dus ik moet echt nog heeeel veel oefenen..

Hier mijn begin aan mijn menpony..

Wat vinden jullie?
Ik wilde expres niet met zwart werken.. omdat ik in veel topics al gelezen heb over dat zwart eigenlijk taboe is.. Is deze dan niet iets te blauw.. ?

Afbeelding

Eliine

Re: [TEK] Digitaal.. menpony w.i.p.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:19

Ik zou graag de voorbeeldfoto eens zien (neem aan dat je met een voorbeeld werkt) ik vind de opzet nu namelijk al erg donker, maar heb geen idee hoe het ongeveer moet worden. Het blauw overheerst inderdaad wel op het moment, maar daar kun je nog een hoop aan veranderen hoor. Wel goed dat je met verschillende kleuren aan het experimenteren bent, en de zwart laat voor wat ie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:23

Ik denk dat dit de voorbeeldfoto is. *LOL*

Afbeelding

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 11:04

Ja dat klopt.. dit is de voorbeeldfoto.. Maar ik wilde er eens iets anders mee doen..

Dus werken met blauw ipv zwart...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:22

Ik vind hem ook wat aan de blauwe kant zo. Alleen het lichte glimstukjes en bovenaan lijkt me "blauw" , de rest is wat donker paars-rood/donkerblauw/en misschien bruin en grijs?

Doe je alles 100% opacity?

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:40

maar dat blauw vindt ik wel mooi...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:47

SilverStorm schreef:
maar dat blauw vindt ik wel mooi...

En ik ook! Ik zou het op deze manier afmaken, en kijken hoe ver je komt.
Ik vind het blauw in ieder geval heel tof!

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 12:12

Owkeej dankjewel! Ik ga inderdaad kijken hoe ver ik kom met dat blauw Lachen

enne.. 100% opacity ? Blond (ik ben nog maar n beginner.. Tong uitsteken )

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:24

Ik vind dat blauw ook wel wat hebben. Heel mooi al hoor. Veel succes verder.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:53

Ik vind het blauw ook wel wat hebben hoor.
Maar even tussendoor, gezien de reacties: GEEN GRIJS!!!

Verder idd wat rood erin, wat groen, geel en paars. Idd met een verschillende (lage) opacity werken. In programma's als photoshop kun je bij je brushed de opacity (druk) instellen waardoor hij dus als het ware heel verdunt de kleur neerzet en je dus laag over laag meer blauw aan intensiteit toevoegt. Als je wil kan ik een kleuranalyse maken van de foto die je gebruikt hebt om je een eindje op weg te helpen. =)

Verder heb ik (misschien onterecht) de indruk dat je je lijnen hebt getekend over de foto, ze zijn zo lukraak en toch goed kloppend. Maar verder is het prima om te oefenen een gevoel te krijgen voor vormen. (sorry als ik wat direct overkom en het is ook echt niet vervelend bedoeld, de tekening ziet er verder prima uit hoor!)

Ben je inmiddels al wat opgeschoten?

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 08:06

JoSav schreef:
Verder idd wat rood erin, wat groen, geel en paars. Idd met een verschillende (lage) opacity werken. In programma's als photoshop kun je bij je brushed de opacity (druk) instellen waardoor hij dus als het ware heel verdunt de kleur neerzet en je dus laag over laag meer blauw aan intensiteit toevoegt. Als je wil kan ik een kleuranalyse maken van de foto die je gebruikt hebt om je een eindje op weg te helpen. =)

Dat zou echt heel fijn zijn Lachen

JoSav schreef:
Verder heb ik (misschien onterecht) de indruk dat je je lijnen hebt getekend over de foto, ze zijn zo lukraak en toch goed kloppend. Maar verder is het prima om te oefenen een gevoel te krijgen voor vormen. (sorry als ik wat direct overkom en het is ook echt niet vervelend bedoeld, de tekening ziet er verder prima uit hoor!)

Dat heb je goed gezien.. Ik ben echt nog heel erg aan het oefenen.. en omdat als ik zelf aan de slag ga kloppen de verhoudingen niet.. In dit geval wil ik dat de verhoudingen wel kloppen en gewoon wat experimenteren met kleur Lachen Je komt ook helemaal niet vervelend over hoor Lachen

JoSav schreef:
Ben je inmiddels al wat opgeschoten?

Nee.. ben eigenlijk nog niet verder Bloos Heb het de laatste tijd heel erg druk met school.. binnekort tentamenweek dus het wil niet zo vlotten Bloos Bedankt voor je tips!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:02

ik wou ook nog even mn mening toevoeg Haha!
toen ik het plaatje zag dacht ik; WAUW BLAUW *LOL*
ik vind het wel stoer om een paard eens een andere kleur mee te geven, ze zijn al mooi van vorm en realistisch werken is heel knap, maar af en toe een kunstzinnige uitspatting met kleur is super! OK dan!
ben benieuwd hoe hij wordt Haha!