Ik had nog nooit een cremello getekend dus ik dacht dat het wel een goede uitdaging zou zijn. Ik heb niet een bepaald paard in gedachten gehad, maar heb wel gekeken naar cremello's en onder andere de Akhal-Teke hengst Gagur. Dit heb ik gedaan NADAT ik een basis had getekend dus hij is niet gebaseerd op bijvoorbeeld Gagur (deze hengst siert ook de Bokt wiki bij het artikel over de Akhal-Teke).
Ik begon als volgt:

En jawel, dat is erg donker om uit te komen bij een cremello maar ik hou nu eenmaal van een kleurenbasis omdat het een tekening verlevendigt.

Toen begon ik hem op te lichten. Let wel, de meeste mensen werken van licht naar donker, niet andersom dus ik raad deze methode echt niet aan behalve als je echt heel goed weet wat je doet!

Ik had hem eventueel wat kunnen afwerken maar ik vind het juist mooi zo.
Het is voor mijn doen op vrij klein formaat (tussen A4 en A3 maar dichter bij A4) in pastelkrijt (harde conté, winsor&newton soft) op Italiaans Magnani papier. Ik heb hem voor de duidelijkheid niet nagetekend.
Iemand ervaring met het tekenen van een cremello in pastelkrijt (of vergelijkbaar materiaal)? Tips zijn erg welkom omdat het voor mij de eerste keer was dat ik me in pastel aan een cremello waagde. Heb wel al eens eerder 1 digitaal geschilderd maar die ligt al sinds december onafgemaakt te wachten tot ik er weer eens aan begin.

En nee, hij heeft geen maantop en geen voorlok. De manen zijn opgeschoren. Ik heb die keuze gemaakt om hem zo te tekenen omdat zijn hals dan nog meer nadruk krijgt (zie ook de tekening in het profiel, daar is de maantop ook weggeschoren). Hihi, de volgende AT krijgt misschien wél manen, dat zien we dan wel weer.

De kleuren die hier onder andere in zitten:
Rood, geel, groen, roze, rood violet, indian red, ultramarijn violet, koningsblauw, blauw, lichtgroen, turquoise, blue red shade, een ander type rood 1 en 4, ander type geel, limoen, sapgroen, titaniumwit (omg), okergeel 1, okergeel 4, burnt sienna, frans ultramarijn en cerulean blue. (geen zwart nee).
Ik heb géén echte achtergrond getekend omdat ik vond dat een echte omgeving zou afleiden van het paard.
Overigens, als ik besluit dat ik deze cremello wel een succes vind, voel ik me wel erg verleid een cremello Andalusiër te tekenen. Hmm, cremello. Een cremello-serie misschien?
Ik herkende er meteen een cremello in. Je hebt het blauwe oog ook heel mooi gedaan, en hele mooie glansplekken erin verwerkt. Ik vind de achtergrond ook goed omdat hij zoals je al zegt rustig is, alleen oogt hij wat krasserig? En het neusgat had misschien nog ietsje hoger gemogen. Verder is hij erg mooi 
Vooral dat oog, echt een cremello-oog... Super gedaan, doe het je echt niet na... Geen ervaring met het maken van een cremello in krijt, wel in potlood (zie mijn profiel). Evt. staat er in mijn profiel ook een cremello Andalusiër, hoewel hij niet helemaal aan de uiterlijke kenmerken van een Anda voldoet
Ik wil hem zien