[TEK] eerste poging na inspiratie hier opgedaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

[TEK] eerste poging na inspiratie hier opgedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 18:25

ik zat zo door dit topic heen te bladeren en vond dat mensen hier toch wel hele mooie dingen kunnen met een potlood of verf. vooral die pastel tekeningen vind ik erg mooi, maar sinds dat de vakanties naar frankrijk achter in de auto jezelf vermaken op de heen en terug reis voorbij zijn, heb ik ongeveer ook geen potlood meer aangeraakt.

bij deze dan dus maar weer eens gedaan en vond het moeilijk. het orgineel was ook een moeilijk plaatje, maar omdat hij van inet komt zal ik hem denk ik niet mogen plaatsen ivm copyright.

nou genoeg gezegt, kom maar op met de kritiek, maar hou het positief want het moet wel leuk blijven om te doen natuurlijk Knipoog
ik heb zelf nog genoeg verbeterpunten. hij klopt ook niet helemaal, vooral de benen en de ogen zijn niet mooi. heb ik nooit gekunt trouwens.

hier is tie : Knipoog

Afbeelding

Mano88

Re: [TEK] eerste poging na inspiratie hier opgedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:43

ik heb niet echt heel veel verstand van dit soort zaken hoor.. maar ik vind de verhouding van de boeg niet helemaal kloppend..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:46

Ik vind de verhoudingen best netjes voor een eerste keer Lachen
Nu nog wat meer contrast, meer schaduwen.. En dan kun je eens gaan oefenen met spieren en vacht tekenen Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:07

Het linkerachterbeen klopt imo niet helemaal Lachen Het loopt wat breed, voor de rest mooi, mag wat meer structuur en schaduw in de vacht.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:14

wat jullie zeggen klopt helemaal. de verhoudingen zijn er niet helemaal. het l-achterbeen kreeg ik gewoonweg niet mooi. de boeg is ook wat breed. schaduwen vind ik nog erg moeilijk en het is met een simpel potlood getekent dus vandaar dat ook de vacht en schaduwen nog achterwege zijn gelaten. thx voor de reacties Haha!
nog tips verder? Haha!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:29

een simpel potlood betekend niet dat je geen schaduwen etc kunt maken hoor Knipoog k heb al heel wat mooie tekeningen gezien die slechts met een ikea potloodje gemaakt zijn Haha!

verder zou je idd nog wat kunnen werken aan verhoudingen enzo.

en als bijtip zou ik je willen aanraden geen imageshack te gebruiken maar photobucket oid. bij imageshack krijg je meteen een spamvenster erbij en daar zitten de meeste mensen niet op te wachten..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 11:01

thx Haha!