[FOTO] Dierentuinfoto's, jeeeej.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Dierentuinfoto's, jeeeej.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:12

Commentaar waar ik iets mee kan is meer dan welkom Lachen Lachen

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding
(Die zat errug ver weg, kon helaas dus niet veel dichterbij komen met m'n lens Haha! )

8. Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Dierentuinfoto's, jeeeej.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:17

Wauw, prachtige foto's!! Haarscherp!! Wat voor camera heb je?
Ik ga vrijdag ook naar de dierentuin voor biologie Haha! . Ik neem ook m'n camera mee, maar ik heb een vrij oude camera met maar 3x zoom of zo. Dus ik kan niet zulke goede foto's maken, al helemaal niet als de dieren wat verder weg zitten.

edit: m'n berichtje was nog niet af Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:14

Hmmmm, ze ogen voor een groot deel wat donker hier, maar ik moet eerlijk zeggen: ik zit momenteel niet achter mijn eigen computer, dus het zou maar zo aan de monitor hier kunnen liggen.

De scherpte op 2 vind ik heerlijk! Die viel me direct op.

De diepte die je op 1 hebt gecreëerd met de takjes ervoor: goed gedaan!

Verder... Ik mis op een aantal foto's een beetje de "sprekende kleuren". Maar then again, niet m'n eigen computer wellicht de monitor.

Dan de dieren zelf:

1) Leuk.
2) Erg gaaf. Mooie hoek, mooi moment.
3) Opnieuw leuk, alleen was 'ie wat mij betreft beter geweest als de uil je écht aan had gekeken. En bij deze: kleuren (zie opmerking daarover). Nu spreekt de foto me niet echt aan, maar de compositie is best leuk.
4) Doet me niets. Ja, een aapje. Niets meer en niets minder. Dan vind ik 6 stukken aansprekender.
5) Heel schattig, twee beertjes naast elkaar, maar then again, ik mis iets. Interactie tussen de dieren, interactie met het dier, een spannende compositie. Ik had op zijn minst geprobeerd iets verder naar voren (voorkant diertjes) te kunnen komen en wat lager te gaan zitten (voor zover dat mogelijk was, natuurlijk.. das altijd maar de vraag in dierentuinen).
6) In ieder geval veel leuker dan 4, compositie had volgens mij spannender gekund. Rechterbovenhoek hetzelfde houden, maar verder uitgezoomd. Daardoor staart er helemaal op en diertje mooi rechtsboven met linksonder "leeg".
7) Ik mis opnieuw iets. Die kont van dat dier vind ik niet zo boeiend, die voorkant des te meer. En daar zie je nauwelijks wat van.
8) Schattig hoor, maar bij zo'n foto (zo close in ieder geval) mis ik toch echt de interactie. Ogen zijn wel gaaf, die trekken echt de aandacht.

Complimenten voor de scherpte in ieder geval, maar ik mis echt het spannende in je foto's of anders dat "wauw"-gevoel van het mooie plaatje. Foto 6 had volgens mij de meeste potentie gehad, met een andere compositie was die wat mij betreft ERG geslaagd.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:34

Ook al een dierentuin bezoekje. Haha!

Foto 2, 3, 4.. Maar ook 5.. en 6 springen er het meeste uit. En tja, de belichting, daar kan je niet zo veel aan doen met dit rotweer. De foto's komen iets donker uit, maar met hekken, weinig tot geen zon kan het ook bijna niet beter.

Verder zit er véél variatie in, mooie composities en onwijs leuke acties van de dieren heb je vastgelegd! Fijne DOF en leuke speelsheid! Topwerkjes! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:23

Merci voor de reacties Lachen Loveshadow, ik heb een Canon eos 400D en de foto's zijn gemaakt met een 55-200 lens.
Nouks, de kleuren vind ik hier op zich wel prettig, maar het blijven natuurlijk niet de kleuren die je hebt met zonnig weer Haha!
Bij foto 5 was dat inderdaad leuker geweest, helaas kwam ik ook niet veel lager of meer van voren vanwege de drukte + het muurtje waar ze achter zaten Tong uitsteken.
Bij foto 6 staat op het origineel de hele staart er ook op en is de compositie volgens mij ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft eigenlijk, maar ik had uiteindelijk toch wat gecropt.. zal kijken of ik de ander nog kan uploaden Haha! Bij de cheetah was het gruwelijk lastig om 'm er een beetje op te krijgen, ze liepen steeds heen en weer helemaal achteraan. Het is een dierentuin zonder glas, dus de dieren zitten achter muurtjes, grachtjes, stroomdraad etc: en ook veel verder weg dan bij de meeste andere dierentuinen dus. En omdat deze al helemaal achteraan heen en weer liepen te banjeren was het al iets lastiger. Dit was de enige keer dat de cheetah nog een beetje meer hierheen keek, voor de rest leken ze het publiek niet zo spannend meer te vinden. Haha! Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie weer! Ik ga er voor de volgende keer zeker mee aan de slag Lachen
Smeetjoew, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:01

Haha ja, ik weet het, het is altijd lastig, foto's maken in drukke dierentuinen met muurtjes en dieren die veel te ver weg zitten enzo. Maar ja, desondanks kun je natuurlijk best kijken wat er beter zou kunnen (ondanks dat dat misschien in dit geval vanwege de omstandigheden niet is gelukt) Knipoog

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:41

Wauw hele mooie fotoos....
Wij zijn er pas ook geweest met de vrienden! (was echt super leuk Haha! )
Je zou voor de grap onze fotoos een moeten zien.... hahahahaha zijn wij een stelletje amateurs Clown

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:40

Foto 2 is echt gewoon ontzéttend top. Leuk moment. Mag alleen wat meer ruimte van mij, maar verder; mooi.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:43

gewoon in 1 woord: wauw Pling
geweldig mooie foto's

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:02

Wow, wat een scherpe foto's zeg!
Echt mooi, je hebt ze precies op het juiste moment genomen [oortjes naar voren, ogen geconcentreerd, etc.]
Super! OK dan!