[TEK] Phèdre (digitaal)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

[TEK] Phèdre (digitaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:27

Hè hè, eindelijk een tekening afgemaakt Clown.
Tekening heb ik nagetekend van een boek, nl. Kushiel's Scion van J. Carey (mooi boek trouwens, maar dat even terzijde Clown ). De tekening stelt één van de hoofdpersonen van dat boek voor (joh...).
Het was echt een rotwerk om de tekening kloppend te krijgen. M.n. de tatoeage op de rug.
Ik was eerst van plan om 'm in kleur te doen, maar heb daar maar van af gezien omdat dat gelijk een stuk moeilijker wordt qua kleurkeuze en opbouw enzo. Dat wilde ik mijzelf niet aandoen omdat het eigenlijk m'n eerste serieuze afgemaakte digitale tekening is.
Aan de ene kant ben ik best tevreden met het resultaat, aan de andere kant bekruipt me steeds het gevoel dat ik niet kan tekenen (mja, inkleuren Clown )...

Ik weet best dat er hier en daar nog wat aan mankeert, maar vind 'm zo wel goed. Dingetjes die nu nog beter kunnen... wel, daar let ik wel op bij volgende tekeningen Lachen.

O ja, en een tekening signeren is een verschrikking!!!!! Rolleyes Clown

Hè, wat weer een lang en onbelangrijk verhaal Clown

De tekening Nagelbijten / Gniffelen :

Afbeelding
664 x 643 pixels
300 dpi
In Photoshop 7.0 met behulp van Wacom tekentablet.

Kritiek, commentaar, tips enzovoort, alles mag!

Lachen

Ayasha
Blogger

Re: [TEK] Phèdre (digitaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:30

zó nerwen! Bloos! ziet er echt super uit!
vind de jurk bijzonder goed getekent (de schaduwen erin)
kan er weinig van zeggen, als ik echt wil muggenziften kan ik enkel zeggen dat ik de lijntjes van de tattoo wat vloeiender had willen zien... Maar dat is écht zeuren om te zeuren Schijnheilig Hij ziet er echt súper uit! Vind de roos erg mooi getekent en heel mooi het jukbeen duidelijk gemaakt! Subtiel maar duidelijk Ja

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:32

Wauw mooooooi zeg! Heel knap! Haha!
Echt super goed gelukt, knap ook die tattoo! Het enige minpuntje vind ik de overloop van dr jurk naar dr rechterarm, dat vind ik een beetje raar zitten. maar ik heb geen enkel idee hoe je zo iets maakt, dus het enige wat ik kan zeggen: Respect! Goed gedaan! Haha!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:33

Nerwen Bloos! Echt super mooi!
Veel nuttigs kan ik er niet over zeggen eigenlijk Bloos Ik zag eerst alleen het hoofd met haar (moest nog scrollen) en was zelfs toen al onder de indruk! Vind het echt een mooi plaatje, heel netjes, vooral dat hoofd ook! En de belichting/spieren op het bovenlichaam, ziet er echt mooi uit!
Inderdaad, beetje gezeur maar sommige lijntjes zouden iets scherper en strakker mogen. Maar echt, ik doe het je niet na!

Maar ehm, dat gekke krabbeltje daar links naast de persoon? Wat moet dat toch voorstellen Verward ? Die zou ik toch echt weglaten.

Clown
Laatst bijgewerkt door none op 30-09-07 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:34

Vind hem erg mooi geworden Nerwen Ja

Het oor vind ik echt super gelukt.. Verder vind ik de overloop van de jurk/corset vind ik idd ook een beetje raar zitten, maar denk dat het ook komt, omdat ze met haar ene schouder erg laag staat..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:38

Dankjulliewel voor de complimenten Bloos

O ja, dat oor was ook verschrikkelijk om te doen ja Clown Ben dan ook heel blij dat het redelijk lijkt Ja

De jurk loopt idd niet helemaal lekker bij de armen Bloos Misschien pas ik het allemaal ooit nog eens aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:01

Hij is prachtig gewoon Kwijl

Alles klopt.... dat lijf is écht heel mooi...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 05:26

mooie handtekening nerwen.. hihi Clown

nee hoor, mooie tekening, ik doe het je niet na. ik zat idd ook wel een beetje raar te kijken bij de overgang jurk - rechter arm, maar zou niet weten hoe je dat anders zou moeten doen. aangezien ik al helemaal niet tekenen kan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:27

Mooie krabbel. *LOL*

ik heb geen commentaar op je tekening.
ik vind hem gewoon super. Haha!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:30

Mooi gedaan! OK dan! Ik vind alleen de lijnen op haar lichaam en haar contouren te hard. Het is wat 'vlekkerig' en dat stoort wat in de fijne houding van deze dame. Lachen
De tatoeage is zeker een brush? Deze had wat mooier in het lichaam verwerkt mogen worden. Het mocht meer met de lijnen in de rug meegaan.

Maar zeer goede verhoudingen! De uitstraling komt goed op mij over! Knap gedaan!! OK dan!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:43

Thanx voor de reacties Lachen

Er zijn idd een hoop kleine dingetjes die beter zouden kunnen. O.a. overgang jurk/lichaam en de tattoo. Overigens is de tatoeage geen brush, maar met de hand getekend en ingekleurd (maar ik zou niet weten eigenlijk hoe ik dat vloeiender had kunnen tekenen. Het was wel de bedoeling dat het af zou steken, maar het kan idd wel wat vloeiender).

Maar fijn dat iedereen tot nu toe zo positief is Lachen Moet zeggen dat het niet bepaald makkelijk is... Vooral met schaduwen en deze vloeiend over laten lopen kom ik nog wel eens wat in de knoop Nagelbijten / Gniffelen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:49

Mooi!

Het enige wat ik jammer vind is dat de tattoo zo zwart is. In het echt kun je ook lichte en donkere overgangen in het zwart vinden. Die volgen meestal het lichaam. (Kan je wel een voorbeeld sturen van mijn eigen rug Haha!)

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:32

ik ga mee met de opmerkingen van bromfiets *gave ava trouwens haha*

voor de rest vind ik hem erg mooi gedaan!