Welke copyright?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke copyright?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:04

Welke zouden jullie gebruiken en waarom?
Of gebruik je eventueel nog een andere? Hoe ziet deze eruit?

Ik zit momenteel in grote twijfel.. grote copyright vind ik zelf ook niet mooi, maar andere copyright heb ik bang dat ze het er gewoon vanaf knippen en de foto alsnog gebruiken...

Welke kan ik het beste nemen volgens jou?
(het zijn telkens dezelfde foto's zodat het makkelijk te vergelijken is).

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Reageer zeker, daar zou je me erg hard mee helpen Lachen

Cherellee_

Re: Welke copyright?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:07

Ik zou zelf nummer 7/8 doen, maar dan 'doorzichtig'.
Zo kun je de foto nog duidelijk zien, maar kunnen ze het niet eraf knippen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:08

wat cherel zegt ben ik ht meeeens. Dat doe ik zelf ook. ik doe hem 70% doorzichtig zodat je de copyright wel ziet maar het niet stoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:09

Jullie vinden dat (wat meer doorzichtig dan) dus minder storen dan 1/2?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:11

ja met de doorzichtigheid bedoelen we 1 en 2 maar dan gewoon netjes recht in het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:11

Ja, dat had ik door Ja
Maar ik bedoel: jullie vinden als het gewoon in het midden staat dat het minder stoort dan wanneer het over de hele foto verspreid is?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:14

Nummer 1/2 stoort het minste, er staat een copyright op die je er niet af kan knippen, maar het verpest de foto niet.
Of idd nr. 7/8 maar dan doorzichtiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:17

1/2 heb ik op dit moment maar daar krijg ik vaak de commentaar op dat het enorm stoort en niet leuk is om naar te kijken ... (heb zelfs mensen gehad die zeiden dat als ze een topic zien met foto's met zo'n copyright dat ze gewoon wegklikken en de foto's nog niet eens bekijken).

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:17

Ik zou ook 1 en 2 doen.
Dan hebben ze niks aan je foto,maar hij is wel goed te zien.(de foto) Haha!
De copyright valt niet op,en is niet storend,maar hij zit er wel,en is niet makkelijk te verwijderen.

Brownwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:19

Die transparante.

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:42

Ik zou zelf kiezen voor 5 / 6, ik vind het zelf altijd heel storend als het door de hele foto word gezet. Als je het subtiel in een hoekje zet is het evengoed duidelijk van wie de foto is en kan hij niet gemakkelijk gebruikt worden door iemand anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:57

Dat laatste twijfel ik nogal aan bij dat soort copyrights... Nagelbijten / Gniffelen
Hoezo kan die dan niet makkelijk gebruikt worden?

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:00

Dan moeten ze hem eerst met photoshop helemaal weg halen of er een stuk afknippen. Zelf zet ik altijd mijn fotos zonder copyright maar in een hele lage resolutie op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:03

Volgens mij knippen ze er dan inderdaad gewoon een stuk af, makkelijker kan je het niet hebben Clown

Hoe doe je dat dan met die lage resolutie?
Heb je eventueel ook voorbeelden als vergelijking? (mag ook via pb hoor).

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:06

Waarvoor zou het gebruikt moeten worden dan?
En sabine wie?

Gewoon klein je naam en eventueel website vermelden en mensen weten waar het vandaan komt. Zelfs grote letters er dwars doorheen laat mensen echt niet tegenhouden hoor.
Als je het echt niet wilt zet dan geen foto's op internet of gebruik lage resolutie en kleine formaten.

Copyright zit erop of het er met koeienletters op staat of niet. Wil je echt je foto verpesten enkel omdat er een kans is dat iemand je foto mooi vind en deze graag ergens ander wil laten zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:10

Ik zou er alleen zo'n enorm logo op zetten als je je geld moet verdienen met die foto's. Aan het type foto te zien is dat niet het geval, dus waarom de foto zo ernstig beschadigen met zo'n lelijk logo erdoor heen?

Als je er toch je naam bij wil zetten zou ik voor de zwarte balk met witte letters gaan, of de kleine witte letters in de foto. Die idioot grote tekst in ieder geval niet. Helemaal niet nodig. Zonde van de foto Knipoog

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:14

ik vind denk ik leuker als je bijvoorbeeld een logo maakt.
tegenwordig maakt het niet uit zelfs met die grote letters erdoor heen zouden ze het kunnen photoshoppen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:16

Versie 5 en 6 vind ik het prettigst Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:18

IcePrincess schreef:
Waarvoor zou het gebruikt moeten worden dan?
En [naam] wie?

Gewoon klein je naam en eventueel website vermelden en mensen weten waar het vandaan komt. Zelfs grote letters er dwars doorheen laat mensen echt niet tegenhouden hoor.
Als je het echt niet wilt zet dan geen foto's op internet of gebruik lage resolutie en kleine formaten.

Copyright zit erop of het er met koeienletters op staat of niet. Wil je echt je foto verpesten enkel omdat er een kans is dat iemand je foto mooi vind en deze graag ergens ander wil laten zien?

Gewoon [naam] .. Ik ga niet al mijn gegevens op internet zetten en een website heb ik niet.
Waarvoor? Omdat ik niet wil dat er mensen mijn foto's gebruiken voor andere doeleinden. De kans is misschien klein aangezien ze niet zo super zijn, maar de kans is er altijd en ik wil het gewoon niet. Ook zitten er foto's bij van mijn verzorgpaarden, en ik heb hiervoor het vertrouwen van de eigenaresse. Ik wil dit vertrouwen niet beschamen doordat zij de foto's ineens weet ik veel waar onder welke naam dan ook tegenkomt...

Maar betekent dit dan dat ik maar foto's voor mezelf moet trekken en nooit aan iemand laten zien?
En ja, als jij dat de foto verpesten noemt dan is dat maar zo, omdat ik die kans niet wil lopen dat iemand de foto voor iets anders gebruikt.

Lage resolutie heb ik geen idee hoe je dat doet, maar mij lijkt dan dat de foto ook niet meteen meer toonbaar is bij wijze van spreken dus dan kan ik ze er evengoed niet opzetten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:20

Hypofocus schreef:
Ik zou er alleen zo'n enorm logo op zetten als je je geld moet verdienen met die foto's. Aan het type foto te zien is dat niet het geval, dus waarom de foto zo ernstig beschadigen met zo'n lelijk logo erdoor heen?

Als je er toch je naam bij wil zetten zou ik voor de zwarte balk met witte letters gaan, of de kleine witte letters in de foto. Die idioot grote tekst in ieder geval niet. Helemaal niet nodig. Zonde van de foto Knipoog

Waarom staat in het berichtje hierboven.
Maar bij die voorbeelden onderaan enzo, daar knippen ze het dan toch gewoon vanaf?
Kan ik het er evengoed niet opzetten ... Of zouden ze ondertussen toch wel doorhebben dat je niet aan foto's met een duidelijke copyright moet zitten? (weet wel dat je dit bij geen enkele foto moet doen, maar dat weet niet iedereen (of wil niet iedereen weten).

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:25

Nou waarom zou je het er dan evengoed niet op zetten.?
dan kunnen ze toch zien dat er een copyright op staat.
en er dus niet van gediend bent de foto's over te nemen.?
1 en 2 en de laatste 2 kunnen ze tegenwordig ook gewoon weghalen dat zijn gewoon super photoshoppers. Knipoog
En als ze de fotos overnemen kunnen ze altijd zeggen ja mijn paard is door sabine op de foto gezet vandaar de copyright Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:28

Nou, ieder z'n eigen hobby zal ik dan maar zeggen Clown
Wist niet dat dit ookal gedaan werd (of dat mensen zich daar überhaupt mee bezighielden)...

Dat laatste is ook Ja Dat is eigenlijk een beetje de bedoeling, dat ze niet zomaar de foto's gaan gebruiken en dat ik een beetje erkenning krijg...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:33

Een beetje photoshopper kan al vlug elk copyright van om het even welke foto weg halen.
Persoonlijk zou ik gaan voor 5 en 6. Die stoort het minste. Zeker niet 1 en 2 gebruiken. Dat stoort gewoon en verpest je foto.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:25

Ik ben ook de hele tijd bezig met een passend Copyright. Ik vind die dingen lelijk en storen bij de foto. Alleen.. Nu heb ik mijn naam in de hoek en krijg verschillende malen een tip dat mijn foto´s worden gebruikt op een of ander forum waar géén toestemming voor is gevraagd.

Ik zou je dus zeggen dat een copyright in de hoek het mooist is[hetzelfde verhaal bij een kader], maar de kans dat je foto's gebruikt worden is vrij groot. Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:17

Ik kan me bij Smeetjoew aansluiten. Ook ik vind het lelijk een copyright dwars door een foto (of die foto nou van een dier e.d. is of van een tekening) maar aangezien van mij werk elders is geplaatst als zijnde zelf gemaakt heb ik inmiddels een houding van ok dan de copyright er dwars door heen (wel doorzichtig gemaakt) dan maak je het in ieder geval lastiger voor mensen om je werk te gebruiken.

Dus de sterkte als bij 1 en 2 en de plaats als bij 7 en 8