Helaas komen de warme kleuren niet echt goed op de foto uit...'Jonge Hooglander', Olieverf op doek, 70x90.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Helaas komen de warme kleuren niet echt goed op de foto uit...

Moschino schreef:Ik vind alleen dat de kleur bij de snuit wat meer had mogen overlopen. Nu is er een hele duidelijke grens wit/(licht)bruin, of hoort dat zo?
...jonge Hooglanders hebben een lichte snuit. Naar mate ze ouder worden worden ze 'rood/bruiniger'.
*heeft geen verstand van schotse hooglanders*
!
Ik ben echt dol op Hooglanders

Heb je goed verwerkt. Die haren hangen ook lekker los over z'n koppie en mooi dat je nog nét een stukje oog ziet.
JoSav schreef:Leuk portret. Het lijkt me of je heel dun werkt met olieverf? Gebruik je veel medium? Ik vind de schouder persoonlijk wat minder uitgevoerd, maar de wijze waarop je hem verder hebt neergezet (dat kijken vanonder die enorme voorpluk) vind ik wel geslaagd. Ik mis een beetje vachtstructuur op het hoofd, maar dat kan ook door de foto komen (detailverlies?) Gebruik je hier een voorbeeld bij?

Cassidy schreef:Ook ik vind dat de mond wel erg smal lijkt. De overgang van het roze kan dan wel abrupt zijn, maar de mondspleet kun je met behulp van wat donkerdere verf wat meer aangeven. Nu lijkt hij wel "o" te zeggen. Hij heeft een erg zuinig bekkie zo.