NotNice schreef:en het zijn inderdaad behoorlijk standaard trouwfoto's, echter, als dat de wens van het paar is dan heb je daar als fotograaf gewoon rekening mee te houden. Het gaat er om dat zij foto's hebben als herinnering aan hun grote dag, niet dat jij als fotograaf lekker creatief de hele dag bezig kan zijn.
Ahum? Volgens mij kies je als bedrijf, persoon, stel, wat-dan-ook nog altijd voor een fotograaf omdat diens stijl je aanspreekt. Als je als fotograaf precies gaat werken naar de smaak van je klant, ben je verkeerd bezig. Wensen ok, maar als fotograaf is de enige manier om op te vallen/uit die massa te komen door een eigen stijl te hebben en je daar aan vast te houden en per situatie te kijken hoe JIJ het aan zou willen pakken. In plaats van bij alles te zeggen "nou, hoe willen jullie het zien?".
@TS: koud en kil, zo was die dag ook... Tsja, true. Maar nabewerking kan zó veel toevoegen aan je foto's. Direct uit de camera is een foto zelden al helemaal "klaar". En daarnaast denk ik niet dat het bruidspaar de dag zal herinneren als "koud en kil", dat is tenminste niet waar ik aan denk wanneer ik aan een bruiloft denk. Dan denk ik aan zaken als warmte en geluk.
Een zonnetje laten schijnen is misschien wat lastig, maar je kunt toch op zijn minst die kilte er een beetje uit halen.