[FOTO]Eerste shoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

[FOTO]Eerste shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 23:42

Ik heb in de tijd dat ik mijn camera nu heb eigenlijk nog nooit serieus hiermee gefotografeerd. Ik ben net terug van een optreden van de band van mijn vriend. Ik heb nog niet echt op compositie gelet, ik vind het belangrijker om te beginnen dat de foto's duidelijk en scherp zijn.
Tips en kritiek zijn welkom, alleen maar beter, maar willen jullie er misschien rekening mee houden dat ik nooit fotografeer en al helemaal geen concerten Bloos

Dit was een van de eerste foto's, wel redelijk scherp maar ik wilde graag de sfeer op de foto maar dat wilde niet lukken.
Afbeelding

Na wat spelen met de instellingen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel bekennen dat het grootste gedeelte mislukt is, maar oefening baart kunst. Ze zijn allemaal gemaakt met de eos 350d, en 50mm 1.8 lensje.

1) Hebben jullie tips voor het volgende optreden?
2) Wat is nog meer een leuke lens voor concerten, en de prijs? Ik vind dit een lekker lensje om mee te beginnen, maar het podium was hoog en ik ben nogal klein, ik miste de mogelijkheid om te kunnen zoomen.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 23-09-07 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast. [foto] -> [FOTO]

Fleur_de_Lis

Re: [foto]Eerste shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:55

De foto's na de verandering van de instellingen zijn zeker beter, ik fotografeer zelf ook met die camera. Vind het altijd moeilijk om de juiste instellingen te vinden, maar ik vind deze foto's erg mooi! Het licht laat toch best een sfeer zien?
Ik fotografeer niet professioneel ofzo dus echt tips heb ik niet,
de dingen op de voorgrond storen wel een beetje, maar oefening baart inderdaad kunst.. Succes verder nog met fotograferen!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:59

vind ze niet verkeerd hoor..
jammer dat je onhoog moet fotrgraferen.
misschien is een 55-200 lens iets voor je, dat is niet zo'n hele dure lens en heb je zoom.
verder proberen hoger te staan ( event hoek podium proberen??

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:11

Ik mag in principe op t podium staan (handig, vriendje als gitarist Haha!) alleen waar ze gisteren optraden is nogal een klein podium, dus zou ik meer in de weg lopen. Ze hebben binnekort een optreden in den haag voor kika, wellicht dat daar betere mogelijkheden zijn.
Ik za eens informeren naar de 55-200.

http://picasaweb.google.nl/clana1987/Sn ... lbox220907
Hier staat de beste selectie van de 180 Bloos foto's. Het was puur gevogel, maar ik vind het ontzettend leuk om te doen en hoop op den duur gewoon echt mooie platen neer te zetten.

Sluitertijd varieerde tussen 50/60, diafragma tussen 1.8 en 3.2