[FOTO] Going Little; Modelpaarden voor de lens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Going Little; Modelpaarden voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:20

Vandaag ben ik weer aan het modelpaarden fotograferen geweest. Mijn eigen modellen mochten voor de verandering eens in de kast blijven staan (die staan er toch al heel vaak op Knipoog ), maar de nieuwe modellen van Corine (Whisper) waren aan de beurt.

Ze halen het natuurlijk niet bij mijn foto's van El Embosco, maar dat is dan natuurlijk ook wel een uitzonderlijk mooi model van een uitzonderlijk goede painter.
Misschien leuk om te weten dat er een paar modellen van ons over een tijdje de richting van Kathy McKenzie op gaan voor een paintjob (dat is dus de painter van El Embosco)? Vork

Tot slot nog de mededeling dat het licht in deze kamer waardeloos is, maar buitenfoto's bij dit weer (lees: bij het minste zuchtje wind) niet mogelijk zijn.

Eerst een paar plastics.

Weanlings

1. Acorn (l) en Chicito
Afbeelding

2. Acorn
Afbeelding

3. Miss Deamandor en Acorn
Afbeelding

Tennesee Walking Horse

4. Solar Eclipse
Afbeelding

Dan de resins.

5. Salvador resin, sculptor: Deborah McDermott
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Promise resin, sculptor: Carol Howard
Afbeelding

10. Angelica resin, sculptor: Sheri Rhodes
Afbeelding

11. Asombroso resin, sculptor: Linda York
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

WildChild

Re: [FOTO] Going Little; Modelpaarden voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:31

Leuke foto's, het zijn er wel erg veel om ze apart te gaan beoordelen Knipoog . Je hebt heel kleine scherptedieptes gebruikt, wat ik op veel foto's erg leuk vind. Op sommige foto's pakt het wat ongelukkig uit, zoals foto 6, maar over het algemeen geeft het wel een heel speciaal effect. Ik vind de grijze achtergrond wat goedkoop aandoen, ik denk dat een diepbruine achtergrond (oid) de paarden wat meer tot hun recht laten komen. Welke lens heb je gebruikt? =]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:30

Ik vind de eerste foto erg goed. Super lief die 2 koppies bij elkaar, vooral chicito kijkt echt adorable. Bij de 3e vind ik dat miss deamendor te wazig is. Acorn is wel scherp, maar miss niet, en doordat ze ook nog eens donker van kleur is valt het extra op.
Salvador op foto 6 vind ik van een hele mooie zijde gefotografeerd. Alleen het neusje is niet helemaal scherp, dat is jammer.
De foto's van asombrosco vind ik allemaal leuk Vork heeft er vast mee te maken dat hij zo'n enorm lief mondje heeft met hele spontane ogen. Echt een super model Cool

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:34

Leuke foto's, leuk scherpgestelt ook. Soms vind ik het iets te wazig, zoals bij foto 8.
Asombroso is leuk trouwens Ja

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:52

Foto 14 is mijn favo. Ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen, de eerste x dat ik model paarden op de foto zie namelijk Tong uitsteken Maar ik vind het erg mooi, duidelijk en sprekend beeld Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:52

WildChild schreef:
Leuke foto's, het zijn er wel erg veel om ze apart te gaan beoordelen Knipoog . Je hebt heel kleine scherptedieptes gebruikt, wat ik op veel foto's erg leuk vind. Op sommige foto's pakt het wat ongelukkig uit, zoals foto 6, maar over het algemeen geeft het wel een heel speciaal effect. Ik vind de grijze achtergrond wat goedkoop aandoen, ik denk dat een diepbruine achtergrond (oid) de paarden wat meer tot hun recht laten komen. Welke lens heb je gebruikt? =]

Bedankt! De achtergrond is inderdaad erg saai, ik ben hard op zoek naar dun gekleurd karton in bijv. bruin of donkerrood, wat ik tevens voor mijn hamsters kan gebruiken. Haha! Knipoog

Ik heb hiervoor de gewone standaard 18-55 canon lens gebruikt (dat was even weer wennen om zo'n klein lensje erop te hebben Haha! ).

Als ik bij mij thuis mijn eigen modellen fotografeer, doe ik dat het liefst buiten. Maar helaas komt het maar zelden voor dat het niet waait;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:12

Composities vind ik over het algemeen genomen wel leuk, het enige wat me eigenlijk opviel is dat je scherptediepte erg klein is op iedere foto. Bij sommige foto's erg mooi, maar bij foto's als foto 2 en 4 had ik zelf liever wat meer scherptediepte gezien Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:13

Ja dat viel mij ookal op. Ik vraag me wel echt af hoe je zo'n kleine scherptediepte verkrijgt met je kitlens, is mij nog nooit gelukt.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:44

Ik vind de scherptediepte juist top!
Net dat beetje 'anders'.
Ja, leuk gedaan! Ja
Lekker zachte foto's zijn het geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:43

WildChild schreef:
Ja dat viel mij ookal op. Ik vraag me wel echt af hoe je zo'n kleine scherptediepte verkrijgt met je kitlens, is mij nog nooit gelukt.

Ik kan er ook niks aan doen, heb toch echt de kitlens gebruikt. Haha! Haha!

Verder heb ik namelijk alleen een telelens en dat is nou niet zo handig om voor zoiets te gebruiken. Haha! Tong uitsteken

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:54

Om ze buiten te maken is nog leuker,dat doe ik altijd en dan bij het grasveld of de vijver.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:59

Erg mooie foto's, allen zou ik de wat lichtere modellen zoals Chicito, Solar Eclipse, de Angelica Resin en misschien Asobroso tegen een donkere achtergrond hebben gefotografeerd. Dan komen ze nog beter uit....

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:57

leuk en mooie foto's!
ik ga denk ik ook maar eens zoiets doen.
kun je lekker oefenen..

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:30

Mooie foto's!
Ik vind het mooi, die scherptediepte zo Knipoog Je haalt de paardjes op die manier echt naar voren Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:21

Ik vind ze veel stijlvoller dan je foto's van El Embosco! Alleen vind ik hier en daar de DOF wel iets TE. Op foto's mag het juist weer iets meer... Beetje zoeken nog denk ik naar iets tussen dat HELE harde en bijvoorbeeld deze: http://img244.imageshack.us/img244/5418/missdat8.jpg

DOF op 1 vind ik wel erg gaaf.

Buitenfoto's vind ik minder. 2 de beste, 3 VEEL te gestileerd. 1 gewoon geen mooi model. Lachen

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:40

Nouks schreef:
3 VEEL te gestileerd. 1

zou je je nader kunnen verklaren? ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit bedoeld Knipoog