[TEK] Beau in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

[TEK] Beau in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 13:40

Ik heb afgelopen weken gewerkt aan de hond van een oude vriendin van mijn moeder. Omdat ik graag tips ontvang van hoe het beter kan plaats ik hem hier. Al het commetaar is dus zeer gewenst!

Afbeelding

De kleuren waren niet zo vel als dat ze op de scan uitkomen. Ik heb hem met pastel gemaakt op een lichtbeige achtergrond. Het vlekje boven zat op de scanner denk ik, wand op de tekening zit deze er niet. Verder zijn de kleuren minder dof als op de scan. Jammer genoeg heb ik de tekening niet meer en kan ik dus geen betere scan maken van de tekening.

Toch wil ik graag verdere tips.
Het was geen standaard maat, maar ongeveer 30 bij 40 cm schat ik, 9 a 10 uurtjes werk.
Oja, de onderkant paste niet verder op de scanner, deze loopt geleidelijk weg in de achtergrond.

MamaMiesje

Re: [TEK] Beau in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:52

Ik vind het wel een mooi portret; vooral de snoet vind ik super weergegeven.Ik mis echter wel wat diepte in de rest van zn lichaam en zn oren, maar dat kan komen door de scanner.
Verder lijken de ogen zo twee zwarte gaten; er zit geen leven in. Maar ook dat zou door de scanner kunnen komen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:54

De ogen zijn idd een beetje levenloos en na het hoofd mist het vorm. Erg jammer want voor de rest vind ik het hoofd super gelukt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:12

Jeetje Wow! Wat ga jij vooruit zeg OK dan!
Idd de ogen kunnen wel wat leven gebruiken, maar de blik van het ras heb je goed te pakken Ja

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:19

bedankt allemaal.

Idd zijn de ogen levenloser als ik zelf wou. Wel zit er meer in als dat je kunt zien op de scan. Maar de foto zelf zijn ook twee zwarte gaten, dit heb ik zelf al meer bijgepast. Wel vond ik dit echt een leuk, maar ook moeilijk werkje omdat het zulke verschillende kleuren waren om mee te werken en het geel naar zwart ook te kunnen laten overlopen.

cyn bedankt, leuk om te horen Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:33

Ik heb het op UK al eens ergens eerder gezegd: maar je kan nog een beetje leven in de ogen brengen door een beetje te "smokkelen" met witte acrylverf Knipoog
Gewoon even met verf een lichtpuntje aanbrengen in de ogen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:12

Het lijkt net of de snuit scherp is en de rest van het hoofd onscherp, net of ie nog verder bewerkt moet worden.
Je haalt er wel echt het ras uit.
Zou een wit puntje in het oog al niet veel doen ?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:39

Vind hem heel mooi, maar dan heb ik het alleen over de kop, deze heb je heel mooi uitgewerkt tot in de kleine details, terwijl het lijf nogal detail loos is, zou al anders lijken als je daar bijvoorbeeld nog wat haarstructuur in aan zou brengen. Voor de rest heb ik er niet veel op aan te merken, want die kop heb je echt heel goed gedaan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:42

Hoi, lijf vind ik idd ook wat weinig structuur hebben, verder zijn de mond en ogen en neus doordat ze zo zwart zijn, niet echt levende materie.

misschien helpt het je om wat meer lichtval in de ogen te maken..

Als je de ogen goed voor elkaar hebt zul je zien wat er gebeurt met je tekening!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 14:53

Bedankt allemaal, ik hou het de volgende keer in de gaten. Idd had ik er zelf niet aan gedacht om een wit stipje erin te zetten, terwijl ik dit vaak al wel doe. Ik hou deze punten in de gaten bij de tekening waar ik nu mee bezig ben.

Zoals eerder al gezegd, de tekening heb ik al naar de eigenaar gebracht, zij is er dolblij mee en vind hem heel leuk. Ik kan aan deze tekening dus niets meer veranderen. Had hem al eerder willen plaatsen maar omdat ik thuis geen internet had lukte dit niet meer voordat ik hem weggebracht had.

Bedankt Ja

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:40

Het hoofd ziet er heel goed uit en is mooier uitgewerkt dan de rest, maar zou toch nog een beetje haarstructuur kunnen gebruiken. Het lijkt alsof je veel geveegd hebt (hoewel het moeilijk is om het niet te doen met pastel), maar probeer toch na 2 lagen of zo niet meer te vegen.
De ogen zijn inderdaad een klein beetje levensloos, maar het is moeilijk om zelf de lichtpuntjes te zoeken als het op de foto niet kan zien. Ik raad je aan om enkele foto's van hetzelfde ras op te zoeken en eens goed te kijken hoe je de ogen echt levensvol krijgt.
verder ben je heel goed op weg en herken je het ras meteen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:52

Ik kan me geheel aansluiten bij riete, zelf zou ik wat bruin in de ogen verwerkt hebben, nu zijn het net 2 zwarte gaten. Als je er bruin in verwerkt had was waarschijnlijk het lichtpuntje niet echt nodig. Ook zou ik meer kleur verwerkt hebben in het .. grijs/zwarte? van de oren en de snuit, een rood of een blauw had goed gepast denk ik en had de tekening levendiger gemaakt. Verder vind ik het een knap plaatje wat je hebt neergezet!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:15

riete, als je even had gelezen had je kunnen zien dat de tekening al weg is en er dus niets meer aan mogelijk is om te veranderen. Ik heb niet geveegd in de tekening, dit doe ik maar zelden. Het doffe komt door de scan en is dus geheel anders op de tekening zelf.

Lontje, er zit bruin in de ogen, een deel zwart en een deel bruin, dit is alleen niet goed te zien op de tekening. Jammer genoeg kan ik er niets meer aan veranderen, had namelijk graag nog meer eraan veranderd voordat ik hem weg deed maar kwam er zelf niet meer uit wat ik er nog aan kon doen.

Beide bedankt Lachen

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:25

Ik had al gelezen dat de tekening weg was, maar dit kan je zeker gebruiken in je volgende tekening waar de ogen niet zo goed zijn.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 17:08

Ben bezig met mijn volgende tekening, ook een hond. En idd komt het waarschijnlijk hier goed in te pas, meerdere tips.

Daarom zijn nogsteeds alle tips heel erg welkom!! Lachen
Thnx Riete!!