[FOTO]Meer dan je best doen: m'n beste foto's!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Meer dan je best doen: m'n beste foto's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:26

Je ziet het al, ik heb nu alles uit de kast getrokken om jullie me BESTE foto's EVER te laten showen!!!
(als deze niet goed zijn dan weet ik het ook niet meer Haha! Haha! Haha! )

Oja, ik heb deze foto's NIET gemaakt met een normaal fototoestel maar met een hééééééél professionele!!!!!! (ene Nikon... geloof ik... Haha!)

1 -Afbeelding De Hollandse IJssel dames en heren ook! Maar dan op een mooie bewolkte dag!!!

2 -Afbeelding Erasmusbrug by night! Mooooooooooooooooi hè????

3 -Afbeelding Ik heb wat met reigers..... maar wat??? Haha!

4 -Afbeelding Zwaan met jong én dan óók nog eens een keertje veren poetsen!?

5 -Afbeelding Reiger die over het water vliegt

6 -Afbeelding Ik vindt die snavels zo erg ROOD....

7 -Afbeelding Zwaan = nat!!!!!!

8 -AfbeeldingZeeleeuw in het dolfinarium

9 -AfbeeldingKwam toevallig dit stel tegen..... geef ze eens ongelijk Cool Pling

10 -AfbeeldingDuiker met dolfijn in dolfinarium Haha! Haha! Haha!

11 -AfbeeldingJawel een schotse fotooooh!!!!!

12 -AfbeeldingStokouwe foto van een paar jaar terug

13 -AfbeeldingEen Boodrorstje... eehhh... Roodborstje Haha!

14 -AfbeeldingVliegende zwanen, ook al weer in schotland

15 -AfbeeldingZonsondergang

Tips... suggesties.... alles is welkom!!! zelfs commentaar!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 16-09-07 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast.

CoonArt

Re: [UK]Meer dan je best doen: m'n beste foto's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 13:01

Shoot! Nog wat andere foto's gevonden! Hoe kan ik die posten? Met een link zeker? (editten gaat niet meer Boos! )

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:09

Veel verstand van kwaliteit foto's heb ik niet, maar deze zijn echt geweldig mooi gemaakt !
Alleen, kijk ik wat raar op de foto van de reiger.
Ik zou zeggen: ga zo door! Haha!

edit: De eerste foto van de reiger.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:12

ik vind vooral 11 en 15 práchtig!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 13:31

Zie je wel? Ik kán wel mooie plaatjes schieten, als ik maar de juiste spullen ervoor gebruik!!! *geeft zelf schouderklopje*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 13:33

uniekhorse schreef:
Veel verstand van kwaliteit foto's heb ik niet, maar deze zijn echt geweldig mooi gemaakt !
Alleen, kijk ik wat raar op de foto van de reiger.
Ik zou zeggen: ga zo door! Haha!

edit: De eerste foto van de reiger.

Wat is er dan mee? Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:39

Paardenmaf1 schreef:
Zie je wel? Ik kán wel mooie plaatjes schieten, als ik maar de juiste spullen ervoor gebruik!!! *geeft zelf schouderklopje*

Ben ik zeker met je eens (dat goede spullen belangrijk zijn)!!

Als ik zo naar je mooie foto's van Schotland kijk kan ik mijn hart ophalen volgend jaar zomervakantie (k ga 3weken door Schotland heen trekken Haha! ). K houd er erg van om mooie 'gezichten'/luchten op de foto te zetten Lachen K vind t meerendeel van je foto's erg mooi geworden. Netjes hoor Ja !

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:40

Opzicht zijn dit goede foto's, maar ze spatten niet heel erg van het scherm af.

1. Té donker. Je had het nog iets meer kunnen dramatiseren[contrast en helderheid].
2. Jammer dat sommige delen overbelicht zijn. Je had nog wat meer met composities kunnen spelen.
3. Jammer dat ie van boven is genomen. De kleuren zijn niet helemaal lekker en de foto heeft bewegingsonscherpte.
4. Opzich is deze fijn om te zien. Alleen is het zooo jammer dat je dat kuikentje bijna niet ziet. En jammer van de storende boom op de voorgrond.
5. Hmm.. Deze vind ik ook te donker. Ik mis wat kleuren. Maar dat ligt waarschijnlijk aan het weer. Ik vind 'm niet helemaal geweldig. Verder wel een goed moment. Ja
6. De zwanen zijn overbelicht en jammer dat ze wat van boven zijn genomen. Je mag meer spelen met de compositie.
7. Deze is moooi!! Leuk met dat water en de compositie is ook goed. De overbelichte delen op z'n kop storen niet heeel erg.
8. Mooie kleuren, jammer dat er te weinig ruimte links is. Daardoor kijkt ie wat minder fijn.
9. Het is niet bepaald handig een foto te nemen tegen de zon in... De paarden zijn te donker, details en hele lichaamsdelen verdwijnen door de harde slagschaduw en ik had ze op een iets betere positie gefotografeerd.
10. Leuk moment, maar meer ook niet. Storende objecten, íets te dichtbij gefotografeerd en jammer van de overbelichte plek.
11. Mooi. Ja Leuke positie en mooi om te zien waar de zon schijnt. Geeft wel een apart sfeertje.
12. Ehh... Wat wil je dat ik daar van zeg?
13. Mooie foto. Jammer dat je niet wat ruimte links had gelaten.
14. Ik vind persoonlijk deze foto er enorm nep uitzien.. Nagelbijten / Gniffelen Alsof ie niet echt is... Ik weet niet. Maargoed, verder een heel mooi moment. Alleen jammer dat de belichting op de zwanen niet helemaal lekker zijn. Maargoed, je kunt niet álles hebben. Tong uitsteken
15. Apart! Maar wel mooie kleuren en mooie lichtinval.

En, sorry. De kwaliteit van je foto's zijn echt om te kotsen... Misselijk

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:41

7 en 13 vind ik erg mooi Lovers

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:01

Nou ik kan iedereen zeggen, foto 14 is dus NIET gephotoshopt of zoiets...... want dat kán ik nieteens!!! (geen geduld voor, weet je wel?)
@ Smeetjoew... dat over de kwaliteit: dat kon toch wel in andere bewoordingen gedaan worden dan 'kotsen'? Je kon ook gewoon zeggen dat ze van matige kwaliteit zijn
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 15-09-07 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:07

Pff k ben het opzich wel eens met smeetjoew (wel érg krities). Wat zijn mijn foto's dan wel niet waard Nagelbijten / Gniffelen

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:21

Nou het is wel heel erg overdreven om te zeggen dat de kwaliteit om van te kotsen is.
Bovendien heeft deze persoon waarschijnlijk erg zijn best gedaan om deze foto's te maken, en om dan zo'n reactie te plaatsen vind ik te ver gaan.
Ik vind het prima foto's, maar dat is mijn mening.

Zoals ik al zei, de reiger vind ik wat minder. Dit komt denk ik dat het beeld is bewogen.
En foto 12 komt niet professioneel over. De rest vind ik (als leek zijnde) top.

edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 15-09-07 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:24

'Háár'??? Haha! Sorry hoor maar ik ben een 'Hij'..... (beetje off-topic om wat recht te zetten!)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:30

Ik vind foto 1 en 7 erg mooi, en 11, 14 en 15 zijn gewoon super! Foto 12 vind ik de minste van de serie, en die van het roodborstje vind ik een beetje standaard, maar wel érg lief Ja

En Sweetjoew, je kan jezelf ook wat subtieler uitdrukken. Ik vind je reactie over de kwaliteit van de foto's echt nergens over gaan.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:15

Ehm.. Sorry. Het was niet zó bot bedoeld. Misschien dat dat zo overkomt, maar dit was niet de bedoeling. Maar, nu weet ik het wel. Ik vind het niet fijn als iedereen dit nou gaat roepen, terwijl het niet zó was bedoeld...

Jullie reactie op mijn reactie is ook niet echt charmant, als ik eerlijk mag zijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 17:38

smeetjoew schreef:
Ehm.. Sorry. Het was niet zó bot bedoeld. Misschien dat dat zo overkomt, maar dit was niet de bedoeling. Maar, nu weet ik het wel. Ik vind het niet fijn als iedereen dit nou gaat roepen, terwijl het niet zó was bedoeld...

Jullie reactie op mijn reactie is ook niet echt charmant, als ik eerlijk mag zijn.

OK OK, het is al goed, het is je vergeven! Zand erover!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:24

Ik ben het wel eens met smeetjoew, er zitten echt mooie foto's bij (vooral die van Schotland) maar ook wat mindere. De kwaliteit is idd niet helemaal super.
Ga zo door, ziet er al goed uit!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:32

Ik vind sommige foto's erg mooi, zoals foto 7. Is foto 1 toevallig vanaf gouderak of gouda gemaakt richting moordrecht? Het plaatje komt me zo bekend voor.
Ik kan niet heel veel commentaar geven, want zelf kan ik het (helaas) nog niet beter.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:00

Zelf ben ik ook erg veel met fotografie bezig, deze vind ik ook erg mooi Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 20:11

muppetmayo schreef:
Ik vind sommige foto's erg mooi, zoals foto 7. Is foto 1 toevallig vanaf gouderak of gouda gemaakt richting moordrecht? Het plaatje komt me zo bekend voor.
Ik kan niet heel veel commentaar geven, want zelf kan ik het (helaas) nog niet beter.

Weet ik niet meer, helaas!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:48

heb je deze foto´s serieus zelf gemaakt? zo komt het eerlijkgezegd niet over..

als je dit kan, nou dan ben je al heel ver, en dan zou ik zeggen, ga zo door..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 07:07

Oliviaatje schreef:
heb je deze foto´s serieus zelf gemaakt? zo komt het eerlijkgezegd niet over..

als je dit kan, nou dan ben je al heel ver, en dan zou ik zeggen, ga zo door..

Tuurlijk heb ik deze foto's zelf gemaakt, alleen heb ik hiervoor veel meer de tijd voor genomen!!! Bloos En trouwens, ik ga heus geen andermans foto's posten hier hoor, lijk me wel gek! Knipoog Sigaar

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 07:24

muppetmayo schreef:

Het is de IJssel, dus dat zal niet Gouda zijn Knipoog (het ziet me er trouwens niet uit als de IJssel, maar dat zal wel toeval zijn, waar aan de IJssel is dit? Lachen )

Mooie foto's hoor, TS. Vooral de laatste vind ik erg mooi, die kleuren, woeh! Waar in Schotland ben je geweest? En hoe heb je die met dat roodborstje gemaakt? Heb je een tijd zitten wachten totdat ie langskwam met een telelens ofzo? Lijkt me erg gaaf om ooit nog eens mooie close-up foto's van vogels te maken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 07:31

Zwartwitje schreef:
muppetmayo schreef:

Het is de IJssel, dus dat zal niet Gouda zijn Knipoog (het ziet me er trouwens niet uit als de IJssel, maar dat zal wel toeval zijn, waar aan de IJssel is dit? Lachen )

Mooie foto's hoor, TS. Vooral de laatste vind ik erg mooi, die kleuren, woeh! Waar in Schotland ben je geweest? En hoe heb je die met dat roodborstje gemaakt? Heb je een tijd zitten wachten totdat ie langskwam met een telelens ofzo? Lijkt me erg gaaf om ooit nog eens mooie close-up foto's van vogels te maken.

Van die foto van Schotland, in de buurt van Edinburgh... en van dat roodborstje: gewoon puur geluk hebben! Ja, is met telelens. Die foto is idd richting moodrecht toe, kijk maar: in de verte kan je al die torenspits staan van de kerk!

Maar waarom geloofde iemand hier niet dat ik die foto's had gemaakt?! Ik heb ze ECHT ZELF gemaakt, alleen de apparatuur was anders! (ok ok ok! Het was de Nikon D300 van de buurtjes. Peperduur ding, maar die foto's.... helaas zijn ze bij het uploaden iets van hun 'charme' verloren.)

Mireille

Re: [FOTO]Meer dan je best doen: m'n beste foto's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:15

Hier even een tijdelijk slotje voor overleg. Ik laat je zo snel mogelijk iets meer weten Paardenmaf1.

[edit]

Moderatoropmerking:
Er is naar voren gekomen dat deze foto's niet door de TS zijn gemaakt. Al deze foto's zijn door iemand anders gemaakt en er is daarom besloten dit slotje gewoon te laten staan.
Laat dit een les zijn; het plaatsen van andersmans werk mag niet op [UK]/[CB] en al helemaal niet wanneer je de indruk wilt wekken dat het wel eigen werk is!