Stoepkrijt street art, wie heeft het wel eens geprobeerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hoefijzer

Stoepkrijt street art, wie heeft het wel eens geprobeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 21:30

Ik ben erg benieuwd of er iemand hier van de tekenaars wel eens een serieuze poging heeft gedaan om stoepkrijt art te maken. Ik doel dan op de realistische 3d werken die je in zuiderlijke landen nog wel eens op straat ziet in toeristische steden.
(voor wie het niet kent heb ik even snel wat bekende gegoogled:
http://intertet.org/?post_id=212015
http://www.rense.com/general67/street.htm)
Het lijkt mij al tijden leuk eens een poging te ondernemen Vork , vandaar mijn vraag;
Heeft iemand hier dit wel eens geprobeerd? en hoe ben je toen te werk gegaan (van tevoren een schets maken met het uiteenlopende perspectief of gewoon op gevoel) met wat voor materiaal ben je te werk gegaan en natuurlijk wat was het resultaat?

Krissis

Re: Stoepkrijt street art, wie heeft het wel eens geprobeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:59

ik ken het fenomeen wel, maar zal me er niet snel aan wagen. Komt een hoop wiskunde bij kijken als je het mij vraagt, niet mijn sterktse kant. ben benieuwd of bokkers hier idd ervaring in hebben...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:01

Ik heb die werken echt vaker gezien van hem, echt onwijs mooi Bloos!

Ik zie mezelf niet op straat met stoepkrijt zitten tekenen Clown
Ik kan niet met krijt overweg en ik heb er een hekel aan als mensen me op de vingers kijken Huilen van het lachen

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:04

Wow dat is echt mooi!
Bij die 1e paar had ik nog niet door dat het tekeningen waren!
Echt heel knap als je dat kunt...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:06

Jee dat is echt gááf! Maar wel heel erg moeilijk qua perspectief.. Ik denk dat je het beste een foto kan maken van waar het komt te staan, dan daar de tekening in tekenen, en vervolgens met photoshop alles oprekken totdat de stoeptegels helemaal vierkant zijn. Dan moet de tekening ook kloppen met wat je op de tegels gaat tekenen. Zo zou ik het doen in ieder geval.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:08

Volgens mij gebruikt deze beste man niks van programma´s zoals photoshop Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:19

Dan moet je wel héél goed zijn als je dat helemaal uit het hoofd kan! Zou mij echt nooit lukken haha.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:53

Oh dit is echt prachtig!! Ik moest soms echt goed kijken of het nou bijvoorbeeld een echt iemand was of een getekende.. Had hier nog nooit van gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 00:37

wauw prachtig is het Bloos! Wow!
wil ik ook kunnen Nagelbijten / Gniffelen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 00:53

dat is niet makkelijk maf joh Tong uitsteken

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 01:07

Ik had dit ook al eens eerder gezien, het blijft verbazingwekkend! Wow!

Nooit uitgeprobeerd btw. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:05

Wauw dat ziet er echt onwijs gaaf uit zeg Wow!
Zou het zelf niet kunnen, maar echt prachtig gemaakt Ja

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:28

Ze gebruiken geen gewoon stoepkrijt, degene die ik allemaal in het echt heb gezien waren allemaal met gewone softpastels. Was een grote shock toen ik een meterslange 'laatste avondmaal' hier in het winkelcentrum zag en meneer dat hele ding gewoon met dezelfde dure krijtjes als ik op de grond zat te kalken Nagelbijten / Gniffelen .

Ik geloof ook dat je er net als alle andere straatartiesten wel een vergunning voor moet hebben, tenzij je het in je eigen tuin wilt doen natuurlijk Knipoog .

Het lijkt mij dat je het makkelijks kunt beginnen met simpele vormen, een circel, een vierkant.. en dan van daaruit naar een bol kubus, piramide etc.

Veel oefenen en de handigheid komt vanzelf.
Wat ik me dan wel weer afvraag is of die man nog wel 'normaal' kan tekenen Nagelbijten / Gniffelen .

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:08

Ik denk dat de hoek wel te berkenen is. De man die je op de meeste foto's ziet doet het zo ver ik heb kunnen zien uit zijn hoofd. Maar dat is niet zo heel gek. Ik vermoed dat dit gewoon ook iets is van 'het truckje door hebben'. Op het moment dat je weet hoe het werkt, en je een beetje oefend, dat je dan zonder heel veel moeite zoiets verbazingwekkend kan maken.
(tzou trouwens ook wel kunnen dat hij gewoon een afwijking qua ogen heeft. Clown net als Gaudi bijvoorbeeld. Doordat hij geen diepte oid kon zien kon hij zulke geniale bouwerken maken, anders had hij dat nooit gekunt. Nagelbijten / Gniffelen )

Ik hoorde iemand dat ze met olie pastel werkte, al hoewel softpastel mij logischer lijkt. Inderdaad een peper duur klusje. Maar het is wel een feit dat deze straatartisten echt bakken met geld op halen. Veel meer dan portrait tekenaars enzo die je ook vaak in toeristische steden ziet zitten. (gezien het weer is het in nl denk ik nooit zo ontwikkeld. In zuidelijkere landen gaan ze gewoon de volgende dag verder, hier in nederland is het er dan al afgeregend Clown )

Vergunning is inderdaad wel een punt ja. Ik las namelijk op de 3voor12 site dat er bepaalde personen voor waren opgepakt in eindhoven. Ik vermoed dan wel dat ze enige waarschuwing hebben genegeerd, je word niet zomaar direct opgepakt lijkt mij.
Hier in het dorp vooral niet, en ik denk in het naastgelegen grote dorp ook niet Haha! als je er savond weer een emmertje water overheen gooit dan denk ik niet dat ze er een probleem van maken.
Je zou eigenlijk een lege garage/fabrieks hal moeten hebben waar gewoon beton ligt. Dan kan je lekker oefenen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:12

Wow, wat verschrikkelijk gaaf!
Sommige dingen lijken echt net echt. Eng gewoon. Dan moet je echt even 2x kijken of het echt wel van krijt is. Huilen van het lachen

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:14

o trouwens, is er misschien vorig jaar iemand geweest naar de international street chalk day in tilburg? Dat is ook aankomende maandag weer (http://www.zxzw.nl/ http://www.stoepkrijtcity.nl/ )

Heeft iemand daar misschien gezien hoe men werkte of is het niet zo serieus? of is er iemand die er dit jaar heen gaat? Ik ga misschien proberen er heen te gaan, maar ik moet nog iemand met een kortingskaart zien te strikken om mee te gaan. retourtje nijmegen tilburg is iets van 18 euro, vind ik ook weer een beetje veel. En bovendien kan ik er nergens uit opmaken of het ook echt serieus is.
Op het moment dat het me lukt om er heen te gaan dan zal ik jullie uiteraard verslag doen Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:14

Ik moest inderdaad 3x kijken om te zien wat nou echt of nep was. Ik zou zeggen; teken een diepe put en eens kijken wie er omheen loopt. Clown

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:19

ja bij mij ook , die 2 mannen ik had dat niet eens door dat 1 nep was , en nog andere ginden enzo

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:31

Super is dat idd! Ja
Heb ook wel eens zoiets in Keulen gezien! Echt mooi!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:21

Geweldig! Dit was laatst ook bij ons in Amsterdam in het Vondelpark, daar stond een krater op de stoep. Iedereen fietste er omheen, ik dacht ook dat het een echt gat was Ja

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:26

Wow echt supermooi! Van die eerste pagina, die wilde water met dat bootje, geweldig!

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:55

Dit ziet er echt super uit. Ik had hier nog nooit over gehoord of zo, maar ben er direct weg van. Ik zou het ook wel graag eens willen proberen, maar dan op een afgelegen plek, waar ik zeker ben dat niemand mij op de vingers zal kijken Nagelbijten / Gniffelen .
Als ze deze grote oppervlakken gewoon met softpastels doen is het inderdaad een hele dure hobby (zeker als je weet dat het niet blijvend is). Jammer dat je weet dat ze er soms superlang aan bezig zijn en dat het na een paar dagen helemaal weggespoeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:06

WAT GAAF! WOW. Wow!
Bij sommige dingen lijkt het ZO echt, bijna ondenkbaar dat het nep is.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:46

Ohmy. Volgens mij durfde ik bij al die kraters en gaten op de stoep getekend daar echt niet meer overheen te lopen, 't zou me gaan duizelen Nagelbijten / Gniffelen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:53

Kaiya schreef:
Ohmy. Volgens mij durfde ik bij al die kraters en gaten op de stoep getekend daar echt niet meer overheen te lopen, 't zou me gaan duizelen Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou bang zijn erin te vallen joh. Clown

Ik vind het wel érg knap! Lachen