[TEK] Leeuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[TEK] Leeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:23

Ik wilde hem wat realistischer maken, maar ik ben zoals vanouds weer eens veel te enthousiast geweest met kleurtje hier, kleurtje daar. Clown

Ik heb het web afgestruind naar een geschikte foto maar niet gevonden, dus heb ik het maar zoveel mogelijk geimproviseerd. =)
Het moet een leeuw voorstellen. Knipoog Formaat A3.

Eerst in zwarte stift:
Afbeelding

En daarna heb ik er kleur aan toegevoegd (pastel, heb nu eenmaal geen ander materiaal hier voorhanden).
Afbeelding

Bevalt de stijl of was hij misschien toch leuker/mooier/beter geweest als hij wat realistischer was?
Ik vind het zelf erg moeilijk. Misschien had ik wat minder kleur in het lijf moeten doen omdat nu de manen wat wegvallen?
Brand los!

Dowski

Re: [TEK] Leeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:26

nee hoor, hoeft echt niet realistischer, vind het wel mooi, doet me denken aan glas-in-lood

ik zou alleen de ogen wat feller maken, dat ze er meer uitspringen, want hij heeft best een intense blik

ik vind het wel knap hoor zo uit het blote bollie

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:31

Gaaf Jorieke Ja , vind op de eerste tekening de verhoudingen alleen niet helemaal lekker lijken, de voorpoten lijken imo te groot maar moet zeggen dat ik dat in kleur weer een stuk minder vind dus misschien vertekend het iets. Vind deze stijl overigens erg aanspreekbaar en origineel, alhoewel ik dat eigenlijk bij al jou werken vind Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:48

Geslaagd project! Alleen de ogen vind ik wat wegvallen in het geheel maar verder vind ik het verrassend wat voor effect je bereikt hebt. Mooi geworden JoSav

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:19

Ja OK dan!
Inderdaad: de ogen vallen wat weg en de manen mogen van mij wel wat opvallender (meer oranje?).
Ik vind hem realistisch genoeg voor de stijl die je gebruikt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 18:24

Blij te horen dat deze stijl niet lelijk is. Lachen
Ik ga eens kijken of ik de ogen wat op kan frissen in het origineel. Voor de rest is het denk ik voor mezelf ook nog wat wennen aan deze stijl en het kiezen van kleuren. Bedankt voor de reacties.

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:33

Hij is niet lelijk abseluut niet.. en ik kan zegen dat ik heeel veel bewondering hier heb
Vooral dat je geen zwarte vegen krijgt ofz.. Vork
Wel jammer vindt ik dat de kleuren wat dof overkomen.. misch ligt het aaan de fotocamera/scanner?! maar mischien als ze wat feller zijn dat het te druk wordt hoor in de tekening...
Zoweiso zie ik liever tekeningen van je zonder al die lijnen... Hoewel dit mag er ook zeker wel zijn.
Het is even wennen laten we maar zeggen, (Ben niet zo'n glas-in-lood fan Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:50

Wauw..
Ik vind deze stijl geweldig!
Ben zelf meer fan van het realistische werk, maar jij kan het juist zo maken, dat ik het wel geweldig vind!

Verder geen commentaar, alleen de ogen vallen wat weg. Lachen
Topwerkje!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:28

Leuke stijl!
Voor het inkleuren zou ik toch op zoek gaan naar materiaal wat feller kleur afgeeft als pastel, vanwege de dominante stift die je hebt gebruikt. Niet dat de kleuren verkeerd zijn, helemaal niet, gewoon om het kleurplaateffect te vermijden.
Ik denk dat het erg de moeite waard is om deze stijl door te zetten! Ben al benieuwd naar de volgende!

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:04

Ik vind hem erg mooi. De kleuren zijn prachtig en de glas in lood-stijl bevalt mij goed.
Misschien kun je de volgende keer toch je vormen nog wat abstracter maken.
Het blijft mij nog iets te realistisch (de leeuw) de achtergrond is zo mooi geabstraheerd,
probeer dat met je dieren ook!

Het is een plaatje om te zien Knipoog

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:21

Heerlijke tekening om te zien Ja
Deze stijl vind ik echt super!! Klein detail over de ogen is al gegeven.
Oneill heeft het over een kleurplaateffect maar dat is imo nog ver te zoeken. Ik vind juist het contrasterende van die twee materialen erg gewaagd en supergoed uitpakken hier Lachen

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:30

Echt een super mooie tekening! Ja
Het ook is al gezegt, ook zie ik dat mensen vellere kleuren willen, ik vind dit juist mooi! Maar zo heeft iedereen weer een andere smaak.. Lachen

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:31

Die zou zo in mijn kamer mogen hangen! Erg mooi zeg! Leuke eigen stijl. Ogen hadden voor mij nog wat feller gemogen zodat hij meer zo'n speciale leeuwenblik krijgt.

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:47

Het is bewonderenswaardig hoeveel verschillende stijlen jij bezit en er telkens een top werkje van weet te maken.
Dit is heel origineel, het effect is zeker geslaagd. De leeuw straalt 100% leeuw uit, maar toch heb je hem op een iets abstractere manier weten weer te geven. Ik vind zeker niet dat de manen wegvallen tegenover het lichaam (zeker niet in de zwart-wit versie). Ik vind het er ook niet uizien als een kleurplaat zoals oneiltje zegt. Ik hoop dat ik nog meerdere van deze werkjes van jou te zien krijg.
Kortom, niets dan lof van mij.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:04

Ik ben echt fan van jouw werk Lachen ! Echt superinspirerend.
Bij de zwart-witversie vind ik de vele lijnen in het gezicht niet storen, terwijl ik er bij de kleurenversie zenuwachtig van word Clown (?) Maar misschien is dat juist wat je wil dat de blik van een leeuw in mensen los maakt, haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:08

Ik bedoelde niet op de negatieve manier dat het er ook werkelijk uitziet als een kleurplaat, alleen dat daarvoor opgelet moest worden als deze stijl doorgezet wordt. Deze stijl spreekt echt aan, maar het is zeker de moeite waard om zoiets ook als combinatie met andere materialen te `testen`.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:11

Mooie stijl is het hoor! Maar ik ga met de rest mee dat de ogen er wat meer uit hadden mogen springen. Verder is de rest al gezegt, ga zo door Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:41

Haha! Dank voor de positieve reacties! Ik zal blijven experimenteren, dan heb ik binnenkort weer een nieuwe stijl voor in mijn portfolio. =)

De ogen heb ik inmiddels al wat opgelicht, maar ik heb de energie niet deze te scannen. Ik heb er wat fel geel en oplichtend groen aan toegevoegd, maar zal er in de toekomst absoluut meer rekening mee houden. De ogen deed ik als eerste (na de achtergrond) en toen zat ik nog wat te dicht bij het halen van een natuurgetrouwe uitkomst dan bij de rest van de tekening. Ik denk dat het kleurplaatachtige nog wel mee zal vallen, althans dat hoop ik, omdat ik de achtergronden meestal wel conform de lijnen doe maar de onderwerpen veel meer gebruik maak van mengen en me minder door de lijnen laat leiden (al is het bij het gezicht van de leeuw nog enigszins 'vlakkerig'). Ik denk dat het met pastel best een goed effect geeft maar vind het met acrylverf toch wat pakkender. Ik vermoed dat het met kleurmarkers of kleurpotloden minder geslaagd zal zijn, maar we zullen zien.

Zwarte vegen krijg je hier overigens niet mee, marthine, omdat het zwarte deel met markers is gedaan die eerst mogen drogen voor ik aan kleur begin. Vervolgens zet ik wat vervaagde stukken weer aan met marker, dus het zwarte is niet in pastel dus veegt niet. =)

Nogmaals, heel erg bedankt voor de vele complimenten, geeft me de moed deze stijl door te zetten en te kijken waar het schip strandt. Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:45

Ik vind hem super!

Alleen had van mij de achtergrond wat fletser gemogen vergeleken met de leeuw, zo komt de leeuw er echt uit.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:13

Hij is erg gaaf Jorieke, spreekt me ontzettend aan! Ja
Geeft me inderdaad ook het glas-in-lood-gevoel. Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 15:32

Dankjulliewel beide! Ik zal het zeker meenemen.
Ik heb net een schilderij van een troep olifanten gemaakt maar merk dat het onderwerp en ervoor kiezen verder te abstraheren voor mijn gevoel toch minder uitpakt. Voor de geinteresseerden kan ik hem eventueel posten ter vergelijking. Zowel landschap abstraheren en dier in een vrijwel gelijke mate ind ik persoonlijk blijkbaar toch iets minder: dan is deze leeuw beter uitgekomen.