Dank voor de positieve reacties! Ik zal blijven experimenteren, dan heb ik binnenkort weer een nieuwe stijl voor in mijn portfolio. =)
De ogen heb ik inmiddels al wat opgelicht, maar ik heb de energie niet deze te scannen. Ik heb er wat fel geel en oplichtend groen aan toegevoegd, maar zal er in de toekomst absoluut meer rekening mee houden. De ogen deed ik als eerste (na de achtergrond) en toen zat ik nog wat te dicht bij het halen van een natuurgetrouwe uitkomst dan bij de rest van de tekening. Ik denk dat het kleurplaatachtige nog wel mee zal vallen, althans dat hoop ik, omdat ik de achtergronden meestal wel conform de lijnen doe maar de onderwerpen veel meer gebruik maak van mengen en me minder door de lijnen laat leiden (al is het bij het gezicht van de leeuw nog enigszins 'vlakkerig'). Ik denk dat het met pastel best een goed effect geeft maar vind het met acrylverf toch wat pakkender. Ik vermoed dat het met kleurmarkers of kleurpotloden minder geslaagd zal zijn, maar we zullen zien.
Zwarte vegen krijg je hier overigens niet mee, marthine, omdat het zwarte deel met markers is gedaan die eerst mogen drogen voor ik aan kleur begin. Vervolgens zet ik wat vervaagde stukken weer aan met marker, dus het zwarte is niet in pastel dus veegt niet. =)
Nogmaals, heel erg bedankt voor de vele complimenten, geeft me de moed deze stijl door te zetten en te kijken waar het schip strandt.