[VER] Chico

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[VER] Chico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:16

DEEL 1
Nevada kan de kudde niet meer bij houden. Ze voelt dat haar veulen nu al snel komt. Gelukkig houdt Indorado, de leider van de kudde mustang, rekening met haar. Het is tenslotte ook zijn veulen! Hij leidt de kudde naar een open vlakte. De paarden beginnen meteen te grazen. 'Kom mee,' zegt Indorado. 'Daar kun je rustig bevallen van ons veulen.' Hij zwaait zijn hoofd richting een plek met lang gras. Nevada legt dankbaar haar hoofd op Indorado's rug en zegt: 'Dank je!' Daarna ploft ze uitgeput neer in het lange gras.

Na een half uur is het veulen geboren. Versuft kijkt het voskleurige veulen om zich heen. 'Hoe zullen we hem noemen, Indorado?' vraagt Nevada. 'Chico!' antwoordt Indorado trots. Nevada briest instemmend. 'Goed idee!' Inmiddels probeert het veulen op te staan. Hij zet 1 been neer. Daarna de 2e. De 3e en... Plof! Hij valt weer neer. Hij probeert en probeert.Na 5 minuten staat hij uiteindelijk. Hij zoekt direct naar... Melk! Een dag later galoppeert hij met de kudde mee. Naar een nieuwe plek. Naar... een nieuw avontuur...

DEEL 2
Chico opent zijn ogen. Wat is zijn wereld toch mooi! Vrijheid, hij kan gaan waar hij maar wil! Chico staat op, dat is nu geen probleem meer, hij is gewent aan zijn lange benen. Hij loopt naar zijn moeder om te drinken, wacht even... Waar was ze nou? 'Mam?' Chico zoekt overal, maar tevergeefs, zijn moeder is nergens te bekennen. 'Mam?!'

Ongerust loopt Chico naar Indorado. 'Pap! Mam is weg! Ik heb overal gezocht maar ik kan haar niet vinden!' Indorado zucht diep. 'Chico, ik wou je later pas vertellen wat mensen zijn... Kom mee, ik zal je het allemaal vertellen...' Ze lopen samen naar de grote dennenbomen. 'Mensen zijn slecht... Ze zijn roze met bruine, wapperende dingen om zich heen. Ze zitten altijd op andere paarden. Die paarden doen alles wat de mensen willen met een raar zwart ding om hun hoofd heen en een raar zwart ding op hun rug. Daardoor worden ze denk ik betoverd...' vertelt Indorado. 'Maar wat heeft dat met mama te maken?' vraagt Chico. 'die mensen... Kwamen naar haar toe toen ze naar de rivier liep... Ze hadden bruine slangen bij en die gooiden ze om haar nek... Ze probeerde zich los te rukken maar het lukte niet! De mensen... Hebben haar meegenomen..!' zegt Indorado zachtjes. 'Nu moeten we in die richting trekken... Hopelijk wonen daar de mensen!' 'En hopelijk is mama daar ook!' vult Chico hem aan.

Even later roept Indorado de kudde bij elkaar. Even later galopperen ze over de vlaktes. Na een paar uur laat Indorado de kudde rusten. Geritsel uit de bosjes. Chico kijkt op. Wat is dat? Een rare geur vult Chico's neus. Nooit eerder geroken... Is het...Een mens?! Chico schrikt van die gedachte. Straks namen ze hem nog mee! Met een woest gegrom springt er een raar beest uit de bosjes.

Hij heeft lange scherpe nagels en witte, blinkende tanden. 'NEEE!!!' Met een wilde kreet duikt Chico nog net op tijd weg. Weer duikt het beest op hem af, en landt bovenop Chico. Woest probeert Chico het beest van zich af te schoppen. Het beest krabt zich vast in Chico's buik, en zet zijn tanden in zijn hals. Met een woeste kreet stormt Indorado op het beest af. Hij stijgert en trapt het beest tegen zijn hoofd. Het beest rolt met een hartverscheurende zielige kreet van Chico af en hobbelt snel weg. Chico kijkt naar zijn buik. Op zijn mooie lichtbruine vacht zitte diepe krassen. Er druipt bloed uit. Hoe zou het met zijn hals zijn? Zitten er ook zulke krassen in? Indorado kijkt Chico aan. 'Je hebt geluk gehad, Chico! Je bent niet erg gewond! Het had erger kunnen zijn, er zijn er zelfs die dood gaan! Dat was trouwens een poema. Poema's zijn erg gevaarlijk, ze vallen regelmatig veulens aan. Jij bent de enigste op dit moment.

Elk moment kan er een nieuwe bij komen. Er zijn veel drachtige merrie's.' Indorado roept boven het geschrokken gehinnik uit dat Chico niet erg gewond is en dat ze naar de rivier gaan. Daar zullen ze overnachten en de volgende dag trekken ze verder.
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Dit is niet het definitieve stuk, Ik heb het nog wat aangepast !
MAar aangezien ik nu tijd heb, Maar het definitieve verhaal niet hier heb , Laat ik dit maar even lezen !

Ik heb het samen met iemand gemaakt , Zij is niet actief op Bokt.nl
Geef commentaar! Maar hou het vriendelijk !
Kuss Leonie
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Laatst bijgewerkt door Mireille op 14-09-07 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (ver) > [FOTO]

_MelisS

Re: (ver) Chico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:58

ik vind het wel grappig!
dat je het van uit het paard schrijft wat ze zeggen en denken echt leuk Knipoog

Mireille

Re: [VER] Chico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:04

In dit topic viewtopic.php?f=68&t=806445 staan regels met betrekking tot het plaatsen van verhalen (in delen). Neem deze even door. Hier in is namelijk te vinden dat verhalen in delen steeds minimaal 1500 woorden per deel moeten bevatten. Dit deel telt niet dit aantal woorden.
Vandaar hier een slotje.