[TEK] Amigo met pastelkleurtjes(WIP)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[TEK] Amigo met pastelkleurtjes(WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 12:50

Even wat nieuw geprobeert, aangezien de winkel geen "derwent coloursoft potloden" had, had ik maar iets anders genomen, pak goedkoper Lachen
Pastelpotloden.
sommige foto's zijn wazig maar het is voor het idee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en klaar!
Afbeelding

* Het is de eerste keer dat ik dit materiaal gebruik
* eerste keer een stang en trens hoofdstel
* en er zijn paar foutjes , maar ik kan het niet meer veranderen.

TIPS WELKOM
Dit paard is van Noussie hier op bokt (en haflingerforum)
er staat dus een copyright op!

laura1987

Re: [TEK] Amigo met pastelkleurtjes(WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:53

Hij ziet er super uit meid, mijn complimenten.
Het enige minpuntje vind ik zijn oog, zie er iets aan, zie alleen niet wat!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:30

Z'n oog inderdaad, die klopt niet helemaal, denk dat hij te licht en te langwerpig is + je lichtinval in het oog ziet er wat vreemd uit (ook wat langwerpig). Vind het er voor de eerste keer helemaal niet verkeerd uitzien trouwens! Misschien zou je zijn nek nog wat kunnen detailleren (ik mis de schaduw van de halsspier en de slokdarm aan de onderkant zeg maar, weet niet hoe ik dat uit moet leggen Haha! ).

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 16:52

hoi, ik snap jullie, ik kreeg het oog ook maar hélémaal niet gedaan, heb ze zovaak opnieuw geprobeert tot ik moest ophouden of ik verknoeide de hele tekening. ja die schaduw had ik veel beter moeten uitbrengen.

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:39

Het oog is idd iets te lang en smal en lichtinval klopt niet helemaal waardoor hij wat dof lijkt. Verder mag er wel wat meer schaduw in, vooral wat betreft de hals. Ik vind de manen goed gedaan. Ze zien er lekker kroezelijg uit. (heb ik altijd probleemen mee Nagelbijten / Gniffelen )

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:44

Erg knap gemaakt! Ik vind zijn oog ook minder mooi maar dat hebben al meer mensen gezegd dus is niet echt meer nodig denk ik Knipoog

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:50

Ik doe het je niet na hoor! Maar ik denk dat de kleuren die je voor het oog gebruikt hebt te licht zijn. Dat lichtbruine moet meer donkerbruin/zwart zijn, denk ik. Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:24

Heel mooi gedaan, vooral de manen vind ik erg goed gelukt! Ja
Het oog vind ik wat creepy, maar het commentaar is al gegeven.

Ga zo door! OK dan!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:54

Er mag wat mij betreft veel meer kleur in, ook om meer diepte weer te geven. De hals lijkt nu een vormloos iets. De manen mogen veel meer in stroken neergezet worden met afwisselende tinten om het meer diepte te geven en niet een wirwar van 'touwtjes'. Het oog is al opgemerkt. Je kunt de vorm al heel erg verbeteren als je voortaan een oogkas construeert mat daarin een oogbal. Het grootste deel van die bal zal achter de huid wegvallen maar zo behoud je de oorspronkelijke vorm van het oog en zal het oog er minder opgeplakt lijken. Je mag veel meer primaire kleuren gebruiken en ipv dat zwarte en grijze gedeelte er wat meer blauw, paars en groen doorheen doen (donkere tinten voor de donkere delen, flauwere tinten voor de lichtere delen). Verder vind ik het al een hele nette tekening, zeker voor de eerste keer met dit materiaal want het ligt niet iedereen. De oortjes vind ik erg mooi en lekker pluizig. Maar varieer wat meer in kleur, dat zal je werk minder vlak maken. Let er bij de kleurkeuze op welke kleuren je kunt ontwaren op de foto (hoe licht het hoofdstel op? Welke kleuren zie ik buiten de meest voor de hand liggende? Kan ik ergens groen, blauw, enz ontdekken? Oefen dat maar eens). Succes.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 18:06

bedankt iedereen, en bedankt josav... ik was al van plan de kleurtjes ertusse te experimenteren, maar toen vond ik dat ik goed opwegwas en durfde niet Clown maar ga het zeker eens doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:52

Commentaar over het oog heb je al genoeg gehad, maar wil toch even zeggen, maak hem iets minder lang Knipoog Verder vind ik de manen een beetje heel, hoe moet ik het zeggen 'ravelig' overkomen, terwijl de foto (voor zover ik die zien kan) Hele mooie gladde/zijde manen heeft. Wat ik niet vind storen.

Netjes hoofdstelletje, mooie tekening, volgende keer wat meer kleur er doorheen? Haha!