[FOTO] storm (tips gevraagt voor beginner)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] storm (tips gevraagt voor beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:04

hoi,

ik kwam dezen foto laatst tegen en ik vroeg me toch af wat jullie er van vinden want wil in de toekomst toch een profesionelere camara gaan kopen maar als jullie het nu al niks vinden doe ik dat natuurlijk niet Tong uitsteken

nou hier komen ze (foto's zijn niet bewerkt op roteren bij sneiden en zwart wit makne na)

vind het zelf er jammer dat de manen niet helemaal scherp zijn
Afbeelding

Afbeelding

het zijn maar 2 foto's maar ik hoop dat jullie wat tips hebben
oja kwalieteid is wel verslechtert tijden het uploaden

(de camara die ik nu heb is een sony DSC-W50)
Laatst bijgewerkt door Mireille op 11-09-07 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [foto] > [FOTO]

Niien_

Re: [foto] storm (tips gevraagt voor beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 06:32

Ik vind het al nette foto's!

Bij foto 1 zou ik em net iets meer van de zijkant willen zien aangezien hij meer naar links kijkt dan naar rechts.
En hij is net iets te donker voor mijn gevoel, je kunt em altijd tintje lichter maken in bewerkprogramma, da's nooit zo'n groot probleem.
Verder storen alleen mij de handen en de benen nog. Knipoog

Foto 2 vind ik al wat mooier, alleen had ik liever wat meer paard gezien en minder achtergrond, want nu leid de achtergrond mij erg af, en daardoor word mijn aandacht niet naar het oog getrokken, wat wel de bedoeling zou moeten zijn toch?
Als oplossing zou ik het oog wat centraler neerzetten en het oog haarscherp fotograferen en de rest wat minder, dan springt het oog er meer uit.

Natuurlijk is het makkelijker gezegt dan gedaan, maar hoe meer je oefent, hoe beter je snapt en hoe beter het lukt.

Succes! Lachen

Anoniem

Re: [foto] storm (tips gevraagt voor beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:35

Niien_ schreef:
Ik vind het al nette foto's!

Bij foto 1 zou ik em net iets meer van de zijkant willen zien aangezien hij meer naar links kijkt dan naar rechts.
En hij is net iets te donker voor mijn gevoel, je kunt em altijd tintje lichter maken in bewerkprogramma, da's nooit zo'n groot probleem.
Verder storen alleen mij de handen en de benen nog. Knipoog

Foto 2 vind ik al wat mooier, alleen had ik liever wat meer paard gezien en minder achtergrond, want nu leid de achtergrond mij erg af, en daardoor word mijn aandacht niet naar het oog getrokken, wat wel de bedoeling zou moeten zijn toch?
Als oplossing zou ik het oog wat centraler neerzetten en het oog haarscherp fotograferen en de rest wat minder, dan springt het oog er meer uit.

Natuurlijk is het makkelijker gezegt dan gedaan, maar hoe meer je oefent, hoe beter je snapt en hoe beter het lukt.

Succes! Lachen

dankje wel het commentaar klopt idd ik ben hard aan het oefenen maar ik zit na een jaar zog steedst te kl*ten met de instellingen om die goed te krijgen Tong uitsteken maar erg bedankt voor de tips Lachen

Anoniem

Re: [FOTO] storm (tips gevraagt voor beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:26

nog meer mensen ?

Anoniem

Re: [FOTO] storm (tips gevraagt voor beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:46

uhmm niet echt veel mesnejes