[FOTO] Blackfoto oefening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

[FOTO] Blackfoto oefening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 19:15

Ik heb m'n eerste blackfoto geprobeert te maken.
Ik heb hem een beetje bijgewerkt om de achtergrond helemaal zwart te krijgen. Ik vind het wel jammer dat d'r oog net dicht is maarja. Ik ga het binnenkort als het weer mooi weer is weer proberen!

Ik wil graag tips, en ik ben niet van suiker!

Afbeelding

Softijs

Re: [FOTO] Blackfoto oefening

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:40

Leuk foto, maar het is echt jammer dat het halster overbelicht is. Het halstertouw stoort ook nogal. En idd dat het oog dicht is vind ik ook zonde. Dit maakt de plaat nogal slaperig.

Maar blijf oefenen, doe het paard een mooi hoofdstel aan en probeer het dan nog een keer. Waarschijnlijk komt er dan al een mooiere foto uit. En speel wat met je instellingen zodat het halster niet overbelicht wordt. (vind ik zelf trouwens ook heel moeilijk, mij lukt dit ook niet vaak)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 06:34

Oke bedankt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:47

Erg jammer dat het halster erg overbelicht is! En dat het paard de ogen dicht heeft, is ook wel zonde. Dan 'springt' het paard niet meer uit de foto. Begrijp je?

Misschien kun je de volgende keer het halstertouw wegwerken? Lachen Maar ga zo door hoor!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:18

Bedankt voor de reactie. Ja ik had maar 1 foto geprobeerd, en net op die foto had m'n paard dr oog dicht.. Nouja. Ja dat halster is jammer, ik zal er de volgende keer proberen wat aan te doen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:24

mooie foto. miss beetje blonde vraag mar heb je een special camera nodig voor zon black foto? en staat dat dan ook op de camera vermeld?

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 05:50

Nee en nee. Knipoog
Ik heb een vrij 'gewone' camera, de Fuji Finepix A303.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 06:56

Iedereen kan wel zo'n blackfoto maken Knipoog

Over de foto; ik vind dat het paard goed naar voren komt en dat je vanaf een leuke compositie hebt gefotografeerd, inderdaad érg jammer van zijn halster, voortaan raad ik je aan om een hoofdstel te doen, staat ook nog eens sjieker en je hoeft niet bang te zijn voor overbelichting.

En, jammer dat hij z'n ogen dichtheeft, zal wel momentopname zijn geweest, maar dan had je natuurlijk nog gauw een 2e kunnen nemen, en jammer van zijn andere oor die niet recht naar voren staat. Knipoog

Verder vind ik hem goed gelukt voor je eerste blackfoto, mijn eerste blackfoto's waren ook lang niet geweldig, maar oefening baart kunst! Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:33

ik heb een fuiji film S5700 kan het daar ook mee?? wil je me miss uitlegen hoe dat moet?

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 05:46