[TEK] Orinoco Flow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

[TEK] Orinoco Flow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:04

Dit is een portret van Orri, die ik 1,5 jaar heb gereden voor orri op bokt, en in 2004 hebben 'we' hem verkocht naar Amerika. Over een klein weekje gaan Bas (mijn vriend) en ik Orri opzoeken, hij woont nu in Ohio. We zijn uitgenodigd door zijn nieuwe eigenaresse, waar ik al een paar jaar mee mail. Dit portret is voor haar, het volgende portret dat ik van Or maak is voor orri. Ik had maar 1 duidelijke portretfoto van hem, deze dus, maar na volgende week hoop ik er een heleboel te hebben om na te tekenen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik ben zoals altijd niet tevreden. Zie alweer een hoop dingetjes die me irriteren, dus ik ga er nog maar even mee verder. Haha!

Afbeelding

MamaMiesje

Re: [TEK] Orinoco Flow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:24

Ik vind zn vacht en de glimplekken heel mooi gedaan.
Wel heb ik het vermoeden dat het oog niet helemaal correct geplaatst is en ik denk niet dat ik voor zwart papier gekozen zou hebben; hij valt er tegen weg, wat je zelf hebt proberen op te lossen met het lichte 'mistje' er omheen.

Maarrrr...ik denk dat de eigenaresse er wel blij mee zal zijn hoor! Veel plezier in de USA!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:31

Dank je wel, oog is zeker goed geplaatst, ik controleer zulke dingen voor ik begin. Foto is niet helemaal mooi genomen, teveel van onderaf zeg maar. Ik had helaas geen betere.

Ik heb het witte rond zijn hoofd maar weggehaald.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:27

Lijkt het maar zo of is die ene tekening op je site met daarnaast de voorbeeldfoto op een witte achtergrond van dezelfde foto nagetekend? Ik ben erover aan het denken een portretfoto van een paard wat ik zo`n 2 jr geleden al eens heb geschilderd nog eens te schilderen, maar lijkt me ook wel vreemd voor een 2e keer...hoe is jou dat bevallen?
(Ik blijf je tekeningen op je site prachtig vinden. Toen ik begon met schilderen had ik je site een hele tijd op mn favorieten staan ter inspiratie)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:29

Mooi getekend! Prachtige blik gevangen. Ja Ik vind persoonlijk de 'krassige' witte stukjes in de tekening niet mooi...

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 20:09

Bedankt voor jullie reacties. Lachen

Dat klopt helemaal oneilltje, ik heb hem opnieuw gemaakt. Alleen de eerste was op A4 en deze is op A3. Ik heb helemaal niet meer naar de eerste gekeken, alleen pas toen deze klaar was. Vind de nieuwste persoonlijk veel beter, maar ik ga nog wel wat aan de vacht doen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:51

Wat fotografeert dat verschrikkelijk hè, dat zwarte karton Knipoog

Ik vind hem erg mooi, zoals ik je al zei. Ik vind het knap dat je je stijl durft te veranderen, daar is moed voor nodig.

Qua verhoudingen klopt het, kleuren zijn best gewaagd waardoor het een pittige tekening is geworden. Het hoofdstel is super, dat bit is echt van staal Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:47

Mooi sprekend portret! lekker veel glim en lekker veel kleur.
Ik zie alleen niet helemaal wat het witte lijntje is - ik denk de bovenste teugel die aan de andere kant van de nek doorloopt? Maar alleen als dun lijntje (omlijning buitenkant?) ziet het er niet helemaal af uit nog..

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 14:54

Remy, dank je wel!
Het bit vond ik, voor de verandering, ook wel redelijk gelukt. Lachen

Highwaykind, je hebt gelijk wat betreft het lijntje. De teugel is helemaal zwart op de foto, dus omdat het anders zo wegviel op het papier heb ik dat op deze manier opgelost, misschien is het niet ideaal.

De tekening is nog niet helemaal af, ik heb besloten om er nog wat aan verder te werken.