Mijn andere leven...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Mijn andere leven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 11:21

Mijn andere leven...

Denk er nog steeds met weemoed aan terug hoe hij mijn lichtblauwe stretchbroek aan het strijken is met witte stipjes van stofdeeltjes ertussendoor geweven in een flat bij zijn zeer gastvrije familie, een oom en een tante in een zeer grote wereldstad. Een heerlijke broek, heb hem nog steeds na 6 jaar, hoewel de broek nu in een mand ligt om ooit gemaakt te worden. Hij deed dit met veel liefde en overgave voor mij. Oh, wat voelde ik me vrouw bij hem, we hielden vaak onze handen vast als we een drukke straat over moesten steken, heerlijk vond ik dat, een gevoel van barmhartigheid voel ik weer door mijn ganse lichaam stromen nu ik er weer aan terugdenk en dan het meeste in mijn keel merk ik. Wat zou ik graag met deze man getrouwd zijn geweest, maar dat ging niet of ik zou al mijn westerse idealen overboord hebben moeten gooien en dat is moeilijk als je als christen bent opgegroeid op het platteland. Had ik dit toch moeten doen dan? Een diepe zucht maakt zich van mij meester en de brok wordt nog groter in mijn keel.

~ wordt vervolgd ~

Nikita_1995

Re: Mijn andere leven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 14:15

Moslim en Christen...

Je hoort zo vaak dat huwelijken tussen moslims en christenen mislopen. Het is ook moeilijk om vanuit de moslimgedachtes te accepteren dat je vrouw die christelijk is opgevoed zich niet geheel kan aanpassen aan de moslimcultuur. Voor hem is het namelijk doodgewoon dat zijn vrouw zich terugtrekt in een andere ruimte als er mannenbezoek over de vloer komt. Voor de westerse vrouw is dat heel ongewoon, in het westen heb je evenveel te zeggen of je nu een vrouw of een man bent. Dit overkwam mij dus ook toen wij samen waren en er een kennis van hem over de vloer kwam. Ik moest me in een andere ruimte terugtrekken. Ik heb het maar gedaan, maar bedacht me wel dat ik op deze manier niet wilde en kon gaan leven. En toch voel ik me nog steeds erg veel verbonden met hem, het is nog steeds mijn soulmate, voelt als mijn broer. Maar tussen ons staat dus onze geloofsovertuiging heel duidelijk als een zwaard tussen ons in.

~ wordt vervolgd ~

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:00

Je bent je tag vergeten, ik tem wel even Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:03

Er zijn buiten de [TAG] om nog meerdere regels met betrekking tot het posten van verhalen. Ik zet hier even een slotje en verwijs je naar de regels van [CB]. Lachen