[FOTO] Dagje Dierenpark: het is zwart.... en wit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[FOTO] Dagje Dierenpark: het is zwart.... en wit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 10:04

Ik ben vorige week een dagje naar de dierenpark Ouwehand geweest, met de camera!

Mijn eigen commentaar staat bij de foto's, graag hoor ik ook jullie mening!

Eerst mijn favoriet van de dag: de Chapman-zebra.
Ik vind het perspectief leuk, weer eens wat anders dan van opzij. Hij staat er mooi attent op, en het zwart-wit in de foto geeft een mooie meerwaarde aan het plaatje door de strepen van de zebra. Er is rustige achtergrond, (ondergrond?) en de vlakverdeling spreekt me aan (het 'kale' linksboven).

Afbeelding

De Ringstaarten... Brutale monstertjes! Maar o zo grappig. Ook hier een dier met zwart-wit vacht, wat zo nog mooier tot uitdrukking komt.

Afbeelding

De volgende foto’s spraken me in kleur toch meer aan.

Eentje waar ik heel blij mee ben, de 'verlegen giraffe'. Zelfde wat betreft de vlakverdeling, ik houd wel van wat ' open ruimte'. Ze doet momenteel dienst als bureaublad op mijn computer. Haha!
Scherp, lege achtergrond, en de pose vind ik echt super! Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik deze in keur toch beter vind.

Afbeelding

Of toch zwart wit? (Even aanklikken)

Afbeelding

Een tijger die lekker lag te zonnen. Ook hier vind ik het zwart-wit passend doordat het nadruk legt op de strepen in de vacht. Hij lijkt hier trouwens erg pixelig... Minpunt is de zwarte vlek rechtsboven.

Afbeelding

Dit is toch eigenlijk het deel van Ouwehand wat ik echt leuk vond: het Berenbos, waar beren met een voorheen miezerabel bestaan een goede oude dag wordt geboden.
Ik vind de houding van beer erg mooi in deze foto, er is goed te zien dat hij drinkt door de kringen in het water.
Minpunt dat er misschien nog iets meer contrast in zou mogen, hij is wel erg 'grijzig'. Toen ik dat probeerde met de computer verloor ik echter te veel van de structuur in de vacht.

Afbeelding

En omdat ik het niet kan laten ook nog deze: ze was erg nieuwsgierig, ze kwam zelfs met haar kop door het hek! Dus ik heb ook nog een aai over haar neus gegeven... Zo gaaf!
De neus is inderdaad niet scherp, maar ze kijkt je zo mooi aan...

Afbeelding

Rosaa

Re: [FOTO] Dagje Dierenpark: het is zwart.... en wit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:21

Erg mooie foto's. Goeie composities. Foto 1 met de zebra spreekt me het meeste aan. De tijger is ook erg mooi maar inderdaad jammer van die zwarte vlek

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:47

Leuke foto's! die zebra foto is inderdaad het leukste, maar die 2 giraffen foto's vind ik ook erg leuk ookal zijn ze niet zo mooi helder als die zebra foto Lachen ik heb gewoon wat met giraffes Lovers Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:14

Leuk gemaakt zeg. Wat heeft die zebra een apart patroontje Clown
Die foto van die tijger is ook erg mooi

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:46

Hele mooie foto's. Ik vind die eerste en super die lijnen ook op de rug prachtig door zwart wit komt het nog mooier en duidelijker naar voren Lachen.
De verlegen giraf vind ik aan de ene kant heel leuk maar de rechterkant van de kop vind ik wat minder mooi.. Qua verhouding. Maargoed het zijn wilde dieren dus dat valt niet te regelen.

De tijger en aapje vind ik ook super mooi

en die laatste foto die vind niet zo maar die blik haha die is echt geweldig