[TEK] Tannenhof`s Cockpit, mijn 1e derwent ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[TEK] Tannenhof`s Cockpit, mijn 1e derwent ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 19:54

Ja, heel af en toe teken of schilder ik naast springpaarden, ook soms een dressuurpaard. Het is zomaar een hengst uit een hengstenfoldertje dat hier lag. Ik heb er nooit opgezeten, hem niet eens aangeraakt. Voor de afwisseling eens een voor mij totaal onbekende hengst.
Omdat het de 1e keer was dat ik met bokts beroemde toverstokjes aan de slag ging, heb ik een snel werk gemaakt en niet teveel op details gelet. Meer op de technieken en werkwijzes die met dit materiaal mogelijk zijn.
En daar is dit het resultaat van:

derwent coloursofts op extra black fotokarton:
Afbeelding

Zoals jullie zien heb ik er nog veel mee te oefenen. Zo krijg ik bijv. niet het effect van Naomi voor elkaar. Ik heb haar werken in het echt mogen zien en die lijken bovenop het papier te liggen, wat heel mooi is.

JoSav

Re: [TEK] Tannenhof`s Cockpit, mijn 1e derwent ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:01

Ik vind het kleurgebruik in je paard echt super!
De conformatie laat echter wat te wensen over, en de ruiter is veel minder gewaagd, valt daardoor buiten het geheel. Ook de bandages vind ik wat storen. Ik vind het absoluut geweldig dat jouw stijl zelfs hierin te herkennen is. Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:06

Het kleurgebruik is inderdaad geweldig! Het effect wat je met de Coloursofts kunt krijgen wat minder. Dat komt denk ik omdat je vrij transparant gewerkt hebt. De potloden lenen er zich uitstekend voor om meerdere lagen over elkaar te zetten om op die manier diepte te creëren. Jouw stijl echter laat het denk ik wat minder toe om met potloden op die manier bezig te zijn? Alhoewel ik denk dat het niet geheel onmogelijk is.
Al met al een zeer geslaagd experiment en ik hoop dat je er wat vaker mee bezig zult zijn! Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:12

Dit is een vrij slordig `test`-werk, maar naarmate ik met meerdere lagen ga werken, wordt het geheel vanzelf dekkend.
Maar kleuren jullie alles helemaal dicht, of zitten er nog kleine stukjes tussen?
Wat wel een groot verschil is met wat ik hier vaak zie is dat ik geen vachtstructuur teken.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 18:58

Iets betere foto bij daglicht, maar weer gen superkwaliteit:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:45

Je stijl blijft heerlijk herkenbaar Lachen
Het paard vind ik helemaal geweldig, die knalt er imo echt uit Ja

Wat betreft het materiaalgebruik: ik 'metsel' het ook vaak helemaal dicht. Een echte vachtstructuur zoals bijvoorbeeld bij Lon hanteer ik niet. Bij mij is het meer laag voor laag middels cross-hatching.
Nadeel is dat het materiaal wat gaat glimmen wat het praktisch onmogelijk maakt om het goed op de foto te krijgen. Ook een scan is niet waarheidsgetrouw is mijn ervaring.