[FOTO] Van alles en nog wat, vuurwerk t/m paarden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

[FOTO] Van alles en nog wat, vuurwerk t/m paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 14:34

Ik heb nu kleine anderhalfe maand een Canon EOS 400D in mijn bezit. Hier heb ik ondertussen al aardig wat plaatjes mee geschoten. Ik plaats dan ook even van alles en nog wat. Tips zijn van harte welkom, vooral tips over eventuele instellingen en over bewerkingen zijn welkom (andere tips zijn ook handig Knipoog). Ik bewerk overigens alleen met PhotoFiltre, aangezien ik nog geen beter programma heb.
De lens die ik gebruikt heb bij deze foto's (is ook mijn enige lens overigens Tong uitsteken) is de kitlens. 18-55 mm dus.

1]
Afbeelding
Stoor me een beetje aan de blaadjes die kappot zijn. En verder heb ik mischien iets te veel ruimte over gelaten boven in.

2]
Afbeelding
Deze foto heb ik gemaakt door de lens tegen het glas aan te zetten. Ben er op zich best trots op Lachen. Helaas zat hij op de foto alleen helemaal boven in. Vandaar dat ik hem zo uitgesneden heb.

3]
Afbeelding
Bij actie foto's van paarden in de bak moet ik zelf ook min of meer mee rennen omdat ik het niet red met mijn 18-55 mm lensje anders. Clown
De horizon is dan ook best scheef geworden Scheve mond. (Horizonnen zijn zoieso een zwak punt van mij Knipoog)

4]
Afbeelding
Ik weet niet wat het is met deze foto.. Ergens denk ik dat hij gewoon te druk is ofzo... Scheve mond

5]
Afbeelding
De vuurwerkfoto's heb ik gemaakt door mijn camera op een boot te zetten die op het strand lag. De horizon is dus niet altijd recht, maar dat zie je gelukkig niet zo goed. De weerspiegeling van het vuurwerk in het water, dat water is dus de zee. Knipoog

6]
Afbeelding
Beetje zonde dat de rechterkant heel erg bewogen is, en dat het vuurwerk er niet helemaal op staat. Maar dit vuurwerk was ineens heel erg groot, en ik had net zo ver mogelijk ingezoomd om alles er op te krijgen dus kon ik al niet meer uitzoomen Knipoog. En verder is hij wat licht, dit vuurwerk was zo vel dat het de hele boel verlichte. Vond hem toch wat hebben vandaar dat ik hem plaats. Lachen

7]
Afbeelding
Zelfde probleem als hier boven, het vuurwerk was weer iets groter dan verwacht. Clown

8]
Afbeelding
De finale klap. Ook nét iets te groot. En verder is de kustlijn weer heel erg bewogen.

9]
Afbeelding
Hier heb ik zijn riem weg gewerkt. In mijn profiel staat de foto met riem, mocht je je afvragen hoe of wat ik precies heb weg gewerkt.

10]
Afbeelding
Helaas hadden we het weer niet mee zitten bij de foto's in het stadje. Het was namelijk bewolkt en het licht was erg vel.

11]
Afbeelding
Vond die auto zo grappig uitsteken Clown.

12]
Afbeelding
Horizon is niet recht.

13]
Afbeelding
Iets stoort me aan deze foto Verward

Dat was het. Brand maar los zou ik zeggen. Graag wel onderbouwt en dingen waar ik ook echt wat aan heb en waar ik wat mee kan doen Knipoog. Dus niet iets in de trant van; "de zee stoort me bij de vuurwerkfoto's." Lachen

En verder, er staat dan wel geen © of iets dergelijks op, dat hoeft nog niet te betekenen dat je deze foto's voor eigen gebruik mag gebruiken.

Annetje

Re: [FOTO] Van alles en nog wat, vuurwerk t/m paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:10

Hé zie ik daar nu Blanes?!
Ik vind je vuurwerkfoto's niet zo gelukt, maar ik denk dat dit met een normaal cameratje ook niet zomaar lukt.
De foto van het schimmeltje vind ik wel weer heel erg mooi. Het is scherp er heerst rust door de achtergrond en de compositie is juist weer erg speels.

Foto 10 vind ik ook erg mooi, maar je horizon is weer scheef. Dit kun je op de pc ook rechttrekken trouwens Knipoog

Foto 9 vind ik gewoon geweldig. Scherp en interessant om naar te kijken.

De foto van het bos mist een onderwerp. Je richt de aandacht op het pad maar ook op de hoogte van de bomen. Hierdoor staat het er allebei nét niet op. Ik zou de volgende keer wat hoger of juist wat lager richten zodat het onderwerp duidelijker is.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:12

Mag ik misschien vragen welke stand en welke instellingen je hebt gebruikt bij foto 1? Av/Tv/Portret?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 19:57

@ Annetje: Nee je ziet geen Blanes Knipoog.
Is de Canon een normaal cameratje dan? Ik dacht dat ik eindelijk goed zat met mijn spiegelreflex *LOL*.

Hoe zie jij aan foto 10 dat de horizon scheef is dan? Ik zie het zelf namelijk niet Bloos.
Bedankt voor de tips en het commentaar, zal het de volgende keer gebruiken! Lachen

@ Saskiaatje: Geen van de 3. Knipoog Ik had de Macro gebruikt.
Heb je verder nog tips of niet?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:50

DarkDreamer schreef:
@ Saskiaatje: Geen van de 3. Knipoog Ik had de Macro gebruikt.
Heb je verder nog tips of niet?

Nee, ik heb eigenlijk geen tips. Had de composities misschien iets "spannender" geprobeerd te krijgen, maar verder.. OK dan!

Macro? Is dat de M? En welke instellingen dan? ISO? En, wat is het, diafragma? Sluitertijd? Dat 1/160, 1/200, 1/250, wat zijn dat? Ik heb dezelfde camera als jij en wil graag leren, sorry. Clown

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:57

Sluitertijd: 1/640
F/5,6
ISO: 100
Dit is wat ik over de foto kan terug vinden. Knipoog

Verder nog mensen met tips? Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:06

Hmm, zijn je vuurwerkfoto's laatst in scheveningen gemaakt? Eerlijk gezegd denk ik al dat je daar had moeten beginnen met een betere plek uitzoeken en hoger te gaan staan, hetgeen wat je om het vuurwerk heen zit, stoort mij nogal..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 21:41

Olympia: Nope, de foto's zijn in Spanje gemaakt. Hoger staan had dus niet gekunt want de lichtpuntjes zijn ook lichtpuntjes van huizen op de berg, ik kon nooit hoger dan die huizen gaan staan. (Of ik moest wel heel erg moeilijk willen doen.)
Ik had idd ook vanaf een ander punt foto's kunnen maken, maar dit was het beste. In de stad had ik waarscheinlijk mooiere foto's kunnen maken, maar daar was het voor de vuurwerkshow al super druk, niet normaal. Daar ga ik niet rond lopen met een net nieuwe camera Knipoog.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:38

Mooie foto's, alleen die van het vuurwerk spreekt mij niet echt aan. Die van de hond vind ik erg mooi, mooi scherp ect.
Die van de vis vind ik opzich wel leuk, maar niet erg scherp enz. (wat overigens ook lastig is in het water) Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:25

Annetje: Volgens mij is dit niet zomaar een " normaal cameraatje " Bloos
Ik dacht dat de Canon EOS 400D toch een hele goede camera was.....

Even mijn commentaar:
Foto 1: Heerlijke foto !! Blaadjes zijn idd een beetje jammer, maar ik stoor me er niet echt aan.
Ja, geslaagde foto vind ik het !

Foto 2: Goed gelukt ! Alleen lijkt hij niet echt helemaal scherp, dan zou het helemaal een super foto zijn !
Foto 3: Op de een of andere manier trekt deze foto me niet zo.
Het paard staat er toch wel heel " krachtig " op, maar de foto in zijn geheel vind ik niet zo...
Geen idee waar het door komt.
Foto 4 : Vind ik te druk... nee vind hem niet zo.
De vuurwerk foto's vind ik ietsje minder, komt denk ik ook doordat ze er vaak net niet helemaal opstaan.
Dat vind ik wel jammer.
Trouwens wel heel groot he dat vuurwerk ??? Of lijkt dat maar...?

Foto 9: Ik vind hem te licht... vooral de achtergrond.
Ik vind hem niet zo mooi helaas...
Foto 10 en 11: Ja, trekt me wel ! Niks op aan te merken.
Foto 12: Deze vind ik super !! Mooi scherp en alles !! Niet zo standaard, top !
Foto 13: Opzich geen slechte foto, vind alleen de pony wat sloom kijken Bloos

Hoop dat je er iets aan hebt.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 11:41

@ sunshine: Het vuurwerk was idd giganties. Het was allemaal betaald door een familie en het koste meer dan een ton. Het was vuurwerk voor het vrijheidsfeest, heel het strand was 3 dagen van te voren al afgezet met dranghekken, en het stond echt bomvol vuurwerk niet normaal. Een vonkje en .. BOEM Nagelbijten / Gniffelen.
Er was ook overal politie Knipoog. En die avond waren de straten in de omgeving afgezet.
Het vuurwerk was dus afentoe echt abnormaal groot, dat was gewoon niet vast te leggen op de foto, maar als je naar de kust kijkt (bedenk even dat de hogere lichtjes huisjes zijn die op de berg staan) kan je wel een beetje in beelden hoe groot het was Lachen.

Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan! Lachen