Hoe maak ik de achtergrond wazig op een foto.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Hoe maak ik de achtergrond wazig op een foto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:31

Nou zo als de titel het al zegt, soms zie ik wel een mooie paard in actie foto's en dan hebben die altijd van die wazige achter gronden. hoe doe ik dat.

groetjes kim

Ilsiie

Re: Hoe maak ik de achtergrond wazig op een foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:50

hangt van je camera af!

Met een (digitale) spiegelreflex (SLR) doe je dit door een zo klein mogelijk f-getal te nemen.
hoe kleiner het f-getal, hoe groter de diafragma-opening, hoe waziger de achtergrond.
Wil je een hele scherpe foto, bijvoorbeeld natuurfoto, dan moet je dus een groot f-getal nemen
(= klein diafragma = hele scherpe foto)

met een compact moet je 'm dan op de sportstand zetten, maar ik die maakt de achtergrond niet zo mooi wazig vind ik

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 20:07

Oke super heel erg bedankt

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:23

Ilsiie schreef:
hangt van je camera af!

Met een (digitale) spiegelreflex (SLR) doe je dit door een zo klein mogelijk f-getal te nemen.
hoe kleiner het f-getal, hoe groter de diafragma-opening, hoe waziger de achtergrond.
Wil je een hele scherpe foto, bijvoorbeeld natuurfoto, dan moet je dus een groot f-getal nemen
(= klein diafragma = hele scherpe foto)

met een compact moet je 'm dan op de sportstand zetten, maar ik die maakt de achtergrond niet zo mooi wazig vind ik
'

Een compact camera heeft vaak ook een manual stand waarin je de sluitertijd en ook het f-getal kan veranderen. Sportstand is niet dé manier dus Tong uitsteken

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:08

lovelance schreef:
Een compact camera heeft vaak ook een manual stand waarin je de sluitertijd en ook het f-getal kan veranderen. Sportstand is niet dé manier dus Tong uitsteken

Heb je ook een punt..

Ben niet thuis in zulke compacts, dus moet daar ook eigenlijk niet over uitwijden Tong uitsteken

Maargoed dat wist ik dus niet, maar als je compact hebt met manual stand kan het dus soms ook hoor ik net Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:09

Op veel compacts van tegenwoordig kan het ook, maar vaak is de scherptediepte dan toch niet zo klein als bij spiegelreflexen, dus verwacht er dan niet teveel van Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:49

Daarnaast zou ik even in de wiki kijken onder fotograferen. Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:14

WildWings schreef:
Op veel compacts van tegenwoordig kan het ook, maar vaak is de scherptediepte dan toch niet zo klein als bij spiegelreflexen, dus verwacht er dan niet teveel van Lachen

die van mij weet het anders redelijk te doen, ik ga altijd heeeel ver weg staan en zoom tot het uiterste in, uiteraard niet op s (sport) stand maar op p, m of a.