[TEK] Fanny

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[TEK] Fanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 15:33

Gewoon uit verveling gemaakt in 6 uur met B6 Potlood (die ik DRINGEND moet nieuw hale Lachen tis nog maar een stumpie van 5cm groot Clown )
Wederom gefotograveerd dus kan zijn dat ergens nie goed uitkomt in de lengte ofzo omdat ik mischien niet kaars recht van voor foto heb gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Eigen punten:
* Ogen komen vaak niet met dezelfde uitdrukking tot z'n recht
* denk dat ik de hals iets lange heb moeten laten doorlopen

Tamara

Re: [TEK] Fanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:21

Vind hem leuk! Alleen jammer dat het oog wat wegvalt, die had je van mij wat duidelijker & donkerder mogen aanzetten, dan spreekt het wat meer. Net als het neusgat btw. Durf met nog wat meer kleurverschil te werken zodat je ook in de vacht de lichtere plekken terugziet die op het paard ook te zien zijn, nu is het nog vrij egaal allemaal terwijl dat op de foto niet te zien is Lachen Verder vind ik hem qua verhoudingen behoorlijk goed gelukt, is ook niet mijn sterkste kant Haha! en de oortjes, die zijn echt knuffelig! Lovers

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:28

Wat een lief koppie! Wat me opvalt is dat je overal ongeveer dezelfde tint grijs gebruikt hebt (op sommige plaatsen na dan). Als je goed naar de foto kijkt en naar je tekening dan zie je dat de contrasten op de foto groter zijn dan in je tekening. Ik denk dat als je b.v. rond het oog en het kleurverschil tussen manen en hals groter maakt dat je tekening nog meer gaat spreken. Door ook de rand onder de manen (dus op de hals) wat donkerder aan te zetten komen de manen los van de hals en krijg je meer het idee van een haardos.
Verder vind ik het qua verhoudingen en uitstraling een hele mooie tekening!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:39

Qua commentaar ga ik mee met Lontje.
Het geheel oogt nu nog wat egaal; neem de overgang van kaak (vacht) naar het gebied rondom de mond (velletje)
Dat is op jouw tekening heel egaal en bijna hetzelfde wat betreft de tint. Terwijl er veel meer nuance in aan te brengen is. Maakt het geheel nóg aaibaarder Lachen
Volgens mij zou dat je tekening nog meer ten goede komen Ja