Het inkleuren van een schimmel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Het inkleuren van een schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 10:39

Aangezien ik graag het paard van een vriendin van mij wil tekenen (dat een schimmelmerrie is)
wou ik graag weten hoe je dit nu doet, ik ben redelijk goed in het inkleuren van vossen, zwarte en donkerbruine paarden, maar WIT? en grijs? Daar heb ik het nog moeilijk mee.

Moet je de witte stukken wel inkleuren (normaal toch wel?)

8nnemiek

Re: Het inkleuren van een schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:51

Misschien is het een goed idee om de schimmel op een donker stuk papier te tekenen, dan móet je wel inkleuren Knipoog Dan komt het paard ook meestal wat mooier uit dan op een wit vel.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 13:30

ja dat is waar.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:42

Witten, grijzen, blauwen, rosen, gelen, misschien wel groenen...dàt zou ik allemaal in een schimmel stoppen Knipoog
Serieus hoor! Niet flauw bedoeld!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 13:46

Lachen ja maar ik bedoelde hoe kan je een schimmel tekenene met gewone B potloden.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:51

Woest schreef:
Lachen ja maar ik bedoelde hoe kan je een schimmel tekenene met gewone B potloden.

Door als voorbeeld geen overbelichte foto te nemen (is lastig met wit), dan zul je zien dat het wit wat je denkt te zien geen wit is ...
Voor de hele lichte stukken neem ik meestal een vrij hard potlood (4H o.i.d.) om daarmee hele fijne haartjes in het witte vlak te tekenen (b.v. zoals bij een bles). Hier: http://www.ilonne.nl/Tekeningen/Ginger1a.jpg een voorbeeld van een vliegenschimmel die ik eens gedaan heb. Nu moet ik wel bij zeggen dat ze op de foto wat meer in de achtergrond wegvalt dan irl. Het gros is gewoon met een 2B en 4B potlood getekend. Het is lastiger, je wordt gedwongen om heel goed te kijken maar is zondermeer mogelijk