[SCH] vospaardje in acryl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rink

[SCH] vospaardje in acryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 13:51

hoi hoi

voor mij een lange tijd terug dat ik mijn laatste werk op bokt zette, maar het moest er toch maar weer eens van komen Clown

het schilderij wat ik hier post is nog niet helemaal klaar, de manen van het paard en de staldeuren moeten in kleur en alles nog worden uitgewerkt, het paard zelf is zo goed als klaar misschien nog iets aan het oog (durf er niet teveel aan te prutsen)

het formaat is 90 x 115 (linnen) en het materiaal waarmee ik werk is acryl

mijn eigen punten, de oren zijn nog wat diepteloos en ik vind misschien het jukbeen wat "hard" van kleur maar hoe langer ik kijk vind ik hem dat dan ook wel weer wat sieren.. ik weet het zelf nog niet helemaal...

ik hoor graag tips en aanmerkingen

Afbeelding

Afbeelding

edit: op de foto zit behoorlijk wat ruis, waardoor de kleuren niet intensief overkomen.. vooral de voskleur en het zwart.. jammer hoop met het eindresultaat een betere foto te hebben..
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 02-09-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast. [sch] -> [SCH]

JoSav

Re: [SCH] vospaardje in acryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:13

Het ziet er op zich wel goed uit, maar het verloop van de oren vind ik wat vreemd. Ook de lip hangt wat, maar dat kan natuurlijk ook bij het betreffende paardje horen. Je hebt het over kleur, en dat vind ik juist hetgeen wat minder is in dit schilderij. Hij is wat overmatig in bruin, zwart en grijs. Met name het grijs en zwart zijn geen kleuren en die halen je schilderij wat naar beneden. Verder punten kan ik je niet geven, aangezien die nog niet zijn uitgewerkt. Let in die uitwerking op kleurwerking en blijf zoveel mogelijk af van zwart en wit (en hun kind grijs). Meng liever zelf grijs ZONDER zwart of wit te gebruiken. Zwart en wit vervuilen kleuren, met name zwart doet dat heel erg. Loopt de hals niet ook wat raar en vormloos af?
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 02-09-07 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:28

Hey,

Ik vind hem al erg mooi! Ik ben benieuwd hoe de staldeur word! Dat uitprobeerseltje pas zag er al erg leuk uit!

Kusje,

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:51

Het is een heel mooi werk, het oogje spreekt echt boekdelen, maar ik vind het jammer dat je gekozen hebt de staldeuren er ook bij te schilderen. Het paard zou naar mijn idee veel meer tot zijn recht komen zonder de staldeuren.

Verder is het echt een heel mooi en levensecht schilderij. Ik ben wel benieuwd wat het zou geven moest er wat meer kleur aanwezig zijn, zoals JoSav al vermeldde.
JoSav: dat van het wit en zwart zal ik zeker onthouden, ben zelf ook geneigd die veel te gebruiken Bloos

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:07

Hij is erg mooi geworden. OK dan! De staldeur als een soort rand maken vind ik erg goed uitpakken. Ja Voegt iets toe aan het geheel en maakt het mooi creatief. Het mag van mij alleen nét even iets meer in detail uitgewerkt worden, maar ik denk dat het dan ook weer net teveel aandacht trekt.. Hmm...

Maar verder vind ik dit persoonlijk erg mooi en als het mijn paard was, ook zeker aan de muur willen hebben hangen!! Haha!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:30

Woow ik vin dhem echt mooi!! knap!! kon ik het maar Tong uitsteken

rink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 21:32

bedankt voor jullie reacties,

voor smeetjoew de deur word nog meer in detail uitgewerkt ..

morgen misschien meer,,