[FOTO] Allemaal meeuwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Allemaal meeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:56

Ja want als je op de boot naar Texel zit moet je iets doen he. Nadeel van fotograferen dan is dat het soms echt een wirwar van meeuwen wordt omdat iedereen om je heen brood aan 't gooien is naar de beesten Clown Het was voornamelijk de bedoeling om wat originelere foto's van meeuwen te maken dan meestal gedaan word.. Clown

1. Afbeelding
De vleugel van de meeuw erachter stoort me wat.
Maar dat is zoiets waar je weinig aan kan doen als je net een bepaald moment fotografeert en er twintig meeuwen om je heen zwerven Clown Clown

2. Afbeelding
Deze vind ik qua moment en compositie leuk, alleen had liever de achtergrond qua kleur wat meer verzadigt gezien of wat meer zonsondergang-kleuren, maar helaas. Verder twijfel ik of de horizon wel echt recht is.

3. Afbeelding
Jammer dat het oogje net dicht zit, maar weinig aan te doen.
De hele lichte bewegingsonscherpte van de vleugel stoort mij zelf niet omdat het gewoon de beweging aangeeft.
Opzich was dat door de achtergrond natuurlijk niet nodig geweest en was ook niet de bedoeling, maar voor mij niet storend.

4. Afbeelding
Heb lang getwijfeld of ik deze nou horizontaal moest laten of verticaal moest draaien;
uiteindelijk dus voor dat laatste gedaan.
De ruimte erboven stoort me, maar als ik krapper zou croppen kwam de vleugel er niet volledig op en dat vond ik ook weer zonde.
De ruis is ook slecht Nagelbijten / Gniffelen

5. Afbeelding
Hijs slecht gedaan he? Nagelbijten / Gniffelen Maar ik vond 't toch wel wat hebben for some reason.

6. Afbeelding
Deze vind ik zelf gewoon erg leuk.

Ik zou 't heel fijn vinden om fototechnisch commentaar te ontvangen dat goed onderbouwd is, en waar ik ook daadwerkelijk iets mee/ aan kan doen Knipoog

PoelieWoelie

Re: [FOTO] Allemaal meeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:59

Super! Ja Je hebt ze netjes vastgelegd, met zulke hyperactieve beesten is dat heel moeilijk! Welke camera heb je en welke instellingen heb je gebruikt?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:06

Zoals altijd weer topwerk WW. Lachen Nummer 2 en 3 spreken me het meest aan qua plaatje, fototechnisch zijn ze in mijn ogen allemaal goed. Jammer van die meeuw op foto 1, maar verder is het een zeer mooie foto! Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:10

Van foto nummer 2 is de horizon een tikke scheef

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:24

Bedankt voor de reacties & complimenten Lachen
Ik zal foto 2 dan toch nog wat draaien maar Paardenmaf, thanks Ja

LauraMC, dan moet ik even kijken, weet 't zo niet uit m'n hoofd meer Bloos Ik heb handmatig ingesteld, dus weet nog ongeveer wel waar alles op stond, maar niet precies. Iig ISO 200 of 400 geloof ik, een vrij groot diafragma (dus de waarde vrij laag, wss varierend van 3.5-5.6) en sluitertijd vrij kort (1/640 - 1/1000ste of korter denk ik) geloof ik. Ik zal even kijken of ik 't nog terug kan vinden in de EXIF gegevens voor je Ja

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 00:19

1. aan de ene kant vind ik jammer dat de vleugels er niet helemaal op staan. Maar aan de andere kant heeft dit ook wel iets.
2. die vind ik echt leuk het enige wat me stoort is het 1 en een half bolletje tussen de vleugels in als het ware..
3. Die vind ik leuk vooral ook om het punt van waaruit hij is genomen.
4. Mooie scherpte van de kop en nek.. Op 1 of andere manier vind ik de vleugel niet mooi overkomen in deze houding.. Ik heb me laptop even gekanteld, Maar horizontaal doet hij ook weinig voor mij door de stand van de vleugel.
5. vind ik heel leuk vooral het lichtdoorschijnende van de pootjes Lachen.. De vogel rechts (gefotoshopt?) vind ik deze leuke spontane foto weer verpesten.
6. Hij is leuk de vogel straalt iets sulligs uit Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het echt knap hoe je ze zo mooi kan fotograveren zoals eerder al gezegt van die hyperactieve beesten die alle kanten op gaan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:11

Bedankt voor je uitgebreide reactie Lachen

Foto 1 ben ik het niet met je eens, juist deze compositie en uitsnede vind ik fijn ogen, maar dat is denk ik persoonlijk. Lachen
Foto 2 viel mij ook al op, ik heb het laten staan om het een beetje als zonsopgang/zonsondergang te laten ogen, maar ik zal 'm op een andere versie eens wegphotoshoppen Lachen Kijken hoe dat eruit ziet, bedankt!
Foto 4 is inderdaad raar, gewoon omdat de vleugel niet natuurlijk oogt in deze houding zo bij het hoofd. Ik ga nog er wel flink aan draaien om te kijken of hij op een bepaalde manier toch wat fijner kan lijken Lachen

Bedankt voor de reactie, super OK dan!

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:44

Bij foto 2 vind ik het 'bolletje' tussen de vleugels eigenlijk helemaal niet zo storend, het viel me niet eens op Lachen.
Bij foto 5 vind ik de vleugel iets onnatuurlijk overkomen.

Voorderest mooie foto's! Lachen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:05

Ik vind foto 5 juist leuk omdat er wat meer kleur inzit. De andere foto's zijn allemaal iets grauwer en bij zulke hysterische beesten als meeuwen hoor imo gewoon veel kleur. Maar ik ben raar Clown

Foto 2 is qua compositie écht geweldig!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:15

Ik vind het mooie foto's, hou wel van blauwtinten, dus dat is mooi.
Vind het alleen jammer dat de vleugels er niet overaal volledig op staan... Heeft wel wat artistieks, maar niet mijn smaak Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:20

Nou...ik doe het je niet na in elk geval! Knappe foto's, ik ben onder de indruk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:42

Bedankt voor alle reacties Lachen De vleugels er niet overal op vind ik bij de meeste wel mooi, je krijgt al gauw standaard plaatjes anders. Alleen bij foto 5 had ik het mooi gevonden de vleugels er volledig op te hebben, maar het is zo'n wir-war van meeuwen af en toe daar op die boot dat je dat helaas niet altijd voor het zeggen hebt Haha!

Aerdenhout1, bedankt voor het compliment Bloos Zou je ongeveer kunnen uitleggen wat je er zo mooi aan vindt? Dan kan ik proberen om dat "iets" of dat "idee" wat het zo mooi maakt in m'n volgende fotoserie ook weer terug te brengen namelijk Haha!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:53

Whaha die gekke vogels! prachtige foto's hoor!
En wat compositie betreft vind ik de ene waar je twijfelde over de stand niet erg!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:46

Wauw Nikki, ze zijn super Haha!! Vooral de 2e, supermoment Lachen
Ik zat laatst ook op die boot, vond het zooo jammer dat ik mn camera niet bij me had! Nagelbijten / Gniffelen