Het was voornamelijk de bedoeling om wat originelere foto's van meeuwen te maken dan meestal gedaan word.. 
1.

De vleugel van de meeuw erachter stoort me wat.
Maar dat is zoiets waar je weinig aan kan doen als je net een bepaald moment fotografeert en er twintig meeuwen om je heen zwerven
2.

Deze vind ik qua moment en compositie leuk, alleen had liever de achtergrond qua kleur wat meer verzadigt gezien of wat meer zonsondergang-kleuren, maar helaas. Verder twijfel ik of de horizon wel echt recht is.
3.

Jammer dat het oogje net dicht zit, maar weinig aan te doen.
De hele lichte bewegingsonscherpte van de vleugel stoort mij zelf niet omdat het gewoon de beweging aangeeft.
Opzich was dat door de achtergrond natuurlijk niet nodig geweest en was ook niet de bedoeling, maar voor mij niet storend.
4.

Heb lang getwijfeld of ik deze nou horizontaal moest laten of verticaal moest draaien;
uiteindelijk dus voor dat laatste gedaan.
De ruimte erboven stoort me, maar als ik krapper zou croppen kwam de vleugel er niet volledig op en dat vond ik ook weer zonde.
De ruis is ook slecht

5.

Hijs slecht gedaan he?
Maar ik vond 't toch wel wat hebben for some reason.6.

Deze vind ik zelf gewoon erg leuk.
Ik zou 't heel fijn vinden om fototechnisch commentaar te ontvangen dat goed onderbouwd is, en waar ik ook daadwerkelijk iets mee/ aan kan doen
Je hebt ze netjes vastgelegd, met zulke hyperactieve beesten is dat heel moeilijk! Welke camera heb je en welke instellingen heb je gebruikt?
Nummer 2 en 3 spreken me het meest aan qua plaatje, fototechnisch zijn ze in mijn ogen allemaal goed. Jammer van die meeuw op foto 1, maar verder is het een zeer mooie foto!
Ik heb handmatig ingesteld, dus weet nog ongeveer wel waar alles op stond, maar niet precies. Iig ISO 200 of 400 geloof ik, een vrij groot diafragma (dus de waarde vrij laag, wss varierend van 3.5-5.6) en sluitertijd vrij kort (1/640 - 1/1000ste of korter denk ik) geloof ik. Ik zal even kijken of ik 't nog terug kan vinden in de EXIF gegevens voor je