Zoals ik eerder al zei, dit was vooral om te oefenen, als ik de technieken wat onder de knie heb, en een tekenpad heb dan wil ik geen foto meer gebruiken, en gewoon alles zelf schetsen
Ik weet niet waar je die pixels van de foto nog ziet, misschien heel kleine stukjes bij het paard, maar ik had inderdaad een paar stukjes gekloond, en die heb ik daarna weer weggegumd en helemaal opnieuw getekend
Op de laatste tekening is dus niks meer gewoon gesmudged. Op de laptop lijkt het trouwens alsof er pixels op de bles zitten, dat ding geeft de kleuren erg raar weer, maar dat stuk heb ik toch echt zelf getekend, dus dat moet door de natural brush komen.. De broek en trui heb ik ook helemaal met het penseeltje getekend.
Welke vouwlijntjes bedoel je precies? Die witte op de trui? Die moet ik wel nog wat vervagen.
Verder, met de kleur ben ik nog niet zo bezig, eerst wil ik de techniek even onder de knie hebben. Ik doe nu gewoon de schaduwen met zwart inkleuren, en de highlights met wit. Lekker simpel.
De naambordjes blijf ik gewoon maken natuurlijk
Handwerk vind ik nog altijd het leukst, maar digitaal werk vind ik ook altijd erg mooi, dus dat wil ik ook graag leren. Ik heb em hier ook niet geplaatst omdat ie zo mooi zou zijn, maar alleen om goede tips te krijgen
Die van de transparantiebrush was al heel fijn, dat heeft me goed geholpen bij de broek!
Oja, ik zou ook wel graag willen weten welke verhoudingen niet kloppen, dat zie ik zelf niet. Is het de arm ofzo?