[TEK] W.I.P Wolf (digitaal)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

[TEK] W.I.P Wolf (digitaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:12

Aangezien het momenteel erg 'in' is om w.i.p.-topics te openen én het erg leuk is om die te bekijken/volgen, dan hier ook maar een w.i.p.-topic.
Na een hele tijd niet getekend te hebben met mijn tekenbord, vond ik het weer eens tijd worden om er wat mee te gaan doen (ik heb het ding tenslotte niet om in de kast te laten verstoffen). Eerst heb ik wat schetsjes zitten maken om uiteindelijk één uit te kiezen en in te kleuren. Schetsen lukt wel, maar het inkleuren vind ik echt een crime!!
Wat moeilijk!! Nu moet ik zeggen dat ik de basiskennis ook eigenlijk niet heb... Bloos Gelukkig heb ik iemand om me te helpen en dat is dan ook erg fijn. Aldoende leert men en dat doe ik zeker!
Ik ben tot nu toe best trots op m'n wolfje. Het is erg veel werk, maar wel leuk als je het een beetje door begint te krijgen Lachen.
Het plan was om eerst een landschapje te tekenen en dan in te kleuren, maar dat werd, vond ik, helemaal niks... Moet zeggen dat ik dieren dan stukken makkelijker vind..

Maar goed, genoeg gel*ld, hier de tekening.
Getekent met een tekentablet in Photoshop. De tekening is irl 700 bij 700 pixels. De volgende moet én groter én op een hogere resolutie, maar voor een uitprobeersel/leertekening als dit vond ik dat niet zo erg.

Eerst de schets:
Afbeelding

Dan de tekening tot waar ik nu ben (de schets zit er in het Photoshop-bestand nog wel achter, maar voor het mooie heb ik 'm voor nu even weggehaald. Zo is het ook duidelijker wat gedaan is en wat niet.):
Afbeelding

Werkuren tot nu toe: ongeveer 3 uur...

Tips en trucs e.d. zijn zeer welkom!

Ayasha
Blogger

Re: [TEK] W.I.P Wolf (digitaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:19

halleluja Nerwen! Ik geloof dat dat gesprek een heuse openbaring geweest is Bloos!
Hijs echt mooi!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:33

Leuk ook een digitaal werk Haha!
Ik moet zeggen dat hetgeen wat al wat gedetailleerder is getekend er al goed uitziet hoor! Zo te zien blijf je van de smudge tools af (houden zo!) en werk je met lage opacity om te blenden. Waar ik wel mn twijfels over heb is de grootte waar je in werkt. 700x700 is echt best wel klein als je een vachtstructuur op moet gaan zetten (iets wat me toch wel nodig lijkt bij een wolf) en ik vind dit al veel te mooi voor zomaar een schets hoor! 3000x3000 met een resolutie van 300-500 maakt een wereld van verschil! Maargoed verder vind ik het er veelbelovend uitzien, en ben dan ook erg benieuwd hoe het er verder uit gaat zien Ja

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:28

Ziet er goed uit hoor!
En het lijkt mij ook erg moeilijk.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:32

Dankjulliewel voor de leuke reacties Lachen

@Eliine: je hebt idd gelijk dat dit erg priegelig werken is... Maar goed, toen ik de schets maakte had ik daar niet bij stil gestaan (ja, na de tijd). I.i.g., de volgende tekening zal een stuk groter worden, kan je ook veel preciezer werken. Maar goed, voor een oefening vond ik dat niet zo belangrijk, anders had ik 'm misschien opnieuw geschetst op een groter formaat Lachen.

Denk dat ik er vanavond weer even mee bezig ga, heb eerder nog geen tijd gehad Lachen

Edit: Eliine, ik werk idd met opacity, maar gebruik ook de smudge tools wel om de lagen mooier in elkaar over te laten lopen. Al probeer ik er wel zoveel mogelijk vanaf te blijven Clown
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 29-08-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:34

Haha, leuk joh! Haha! Ben benieuwd hoe hij word!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:35

Die ziet er al mooi uit hoor! Ik doe het je niet na Lachen