Na een hele tijd niet getekend te hebben met mijn tekenbord, vond ik het weer eens tijd worden om er wat mee te gaan doen (ik heb het ding tenslotte niet om in de kast te laten verstoffen). Eerst heb ik wat schetsjes zitten maken om uiteindelijk één uit te kiezen en in te kleuren. Schetsen lukt wel, maar het inkleuren vind ik echt een crime!!
Wat moeilijk!! Nu moet ik zeggen dat ik de basiskennis ook eigenlijk niet heb...
Gelukkig heb ik iemand om me te helpen en dat is dan ook erg fijn. Aldoende leert men en dat doe ik zeker!Ik ben tot nu toe best trots op m'n wolfje. Het is erg veel werk, maar wel leuk als je het een beetje door begint te krijgen
.Het plan was om eerst een landschapje te tekenen en dan in te kleuren, maar dat werd, vond ik, helemaal niks... Moet zeggen dat ik dieren dan stukken makkelijker vind..
Maar goed, genoeg gel*ld, hier de tekening.
Getekent met een tekentablet in Photoshop. De tekening is irl 700 bij 700 pixels. De volgende moet én groter én op een hogere resolutie, maar voor een uitprobeersel/leertekening als dit vond ik dat niet zo erg.
Eerst de schets:

Dan de tekening tot waar ik nu ben (de schets zit er in het Photoshop-bestand nog wel achter, maar voor het mooie heb ik 'm voor nu even weggehaald. Zo is het ook duidelijker wat gedaan is en wat niet.):

Werkuren tot nu toe: ongeveer 3 uur...
Tips en trucs e.d. zijn zeer welkom!