[SCH] Springschimmel in aktie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[SCH] Springschimmel in aktie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 18:43

Ik had al lang geen schimmel meer gehad, maar werd er met deze opdracht weer toe gedwongen en ik moet zeggen: ik schilder graag schimmels!
Ik moest alles wel een beetje naturel en realistisch en niet te kleurig houden, terwijl ik eigenlijk nog veel meer kleurrijke plannen met dit schilderij had.
Het werk is op de laatste details na af (tips welkom Lachen ), alleen de frontriem heb ik nog even goudkleurige schakeltjes gegeven.

acryl op doek, 50 x 60

Afbeelding

detail:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 25-08-07 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [sch] > [SCH]

Anoniem

Re: [sch] Springschimmel in aktie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:44

lau Wow! ik vind hem super mooi geworden Ja
weer eens wat anders een schimmel van jou Haha!
de tafels heb je mooi gemaakt zeg Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:52

vind dat je schimmels echt prachtig weergeeft Ja
hij heeft echt een mooie uitdrukking op de detailfoto, maar op het totaal lijkt het hoofd een beetje weg te vallen tegen de rest van het lijf.. maar heb ook geen flauw idee hoe je dat op kunt lossen....... en misschien zie ik wel spoken.. dat heb ik vaker met schimmels, waarschijnlijk omdat mijn profiel daar vol mee staat Haha!

Als je nog meer schimmels wilt oefenen Schijnheilig die van mij wil een modelcarrière starten... Schijnheilig

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 18:57

@shadow; Dat is dus het probleem, omdat ik niet teveel kleur mocht gebruiken en het feit dat het hoofd recht naar voor op het lijf staat. Normaal zou ik met een beetje paars en huidskleur in het hoofd en lichtblauw in het lijf het hoofd meer naar voren halen...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:01

ja inderdaad, da's dan moeilijk, het is heel moeilijk om diepte te creëren als je weinig kleur kunt gebruiken, maar vind dat je het knap gedaan hebt Ja mooi schimmeltje Ja
en op de detailfoto vind ik het hoofd echt heel mooi, hij kijkt je recht aan, net of hij met zijn mooie lange wimpers knippert met zo'n air: "sta ik er niet goed op ofzo"

Anoniem

Re: [SCH] Springschimmel in aktie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:25

Heeeeel knap gemaakt, helaas niet echt mijn stijl van schilderijen, maar ik doe je het zeker niet na Wow!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:44

Ik blijf me toch steeds weer over jou stijl verbazen hoor Ja Niet direct mijn smaak maar dat doet niet af aan hoe knap ik het vind. Het hoofd valt inderdaad een beetje weg tegen de rest van het lijf, maar dat zal in het echt niet anders zijn, dus dat lijkt me een lastig punt om te schilderen! De achtergrond vind ik wat minder, komt denk ik omdat de tribunes (?) niet helemaal recht lopen, dat stoort me een beetje. Maar dat is denk ik ook een kwestie van smaak.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:54

Je zou het hoofd toch wel meer kunnen "uitlichten" door de hals erachter iets donkerder te maken?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:51

Lovers . Weer een prachtig resultaat!'
Heb geen commentaar, vind hem helemaal gaaf.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:51

Heel erg mooi, vooral op het detail vind ik het mooi, dus in het echt zou heel het schilderij dat zijn Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:51

Bedankt voor jullie reacties!
@mamamiesje: In het echt zit er ook meer kleurverschil tussen hoofd en lijf, maar op de foto, zelfs de close-up vallen helaas veel details weg...
@eliine: dat was me nog niet opgevallen, maar dat komt doordat in het echt de achtergrond donkerder is, waardoor je dat `golvende`van op de foto niet ziet. Maar je hebt wel gelijk!

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:35

Heel mooi gedaan. Inderdaad wel jammer dat de opdrachtgever je zo weinig vrijheid geeft, waardoor het hoofd wat onnatuurlijk over komt.
Met het hoofd zelf is niets mis. Die ogen zijn echt fan-tas-tisch, je hebt een hele leuke stijl, vind het knap dat je dat kunt.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:44

Hier na overleg met de opdrachtgeefster het eindresultaat:
Afbeelding
(Ze wilde oa het ruitergezicht en de kleur van de bodem verandert hebben)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:19

Door de bodem lichter te maken, is het in zn geheel idd wel wat lichter geworden Ja Vind ik wel mooier!

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:40

Het geheeld lijkt veel frisser nu de bodem is veranderd van kleur. Bij de vorige versie ging hij teveel op in het geheel.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:38

Ik moet zeggen dat ik het eindresultaat heel erg mooi geworden vind. Door de lichtere bodem komt het geheel beter uit, die donkere bodem viel inderdaad meer weg in het geheel. Knap gedaan Lau!!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:55

Ik ben het er absoluut mee eens dat je voor een lichtere bodem hebt gekozen. Ook omdat je voor een niet te opvallende tint hebt gekozen komen ruiter en paard beter uit. Toch had ik zelf de tribunes wat technisch beter opgezet, dat is nu een beetje een rommeltje en doet toch licht af aan je eindwerk. De schimmel vind ik super en de ruiter is zeker een van je beste.