Let erop dat het foto's zijn gemaakt met een simpele (en oude) camera, dus erg veel detail en kleuroverloop is verloren gegaan. Het is meer om het concept en het zoeken daarnaar dan de eigenlijke exacte uitkomst.
De eerste is te dun qua verf (de verf is een goedkope acrylverf, die ik gebruik voor het uitwerken van ideetjes).
De tweede is een traditionele weergave van de Turkmeense Akhal-Teke, inclusief tapijt (wat op dat kleine formaat met mijn grote penselen, aangezien ik de kleine niet bij me had, niet echt goed uit de verf is gekomen). Ik blijf toch een beetje hangen in dat glas-in-lood stijltje. Ik had misschien wat zolgvuldiger kunnen zijn met de bespiering op het achterste been, maar goed, het is meer een sfeertje dat ik wilde. Overigens is de foto wat onduidelijk, ik kreeg het helaas niet beter.
De laatste is op een wat groter formaat dan de eerste twee (50 bij 60) en is tevens in de stained glass stijl. Het is een impressie van 668 Absent, waarschijnlijk de bekendste Akhal-Teke bij leken. Absent, zoon van 26 Arab, won op 8 jarige leeftijd goud op de Olympische Spelen in Rome (om vier jaar later met het Russische team goud te halen). Hij is tevens een belangrijke hengst geweest in de Arab-lijn (naar zijn vader).