Dit is de eerste keer dat ik een tekening heb gemaakt, op een eerdere schets na, op de Wacom Graphire4 XL.
Gebruikt programma Photoshop CS2.
Omdat ik net Deathly Hallows uit gelezen heb.. een hommage aan Severus Snape.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Hij is niet realistisch maar hij lijkt wel! Ik herkende meteen dat het Snape was
.
(meer oefenen wordt dat) met het haar moet ik ook nog oefenen, het voorhoofd wordt gedeeltelijk met plukken haar bedekt, maar het is vooral de lichtval op het voorhoofd dat nu ontbreekt (waardoor het naar voren komt in plaats van de bolling die het moet lijken te hebben).
en voor mijn eerste tekening vind ik hem best aardig

als je bedenkt dat ik daarbij linkshandig werk is het helemaal verneukeratief
Bij de tweede heb ik al meer gedaan met overgangen van licht naar donker. Maar het is een soort illustratieve stijl die me lekker ligt.
het is wel wennen om niet op je papier te kijken maar op een scherm.
De tweede komt wat realistischer over dan de eerste. Twee prachtwerkjes!
Dus misschien zijn jouw overgangen ook wel iets minder dan dat ik nu zie hoor

Ik weet dat ik bij mijn vorige scherm dingen 'anders' zag omdat die niet zo kwalitatief goed was. Ik heb een Grafisch opleiding gevolgd dus ben niet geheel een leek 

Iemand bekend met Poser?

Hihi.

de laatste ben ik ook meer tevreden mee. Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe scanner dan kan ik schetsen inscannen en dan verder uit werken, het is qua verhoudingen toch in eerste instantie makkelijker om een ruwe schets op papier te zetten omdat je je hand kunt volgen en puur ook gewenning qua hand-oog coordinatie.