[TEK]Digitale tekening op de Wacom Graphire4 XL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

orri

[TEK]Digitale tekening op de Wacom Graphire4 XL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 23:37

Afbeelding

Dit is de eerste keer dat ik een tekening heb gemaakt, op een eerdere schets na, op de Wacom Graphire4 XL.
Gebruikt programma Photoshop CS2.

Omdat ik net Deathly Hallows uit gelezen heb.. een hommage aan Severus Snape. Lovers

Ahtnamas

Re: [TEK]Digitale tekening op de Wacom Graphire4 XL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:41

zo ver kom ik niet met mijn tablet Knipoog. Hij is niet realistisch maar hij lijkt wel! Ik herkende meteen dat het Snape was Tong uitsteken.

Alleen de verhoudingen lijken niet echt te kloppen. De positie vna het voorhoofd komt niet overeen met de positie van kin/kaak.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 23:59

Het voorhoofd heb ik blank gelaten, ik kreeg de lichtval niet hoe ik hem wilde hebben Haha! (meer oefenen wordt dat) met het haar moet ik ook nog oefenen, het voorhoofd wordt gedeeltelijk met plukken haar bedekt, maar het is vooral de lichtval op het voorhoofd dat nu ontbreekt (waardoor het naar voren komt in plaats van de bolling die het moet lijken te hebben).

Ik teken eigenlijk nooit realistisch Knipoog en voor mijn eerste tekening vind ik hem best aardig *LOL*

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:36

Ik vind hem geweldig, ik herkende Snape er ook meteen in. Ja
Voor de eerste keer is dit zeker erg goed, je hebt ook een leuke stijl!
Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:26

Oeh, je ziet gelijk wie het is Lovers
Mooi hoor Ja

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:28

Bedankt allemaal... heb er net nog eentje gedaan,

Afbeelding

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:25

Je hebt een hele eigen stijl idd. De tweede tekening vind ik mooier dan de eerste. Alhoewel het me bij beide tekeningen opvalt dat je de overgangen tussen licht en donker nogal abrupt houdt. Persoonlijk zou ik dat iets 'gladder' en geleidelijker zien. Maar dit is uiteraard een kwestie van smaak, en het past aan de andere kant ook wel weer bij jouw manier van tekenen.

Geweldige dingen zijn het trouwens he die Wacom Tablets Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 13:40

Mijn "manier" van tekenen is ontstaan doordat ik het liefst met 2B en 4B potlood werk en daarna met een kroontjespen (met verscheidene kroontjes) en oost indische inkt Haha! als je bedenkt dat ik daarbij linkshandig werk is het helemaal verneukeratief Knipoog

Bedankt dat je de tweede mooier vind, ik hoop vooruitgang te blijven tonen Haha! Bij de tweede heb ik al meer gedaan met overgangen van licht naar donker. Maar het is een soort illustratieve stijl die me lekker ligt.

Ik ben dol op Wacom tablets, had er 3 jaar geleden ook eentje *LOL* het is wel wennen om niet op je papier te kijken maar op een scherm.

Ik heb een Samsung Syncmaster 20" LCD flatscreen, dus het is ook mogelijk dat het op een ander scherm er wat anders uit ziet.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:46

Waaayw orri, die tweede is echt precies Snape! Super. De eerste lijkt ook wel, maar is toch wat minder dan de tweede Lachen De tweede komt wat realistischer over dan de eerste. Twee prachtwerkjes!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:47

Vooruitgang boek je zeker! n Wacom is inderdaad even wennen maar ik kan nu echt niet meer zonder Bloos
Het nadeel van digitaal werken is idd dat het er op ieder pc scherm weer anders uit ziet. Ik heb er zelf ook last van hoor, ik zit nu op een laptop waar alles er weer heeel anders uitziet dan op mijn eigen pc Knipoog Dus misschien zijn jouw overgangen ook wel iets minder dan dat ik nu zie hoor Ja

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 14:07

Dank je Edda!

Eline, ik heb speciaal voor dit scherm gekozen omdat deze geschikt is voor Grafisch werk. Ik heb nu wel een instelling van 1680x1050 dus dat scheelt enorm met werken in Photoshop.

Een Wacom is verslavend Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:53

Leuk zeg! Héél hard gaan oefenen en héél goed worden, zou ik zo zeggen! Haha!

Ik zou trouwens als ik jou was denk ik nog even kijken naar de onderkant van het haar van Snape aan de linkerkant, want daar ziet het er nu wel héél recht uit allemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:56

Oh, en wat betreft "hoe je het ziet"... Jouw monitor (@TS) een réden voor anderen om het anders te zien? Nee, jouw monitorINSTELLINGEN zijn een reden waarom anderen het anders zouden kunnen zien. Net als iemand die ik al zag typen dat het er op laptop zo anders uitzag dan op eigen PC... Zal je toch je instellingen eens moeten checken, dan weet je in ieder geval dat JIJ het (ongeveer) goed ziet Haha!

Zelfde voor TS, gewoon even je monitor (laten) kalibreren, dan weet je zeker dat je dingen maakt zoals jij ze bedoeld hebt. Als anderen het dan anders zien, wordt het voor hen tijd om eens naar de instellingen te kijken.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 18:29

@Nouks, mijn scherm heeft een speciaal programma voor de kalibratie voor grafische en natuur echte kleuren Haha! Ik weet dat ik bij mijn vorige scherm dingen 'anders' zag omdat die niet zo kwalitatief goed was. Ik heb een Grafisch opleiding gevolgd dus ben niet geheel een leek Knipoog

Het ging me bij de eerste tekening niet om het haar of het voorhoofd, maar om te zien of het een herkenbaar gezicht zou worden als ik zou tekenen op de Wacom. Het is toch heel anders dan met potlood en kroontjes pen Knipoog

Ik heb nu ook mijn zinnen gezet op nieuwe software Tong uitsteken Iemand bekend met Poser? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:51

Was ook meer om die opmerking van Eline. Dat iedereen het anders ziet is een nadeel, dus daarom kun je ook alleen maar zorgen dat jij het wél goed hebt staan. Als jij (orri) dat hebt, is t goed, das alles wat je kunt doen Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:58

Ja dat is dan ook een nadeel van internet Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 01:05

Vanavond weer eventjes een plaatje getekend van Snape dit keer met zijn patronus:

Afbeelding

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:00

Ik dacht meteen 'hee das die ene uit HP!' Lachen Hihi.
Vind de laatste het mooist. Heeft hij het meest realistische snape-blik. Ja

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 15:39

Dank je Haha! de laatste ben ik ook meer tevreden mee. Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe scanner dan kan ik schetsen inscannen en dan verder uit werken, het is qua verhoudingen toch in eerste instantie makkelijker om een ruwe schets op papier te zetten omdat je je hand kunt volgen en puur ook gewenning qua hand-oog coordinatie.
Lijkt me heerlijk om straks wat grotere beelden te kunnen maken compleet met achtergrond Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:43

Je hoopt vooruitgang te boeken? Nou, het lukt je verdomd goed moet ik zeggen! Haha!
Die uitdrukking wordt steeds meer 'Snape-achtig'. Lichtinval lukt al stukken beter zo te zien. (?)
Héél netjes! Super! Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 19:56

Bedankt Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 23:39

Net weer eentje gedaan:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:56

Dat haar is tof! Je had wat mij betreft alleen die sterretjesbrush wel achterwege mogen laten... En die flair links bij haar haar vind ik ook wat minder. En ik heb het idee dat ze "ergens" qua verhouding niet helemaal klopt. De (voor ons) linker wang iets te dik I guess?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:47

Ik denk dat de mond iets te recht is, ze kijkt namelijk schuin, het rechteroog had ook wat dieper mogen liggen. Met de wangen is echter niks mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:14

Lijkt me wel. Ze kijkt met haar (voor ons) rechteroog dichterbij ons, lijkt me? Dan zou haar (voor ons) linkerwang iets minder dik moeten zijn....