[FOTO] Beesten uit artis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

[FOTO] Beesten uit artis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 23:37

Een paar weken terug ben ik naar artis geweest.
Ik heb daar wat foto`s gemaakt met mijn simpele camera Olympus sp-310 voor de geintreseerden.
Hij heeft maar 3x optische zoom en 7.1 megapixels dus ben best trots op het resultaat.
Sommige foto`s heb ik wel bewerkt maar ik vind ze wel mooi geworden als nog.

Commentaar is welkom ik ben gewoon een amateur maar vind het leuk om foto`s te maken dus kan tips enzo wel gebruiken.

Vlinder (niets aan bewerkt alleen verkleind voor bokt):
Afbeelding
Zelf vind ik deze voor mijn doen echt prachtig!

Kikker achtig beestje was zo lastig fotograveren in aqaurium dat ik vond dat hij er wel bij mocht omdat hij nog best goed gelukt is voor achter glas.
Al ben ik absoluut er niet tevreden over maar misschien kunnen mensen tips geven voor aquarium.
(wel bewerkt)
Afbeelding

Giftige vis ook niet zo heel scherp maar 1 van de weinige momenten dat hij met zijn hele lijf naar beneden kwam.
Afbeelding

2 parende vlinders ook wel goed gelukt: (niet bewerkt wel verkleind voor bokt)
Afbeelding

Nog een keer vlinder ook vind ik zelf goed gelukt (ook niet bewerkt):
Afbeelding

Pinquin helaas ogen dicht maar toch nog redelijk scherp hij zwom erg snel:
Afbeelding

En om het afteleren nog een vlinder: (Ook niet bewerkt.)
Afbeelding

Gelieve de foto`s niet zonder toestemming voor eigen gebruik gebruiken!
Ik vond de foto`s het wel waard om op bokt te zetten.
Misschien vinden sommige het wel helemaal niets maar daarom is commentaar & tips ook gewild van af deze kant!

maaike93

Re: [FOTO] Beesten uit artis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:27

die vlinders zijn allemaal geweldig!
echt knap hoor! (vooral met 3 x zoom)
De andere dieren vind ik niet echt speciaal, maar heb er ook geen ervaring mee en dus geen tips daarvoor Knipoog

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:18

Ik vind die foto's van de vlinders ook heel mooi geworden idd, van de andere dieren zijn de foto's niet zo bijzonder maar het zijn wel leuke beesten Haha!

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:12

Die foto's van die vlinders!
Prachtig !
De andere foto's zijn wat minder,
maar die vlinders Kwijl

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:12

Sommige foto's zijn wat onscherp lijkt.
Die vlinders zijn inderdaad erg mooi!

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:14

Die foto's van die vlinders zijn mooi !
Die foto van die kikker is grappig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:14

Stuk voor stuk óf hartstikke onscherp, óf leuk onderbelicht. Nu zie ik ook wel in dat je niet zo'n goeie camera hebt, maar ik vraag me toch af of dit niet een beetje onder de maat is voor UK (en of het dus niet beter op BB had gepast ofzo). De laatste foto is qua plaatje wel interessant, de rest "boeit" ook niet echt.

Mag ik je trouwens vragen waarom je overal bij hebt gezet dat je ze niet bewerkt hebt? En waarom heb je ze eigenlijk niet bewerkt? Misschien had je met een beetje nabewerking een heel leuk resultaat neer kunnen zetten hier...

Plus dat het ook niet zo veel zegt als je er bij zet "wel bewerkt" of "niet bewerkt". Een niet-bewerkte foto kan vrijwel altijd (veel) beter worden met soms minimale nabewerking, een foto die wél bewerkt is... Tsja, wát heb je ermee bewerkt dan? Dat 'ie "bewerkt" is zegt zo weinig...

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 22:17

Bedankt voor de reacties.
De vlinders zijn idd wel goed gelukt andere beesten niet maar waren super moeilijk vandaar dat ik ze hier neer gezet heb voor evt tips.
@Nouks: Sja ik wist niet waar ik het anders moest neerzetten want bij BB krijg je geen serieus commentaar hier op.
Je had je reactie misschien wel wat anders neer kunnen zetten denk ik..
Ik ga dus wel een andere camera aan schaffen kijken wat ik daarmee er van bak.
Ik wil juist tips bij niet bewerkt van hoe ik het dan zou kunnen bewerken etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:39

Sanniej_ schreef:
@[***]: Sja ik wist niet waar ik het anders moest neerzetten want bij BB krijg je geen serieus commentaar hier op.

Ok, das een goede reden!

Citaat:
Je had je reactie misschien wel wat anders neer kunnen zetten denk ik..

Neh, zou niet weten waarom. Ik zeg gewoon waar het op slaat, ik zeg gewoon hoe het is. Als foto's onscherp of onderbelicht zijn, dan zijn ze dat gewoon. Zie geen reden om dat anders neer te zetten.

Citaat:
Ik wil juist tips bij niet bewerkt van hoe ik het dan zou kunnen bewerken etc..

Hmmm, waarom vraag je daar dan niet om? Alleen een opmerking "deze is onbewerkt" of "deze is bewerkt" heb je zo weinig aan! Bij de foto's die bewerkt zijn; vertel wat je er al aan hebt gedaan, vraag wat je er nog meer aan zou kunnen doen om tot een beter resultaat te komen. Voor de onbewerkte foto's ook, laat weten dat je graag advies zou willen hoe je ze kunt bewerken. Enkel "ik heb er niets aan bewerkt" komt meestal zo over van "ik ben zo'n fotograaf die zonder nabewerking prachtige foto's wil maken en daarom bewerk ik er niets aan want een foto moet van zichzelf zo mooi en zo puur mogelijk zijn". Vandaar mijn opmerking dat je misschien met wat nabewerking tot een leuker resultaat had kunnen komen.

Wat de bewerking betreft, sowieso de te donkere foto's een eind oplichten, de onscherpe foto's wat verscherpen. De kikker heeft een hele rare groenzweem, de pinguin is wat overbelicht gedeeltelijk, de laatste vlinder moet wat extra blauw doorheen. Dat zijn hele standaard dingen die je zelf moet gaan zien. Wanneer is een foto goed qua kleur, wanneer zit er ergens iets mis in de witbalans? Ga heel gericht kijken naar je foto's. Is 'ie scherp, kan 'ie scherper of wordt dat 'um niet? Was het misschien ook helemaal niet je bedoeling de foto scherp te krijgen? Is de compositie interessant? Is de foto te donker of misschien te licht? (monitor goed instellen!) Hoe zien huidtinten eruit? Dat soort dingetjes, echt oog voor gaan ontwikkelen en foto's pas plaatsen nadat je daar wat aan hebt gedaan. En steeds kieskeuriger worden in welke foto's je wél goed vindt, en welke niet goed genoeg.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 00:06

Ok nou bedankt voor je reactie.
Ik zal er aan denken maar zet hier ook voor het eerst wat neer hoor Knipoog