[FOTO] Ratje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

901823

[FOTO] Ratje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:21

Gister even foto's gemaakt van m'n nieuwe aanwinsten (viewtopic.php?f=177&t=817552&hilit=), omdat de batterijen van mijn eigen simpele digitale camera leeg waren heb ik de Canon EOS 350D van vaderlief gepakt.
Het is erg lastig goede foto's te maken van zo'n bewegelijk beestje.
Toch vind ik, al zeg ik het zelf, dat er voor mij al amateur die nu even deze camera in handen had toch best een mooie foto's is uitgekomen.
Graag wil ik er hier een plaatsen om er tips en commentaar op te krijgen. Lachen

Afbeelding
Grotere versie.

De kwaliteit is helaas erg achteruit gegaan met uploaden.
M'n eigen commentaar is dat het kopje misschien meer in het midden van de foto had mogen staan, dus de foto meer van schuin rechts voor, zodat het hele lijfje er wel opstond. En tja, de bank lag voor kruimeltjes van koekjes die ze ervoor hadden opgegeten. Ik kon niet echt de tijd nemen om een perfecte foto te maken, ze rennen overal heen. Haha!

En eerlijk gezegd heb ik geen idee welke instellingen ik gebruikt heb.

Gr. Lilian

Steef_

Re: [FOTO] Ratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:19

mooie foto
ik vind het wel jammer dat de pootjes waar juist veel detail in zit niet scherp zijn net als het achterste
verder vind ik het koppie en de snorharen weer erg mooi scherp Ja

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:21

Oke, bedankt voor de tip! Zou hij dan trouwens niet te druk worden? Als de pootjes ook nog scherp waren?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:06

Ik vind het juist mooi dat de pootjes onscherp zijn, nu ligt de focus op het kopje. Wel vind ik je achtergrond gewoon ronduit lelijk, sorry. Het komt totaal onnatuurlijk over en het speelt ook geen rol in de sfeer van je foto. Probeer volgende keer of het mogelijk is om een natuurlijke achtergrond te creeeren of om je ratje anders op een wit aviertje of adrietje te zetten. Komt veel mooier uit Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:22

Mooie foto alleen vind ik het jammer dat de achterkant van de rat wat onscherp is.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 14:31

Wildchild: Ja ik weet het van de achtergrond hihi, ze zat daar nou eenmaal, zal misschien zo is proberen dat 1 van de 2 blijft zitten op gras, aviertje of iets anders. Lachen Toch bedankt voor de tip. Lachen
LiNdA1986: Ik vind dat juist wel mooi, zo komt het koppie er beter uit. Lachen
Bedankt voor jullie reactie.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:53

[UK] -> [CB]