[FOTO] Fervor Fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

[FOTO] Fervor Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:03

Eindelijk heb ik dé naam gevonden! Fervor Fotografie, Ik ben vandaag ons tuintje in gegaan en is gaan kijken of ik nog wat mooie shots heb kunnen maken. Aangezien ik nu met de camera van me ouders fotograaf snap ik niet hoe ik hem scherp kan krijgen als ik een bloem van dichtbij fotografeer. Heeft iemand hier wel verstand van? Ik fotografeer met de Canon PowerShot A540.

Hier zijn dan de eerste paar fotos! Ben zelf der best trots op Bloos

© Copyright voor ALLE fotos! En de naam!

1. Roze bloemen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Bladeren
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Klimop
Afbeelding

7. Paarse Bloemen
Afbeelding

Dat was het dan Bloos
Laatst bijgewerkt door Mireille op 14-08-07 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Mireille

Re: [FOTO] Fervor Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:10

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:33

Sorry Bloos

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:02

Een bloem van dichtbij krijg je misschien niet scherp genoeg omdat je macro niet zo groot is? Probeer eens dichtbij te beginnen en dan langzaam naar achteren gaan en steeds proberen scherp te stellen. Zodra je de gewenste bloem scherp hebt is dat waarschijnlijk de afstand van je macro. Dichterbij scherp zul je de bloem niet kunnen krijgen. (tenzij je een andere lens neemt). Ik kan het verkeerd hebben, misschien dat de kenners het beter weten?

Leuke foto's. Derde is beetje overbelicht en die van de bladeren vind ik persoonlijk niet zo spannend, een beetje saaie kleuren en compositie. Die eerste 2 zijn wel leuk Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 15:10

GuitarLove schreef:
Een bloem van dichtbij krijg je misschien niet scherp genoeg omdat je macro niet zo groot is? Probeer eens dichtbij te beginnen en dan langzaam naar achteren gaan en steeds proberen scherp te stellen. Zodra je de gewenste bloem scherp hebt is dat waarschijnlijk de afstand van je macro. Dichterbij scherp zul je de bloem niet kunnen krijgen. (tenzij je een andere lens neemt). Ik kan het verkeerd hebben, misschien dat de kenners het beter weten?

Leuke foto's. Derde is beetje overbelicht en die van de bladeren vind ik persoonlijk niet zo spannend, een beetje saaie kleuren en compositie. Die eerste 2 zijn wel leuk Knipoog

Ik zal het proberen ^^

En ik ben nog net begonnen, en ik woon midden in de stad, en heb een slechte camera vindt je het heel gek dat dit me overkomt? Tong uitsteken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:12

Die eerste foto vind ik écht heel erg leuk, de rest doen me niet zo superveel door het scherpstellen op bepaalde onderdelen die me niet zo aanspreken in de foto zeg maar.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 15:48

Het is ook onwijs moeilijk een mooie klerrijke en scherpe foto te vinden Bloos

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:53

Sigrid_Hvj schreef:
En ik ben nog net begonnen, en ik woon midden in de stad, en heb een slechte camera vindt je het heel gek dat dit me overkomt? Tong uitsteken

Ik heb nooit gezegd dat ik het gek vond Lachen Veel oefenen, rondkijken op bokt, misschien zijn er mensen in je omgeving die wat weten van fotografie, zo ja vooral veel vragen stellen! Knipoog Dan kom je vanzelf ergens Lachen Niet dat ik het kan hoor, ben ook nog maar net begonnen, maar ik hoop op die manier toch ergens te komen Lachen