[FOTO]Portet Melissa (z/w)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO]Portet Melissa (z/w)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 08:18

Zo laatst weer een oefenshoot gehouden met een meisje waar ik veel potentie in zie voor mijn foto's. Zelf was ze een beetje verbaasd toen ik haar vroeg maar het resultaat staat me zeker wel aan.

Let op, dit is haar eerste echte (soort van) portretshoot en mijn 2de echte portretshoot. De foto's zijn bewust zwart/wit gemaakt omdat de zon zo fel scheen dat haar haar op sommige plekken geel werd Nagelbijten / Gniffelen . Ik ben echt een persoon van buitenfotografie dus opmerkingen dat ik beter in een studio kan fotograferen hebben geen nut Nagelbijten / Gniffelen , die opmerking heb ik al vaak van een medefotogafe gehad en misschien komt dat nog wel.

Op alle foto's zit copyright Knipoog

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

De laatste vind ikzelf het best gelukt en het meest uitstralen.

Ik ontvang graag onderbouwd commentaar waar ik iets mee kan doen.

Groetjes, Veronique

DeniseES

Re: [FOTO]Portet Melissa (z/w)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:00

Nou, het kan best je 2e portretfotoshoot zijn, maar ik vind het hele mooie foto's geworden hoor! *en zwart/wit vind ik ook erg mooi*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:42

Ik persoonlijk vind de 1ste het mooist. Al vind ik het dan minder dat er zoveel haartjes door het beeld steken.
De laatste vind ik een beetje te donker.
Maar super gedaan Vero OK dan!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:50

Ik vind dat ze bij de 3de foto het meest uitstraalt.
2de foto vind ik wel mooi gemaakt.
Ziet er goed uit!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:53

Heb je bij de eerste je flits gebruikt ?

Als ik moet kiezen dan vind ik de tweede foto het mooist, die heeft voor mij het meeste sfeer en het z/w komt daar het mooiste uit. Bij de andere foto's mag je van mij nog wel iets met je contrast spelen. Knipoog
Bij foto drie vind ik dat het haar te veel opvalt en ik had liever meer nek gezien.

Ik vind dat je de goede kant opgaat ! OK dan!

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:02

Ik vind dat de tweede foto het best gelukt is. Bij de eerste foto storen de haartjes en bij de derde foto, vind ik, is er te weinig van de rest van het lichaam (de hals en zo) te zien. wat betreft de kleuren vind ik de derde foto ook nét niet goed. Maar een mening is persoonlijk, natuurlijk. Lachen Wel mijn complimenten, trouwens. De foto's zijn niet slecht, ik geef slechts een klein beetje (afkeurende) kritiek. Verder niets. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:37

Afkeurende kritiek is niet slecht en ook heel toepasselijk gezien mijn nog aflatende ervaring Lachen

Bedankt voor je complimenten Veirl en ik ga zeker binnenkort even nog wat met het contrast spelen.

En de rest ook bedankt natuurlijk Lachen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:14

heey vero
leuke foto's met een leuk meisje op de foto Haha!
ik vind 2 het mooist waarom ik zou het niet weten maar deze foto spreekt me aan

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:17

Ik vind dat foto 1 en dan foto 2 het mooist zijn, erg goed gedaan. Lachen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:37

Ik vind die laatste echt super.. mooie uitsnede ook *LOL* Ik ben van plan om binnenkort ook aan portretfotografie te beginnen en heb al een aantal modelletjes om me op uit te leven Haha!

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:04

Melis ziet er erg sirieus uit op de foto's ahaha, wat ze dus niet is hihi ! Haha!
Zien er super uit maar indd beetje photoshoppen extra is niet mis Knipoog
Super veel succes met het verder uitoefenen haha !

xx jam

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:08

Haha jam je kent melis wel, ze had echt moeite met haar lach inhouden, vooral op de laatste foto Tong uitsteken

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:11

vind het niet zulke mooie foto's.. ze zijn allemaal gewoon lelijk.. Verdrietig

hahaha nee hoor grappie, ze zijn hartstikke mooi geworden! je bent écht heel goed in fotograferen... kan ik een proefshoot krijgen voor magic? Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:13

Hmmmm, op zich "leuke plaatjes", maar het doet me weinig. Nummer 3 vind ik dan nog de beste. De minste vind ik foto 2, deze roept alleen maar vragen op met een niet-zo-prettig beeld. Je maakt geen contact met d'r, haar haar hangt voor haar ogen, waar kijkt ze naar, wat is er daar nog meer te zien (wegkijkfoto's prima hoor, maar laat dan een stukje zien van waar ze heen kijkt! Deze foto is mijns inziens veel te krap rechts)...

Ook je zwartwitomzetting vind ik niet zo geslaagd. Laat me raden: RGB --> Grayscale?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:25

Nope (of ook wel) met Picasa gedaan. Zoiezo was ik erg teleurgesteld in de kwaliteit in mijn foto's op het begin, gelukkig nog wel iets aan kunnen doen. Hoezo vind je foto een niet-zo-prettig beeld geven? Bedoel je hiermee dat er weinig ruimte is overgebleven van waar ze naar kijkt of haar uitdrukking.

Zelf hou ik wel van die nadenk plaatjes, zo heb ik haar gevraagd om een verliefd gezicht te trekken, maar ook het gezicht van een meisje met een gebroken hart (dat was foto2) Vandaar dat die bij me 3 best geslaagde staat. wat betreft het haar, ik vind het wat natuurlijks geven (en ik hou van natuurlijke fotografie zonder poespas). Maar bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen. ( en als ik dus mijn foto's zwart wit wil maken, hoe kan ik dat het beste doen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:31

Gewoon niet prettig omdat ze "niet bereikbaar" is. Dromerig is goed, vragen oproepen is allemaal prima, maar dit is denk ik vooral een beetje "too much". Behalve vragen roept dit ook een gevoel van irritatie op bij mij, door de krappe kadering vooral denk ik.

Wat betreft omzetten naar zwart-wit: gebruik je Photoshop toevallig? Of een ander uitgebreid programma? Zou je eens moeten zoeken naar de "channel mixer" (of kanaalmixer). Op monochrome zetten en wat schuiven met de balkjes... Kun je hele mooie resultaten mee krijgen op een hele simpele manier. Heb je zelf meer invloed over welke gebieden je donkerder, dan wel lichter wilt hebben, waar je het contrast wilt hebben en in welke mate enzo...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 07:56

Oke dank je wel, dus dan moet ik naast Picasa eigenlijk een Photoshop programma op mijn computer zetten voor beter resultaat. Thnx voor de tip Lachen .
En over de krappe bekadering, ik hou juist van een wat krappe bekadering (ook als ik paarden fotografeer), want dan zie je echt alleen het onderwerp wat je wilt laten zien en zullen er geen storende factoren ontstaan. Maar misschien is dat een kwestie van smaak. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:48

Hmmm heb even wat gegoogeld voor je, en het gratis GIMP schijnt een channel mixer te hebben. Ik ken het programma verder niet (als in, ermee werken), maar het is een redelijk bekend programma. Misschien kun je hier eens naar kijken.

http://www.gimp.org/

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 10:30

Ja deze heb ik al eens gehad, maar ik vind hem erg moeilijk in gebruik. Zoiezo zat ik er aan te denken om photoshop gewoon legaal aan te schaffen aangezien ik ook wil gaan oefenen met retoucheren en zo (en het lijkt me dat er dan wel een handleiding bij zit). Maar bedankt voor het meedenken Lachen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:10

Verooo, ziet er goed uit.
Wat een mooie foto's alleen van dat haar is indd soms wel lastig, alleen kan je niets aan doen.
Dat is nou eenmaal met dat haar Tong uitsteken

xx

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:15

de foto's zijn inderdaad mooi gelukt, zwart/wit is zeker niet verkeerd. en jij kan een buitenfotograve zijn maar het is natuurlijk wel te proberen een keer binnen te fotograveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:47

verography schreef:
Ja deze heb ik al eens gehad, maar ik vind hem erg moeilijk in gebruik. Zoiezo zat ik er aan te denken om photoshop gewoon legaal aan te schaffen aangezien ik ook wil gaan oefenen met retoucheren en zo (en het lijkt me dat er dan wel een handleiding bij zit). Maar bedankt voor het meedenken Lachen

Heb je de foto's nog in kleur? Zou ik eens mogen zien wat ik ervan kan maken in zwart-wit? (stuur ik je ze wel via PB of mail ofzo, verpest ik je topic niet Haha! )

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:03

xxjamiexx schreef:
Melis ziet er erg sirieus uit op de foto's ahaha, wat ze dus niet is hihi ! Haha!
Zien er super uit maar indd beetje photoshoppen extra is niet mis Knipoog
Super veel succes met het verder uitoefenen haha !

xx jam

Whahaa,ik had idd moeite met mijn lach inhouden.En voor mij ook de 1e keer zoiets dus was ook wennen voor mij.Veronique vertelde me ook over iets dat meerdere zo doen de eerste keer en vanzelf ontspannen na een aantal shoots.Ik vond het zelf erg leuk om een keer te doen.