[TEK] minstens 8 jaar niet getekend, 1e x weer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

[TEK] minstens 8 jaar niet getekend, 1e x weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:03

Sjee zeg, das moeilijk weer! Heb de afgelopen 8 jaar niet meer getekend. Ben inmiddels 25, maar het begon weer te kriebelen. Heb eerder alleen voor de lol getekend en geen lessen of cursussen gevolgd.

Nu toch maar eens de grijze potloden weer gepakt. Ben er wel weer achter dat ik meer hou van het losse werk ipv 'gepiel'. Verwacht dus geen tekenwonders, ben nl erg slecht in ogen en dat soort details. Al had ik 'dat gepiel' graag goed gekund! Haha! zoals ik jullie vaak zie tekenen. Dit is dus mijn eerste tekening met 3 tinten grijs. Iemand tips? De tekening is uiteraard NIET bewerkt.

Afbeelding

polly2

Re: [TEK] minstens 8 jaar niet getekend, 1e x weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:10

Ik heb er niet echt verstand van. Maar als leek vind ik het knap gedaan. Een paardenhoofd tekenen dat ook nog op een paardenhoofd lijkt ipv op een ezel of zo...dat vind ik al reuze knap. Dus waarschijnlijk heb je niet zo veel aan mijn reactie.
Ook leuk dat je alleen potlood hebt gebruikt!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:13

Whaha lijkt wel of ik ze niet getekend heb! Maar even wat tekeningen uit de oude doos. Wist dat ik ergens nog 2 tekeningen op cd had staan. Deze dus. Ze zijn trouwens nog uit 2002. 5 jaar geleden dus... valt me nog mee.

Afbeelding

Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:25

Leuke tekening, niet spectalculair, maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet! Lachen Probeer wel nog even wat met het oogje te doen, want dan komt het al een stuk sprekender over. Lachen
Vind je paardentekening van 2002 trouwens wel erg mooi, vind hem wel wat hebben. Je kan ook leuke/mooie tekeningen maken zonder dat ' gepiel'! Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:34

Hmm ja dat blijft echt moeilijk, ogen. Maar oefening baart kunst Haha!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 00:16

Ik vindt de grove opzet mooi hoor en doe het je niet na. Blijven oefenen Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:43

Iemand nog tips? Merk dat ik vaak nogal 'bang' ben om iets fout te doen... stom is dat hej? Want ik gum dus vrijwel niet. Soms kom ik er niet onderuit maar wil en doe het zo weinig mogelijk.