[TEK] Fries Lijssa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

[TEK] Fries Lijssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:05

Gemaakt met dik olie pastel krijt naar aanleiding van een foto in het aanvraagtopic.
De tekening is gemaakt op a3 formaat grof aquarelpapier. Dat is eigenlijk voor oliepastel te grof. Maar door de verhuizing had ik niks anders bij de hand.

Afbeelding

Dit is de foto... echter kon ik hem maar een keer uitprinten aangezien wij momenteel geen internet hebben. Ik heb hem dus uitgeprint bij een vriend en die pinter deed raar en dus is de foto op papier veel donkerder geworden en had een hele rode gloed.

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over deze tekening. (Overigens is de foto van de tekening niet helemaal geweldig.. maar deze is dan ook met een voor mij vreemd fototoestel gemaakt. De kleuren zijn met de computer iets aangepast om ze meer te laten lijken op het orgineel... daardoor is er iets aan kwaliteit verloren gegaan. Maar ik vond de juiste kleuren belangrijker dan perfecte kwaliteit.)
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 10-08-07 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast. [tek] -> [TEK]

tottaly

Re: [tek] Fries Lijssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:07

WOOOOWWW! Haha!
supper mooi gemaakt!
ga zo door! *LOL*

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:10

Vind hem wel een beetje te grof, maar als het met oliepastel gemaakt is vind ik het wel superknap! Helemaal dat je zelf de kleur in de vacht enzo hebt weten te pakken, en de details die op de foto nauwelijks te zien zijn zo mooi neer hebt weten te zetten. Mooi gedaan, en ben benieuwd naar meer!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:18

Vind hem heel mooi de kleuren heel mooi gebruikt.. Ik vind alleen bij de mondlijn iets apparts maar weet niet precies wat misschien dat de witte lijn net iets teveel aftekend Verward

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:20

Ik zou de mond ook ietsje uitvagen. Nu heeft het iets cartoonachtigs en valt het gelijk op. Voor de rest vind ik het super gedaan!

Malenka

Re: [TEK] Fries Lijssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 09:01

Daar hebben jullie inderdaad een punt. Ik zal dat misschien nog even aan passen. Echter is het wit in het echt iets minder opvallend dan op deze foto. Maar opvallend genoeg om het iets weg te werken. Dank jullie voor de reacties!

smeetjoew

Re: [TEK] Fries Lijssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:23

Mooi! Ja De mond vind ik storend.. het witte lijntje erin - ookal zie je dat op de foto - maakt het een beetje raar. Het haalt de diepte tussen zijn lippen weg, waardoor je ook meteen een wat afwijkende 'glimlach' maakt. Enn.. zou ik in jouw geval het halster nog omlijnen met een scherpe lijn. Dit zou ik met een potloodsoort doen. Zodat het van het paard afwijkt en niet zo in het paard mee gaat.
Achtergrond kleur is gewaagd, maar voegt wel iets leuks toe aan de tekening. Ja
Maar verder goed gebruik van kleuren! Ja Netjes gemaakt. Ja Friezen zijn altijd lastig, omdat ze eigenlijk alleen maar zwart zijn. Clown