[TEK] Pentya

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

[TEK] Pentya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 16:54

En weer een krabbel oefening met de alom bekende Derwents Knipoog

Afbeelding
Waarom krijg ik het toch niet precies zo op de foto als dat het hier voor me ligt Boos!

Ben zelf nog niet helemaal te spreken over het hoofdje (lijkt wat uit verhouding te zijn), ga k denk k ook nog een beetje aanpassen. Heb weer geprobeerd met zoveel mogelijk kleuren te werken, en bruinige tinten juist zoveel mogelijk te laten liggen. In het echt zit er wat meer leven in de tekening, de kleuren zijn nu wat minder (althans op mijn pc)

Wat vinden jullie ervan? Kom maar op met de tips en commentaar!

Cyntje

Re: [TEK] Pentya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:57

Je kleurgebruik vind ik wel mooi, maar de verhoudingen kloppen inderdaad niet,... Het oog is te groot en staat te ver midden in het hoofd,... ook kloppen de koten oa. niet
Schaduw en de grond is mooi erbij Ja

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:59

Mooie tekening hoor Knipoog
Qua kleuren vind ik m helemaal top. . Maar wat is er met het achterbeen gebeurd ? Bloos De koten steken idd een beetje te ver naar achter Knipoog
Ook het oog is iets aan de grote kant. Maar verder heel mooi hoor Ja En die staart ook.. Echt heel mooi.

Dat de kwaliteit van kleuren etc. zo achteruit gaat is (denk ik) algemeen bekend Knipoog bijna iedereen heeft er last van

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:26

Leuk! Goed gebruik van kleuren en verschillende tinten. Ja Het is een helemaal correcte tekening; op de verhoudingen van de benen van het beestje zelf na. Clown Hij heeft nogal kromme achterbenen... Als ie dat op de foto ook heeft, zou ik proberen dit zoveel mogelijk 'goed' te tekenen. Ja Dit oogt heel onnatuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:25

Mooi kleurgebruik, maar het oog is te groot zoals al gezegd is Ja
Lief veulentje trouwens Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:49

De verhoudingen laten te wensen over. Verder begin je wel al je palet te vergroten qua kleur, al mag het van mij nog wel wat gebalanceerder aangezien het geheel nog wat te egaal is en daardoor niet heel veel diepte heeft. Ik heb het idee dat je momenteel meer werkt aan je palet dan aan je verhoudingen, maar die laatste zijn zeker ook belangrijk om een bepaalde basis te hebben, behalve als je meer richting het abstractere wilt. Waar je je ook eens in kunt verdiepen is 'wit'. Je werkt al veel minder in egale vlakken als voorheen, althans in het bruin, in andere kleuren valt het nog wel erg op, bijvoorbeeld in het gras, het zand en zeer zeker (nog het meest) bij het wit. Slechts HEEL weinig dingen zijn absoluut wit: om diepte te geven weerkaatst het 1 kleur meer dan andere (dit omdat wit uit alle tinten bestaat, daarbij is in de schaduw en dieptewerking doorgaans 1 tint dominanter aanwezig dan een andere, hetzij blauw, hetzij rood, etc). Verdiep je daar eens in. Verder zou ik zeggen, blijf lekker doorgaan met experimenteren.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 15:27

Bedankt voor het commentaar iedereen Lachen Verhoudingen zijn inderdaad niet helemaal je van het, maar dit zijn dan ook voornamelijk experimenten met kleuren zoals JoSav al aangeeft. Ben wat verhoudingen betreft soms een beetje lui Bloos (zeker als het tekeningen betreft die ik als oefening voor mezelf maak) Maar ik zal in het vervolg beter mn best doen Vork

Over die witte delen.. Ik ben begonnen met een hele licht blauwe tint, vervolgens een creme kleur en een lichte paarsige tint, er zit ook nog wat geel/beige door als ik me niet vergis, om er als allerlaatste nog een beetje wit bij te doen. Mijn fototoestel pakte het wit nogal sterk, op de tekening zelf is het veel minder sterk aanwezig namelijk.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:34

Het meeste commentaar heb je al gehad. Wat mij opvalt is de donkere streep over het hoofd van het veulentje. Ik blijf daar naar kijken. Loopt het te ver door ?

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:34

ik vind je tekening erg mooi kwa kleur gebruik
de verhoudingen kloppen helaas niet
dat vind ik vooral erg jammer.