[TEK]babyportret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

[TEK]babyportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:06

Ik wil om te beginnen even zeggen dat ie dus nog NIET af is.

Maargoed, ik heb dus een babyhoofdje getekend. En ik vind m wel leuk gelukt. Het is de eerste keer dat ik een baby getekend heb. (heb wel eerder een mens getekend, maar deze nooit afgemaakt)

Getekend op lichtgeel printpapier en met grijze HB en 6B potloden. En met raster.
Geheel:
Afbeelding
Detail:
Afbeelding

Ik vindt m nog totaal niet af.. (is ie ook niet) En zou graag van jullie willen horen wat ik nu al anders moet doen.

Er komen nog haartjes op en vooral schaduwen.Ook vind ik de wang wat te bol, maar dat weet ik dus niet zeker of dat ook zo is.

Groetjes,

Anoniem

Re: [TEK]babyportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:07

Lief baby'tje De voor ons linkerwang, vind ik wat te bol Lachen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 14:41

dankje, ja dat vind ik ook idd. Ik heb het al wat aangepast, maar plaats pas weer een update als ik wat verder ben Knipoog
Maar wel bedankt voor je reactie!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:51

Ik vind dat de tekening nog wat te strip-achtig is. Je werkt veel met strakke omlijningen, waardoor de tekening er niet zo natuurlijk uitziet. Probeer de lijnen weg te halen en meer te werken met schaduwen en inkleuring. Kijk anders maar eens rond op CB en UK, hoe andere mensen dit doen Lachen. Ook vind ik dat de ogen scheel staan, zonde! Laat of allebei de ogen naar een kant kijken, of allebei de ogen recht vooruit kijken.
Het gat in het mondje is wat te hard zwart ten opzichte van de andere kleuren in je tekening. Ik had hier liever wat detail gezien, want een mond is niet een zwart gat. Ook zou ik de lijnen bij de neus wat zachter maken, deze zijn ook te hard t.o.v de andere kleuren in je tekening.

Je bent goed op weg, ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt! Lachen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 16:17

Om te beginnen heel erg bedankt voor je reactie en tips Knipoog
http://i12.tinypic.com/4z41d00.jpg
Hier zie je de tekening die ik heb nagetekend. Hij stond in een tekenboek Knipoog

Zoals je ziet op de afbeelding hierboven staan de oogjes ook wat scheef, ik zal kijken wat ik daar zelf nog wat aan kan veranderen.
De mond in ook een zwart 'gat' en dat heb ik dus ook letterlijk nagetekend Lachen
De neus was ik al wat verder aan het bewerken. Dus daar was ik al verder gegaan met schaduwen en diepte. Ik zal kijken als ik daar wat verder ben of ik die lijnen idd wat zachter maak.
Ik zal van de week ook eens rond kijken op UK en CB.
En ik heb zeker wat aan je tips, heel erg bedankt Lachen

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:38

hij heeft beetje dik hoofd haha (A) maarjah ik doe het je niet na verder erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:32

K_im schreef:
dankje, ja dat vind ik ook idd. Ik heb het al wat aangepast, maar plaats pas weer een update als ik wat verder ben Knipoog
Maar wel bedankt voor je reactie!

Whaha ja oke Knipoog
Ga het topic sowieso bijhouden, ben benieuwd hoe die eindigt!

marit_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:37

je bent al goed opweg..alleen bij de ogen wat meer diepte brengen, dat mis ik eigenlijk in heel je tekening wel..en zoals al gezegt werd kun je dat doen door schaduw aan te brengen Knipoog veel suc6 verders Lachen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 12:12

marit_h schreef:
je bent al goed opweg..alleen bij de ogen wat meer diepte brengen, dat mis ik eigenlijk in heel je tekening wel..en zoals al gezegt werd kun je dat doen door schaduw aan te brengen Knipoog veel suc6 verders Lachen

Dankje Lachen Ik vindt het erg moeilijk om met schaduwen te werken. Ik weet eigenlijk gewoon niet waar ik moet beginnen daarmee. Ik zal van de week eens een beetje rondkijken hier op bokt om te kijken hoe andere mensen dat doen.

In dat boek waar ik het van heb nagetekend doen ze dat met kruisarceringen. Maar dat kan ik echt niet, en daar begin ik dan dus ook niet aan. Straks verpest ik de tekenen Bloos Niet dat ie nu al zo geweldig is, maar hij begint ergens op te lijken vind ik Schijnheilig

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 12:14

thissi schreef:
Whaha ja oke Knipoog
Ga het topic sowieso bijhouden, ben benieuwd hoe die eindigt!

Ik weet niet hoelang dat precies gaat duren voordat ik weer een update heb, want ik ben nu in een schetboek een beetje aan het oefenen met haren enzo. Ik kan dat namelijk echt niet. Dan wordt het zo krasserig. Dus als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik weer verder met die tekening Knipoog Maar wel leuk dat je het eindresultaat wilt zien Ja