[FOTO] Gz tips voor mensen fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VeraW

[FOTO] Gz tips voor mensen fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:20

weet niet of het hier goed staat.

Maar een vriendin van mij heeft gevraagd of ik 1x wat fotos van haar met haar vriend wil maken. Heb tot nu toe maar 1x wat sirieus een persoon op foto proberen te zetten zie dit topic viewtopic.php?f=149&t=759457&hilit= (niet meer in reageren is al een wat ouder topic)

Maar heb dus totaal geen idee kwa houding enzo met twee personen. en moet je nu juist veel dichte fotos maken of niet of een combi.

Ow ja ik fotografeer met de panasonic dmc fz7. En ik ga proberen om de portret stand te gebruiken. (of is dit juist af te raden) En de omgeving waar ik in ga fotograveren is een mooi park.

Ik zou zeggen brand los en geef me veel ideeen en tips.

Groetjes

Verosjaak

Re: [FOTO] Gz tips voor mensen fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:30

Oke je gaat in een park foto's maken met een camera die moeilijk scherpte en diepte kan geven. Zorg er dus voor dat je geen bosjes als achtergrond hebt maar een boom bijvoorbeeld. Ik zou er ook voor zorgen dat je vrij dichtbij staat om toch wat meer scherpte diepte proberen te creeeren. Willen ze alleen of met zijn tweeen? Dat is hun keuze. Wel zou ik allebei de mogelijkheden fotograferen en kan je later zien wat het beste heeft gewerkt. Verder moeten ze iets aan hebben wat ze goed staat en geen negatieve punten laat zien. Ook kunnen ze het beste ervoor zorgen dat onregelmatigheden in het gezicht weggewerkt word. ( weet uiteraard niet wat hun uiterlijk is). Zorg voor een borstel zodat ze hun haar op plaats van bestemming nog even kunnen goed doen. Verder zou ik de portretstand proberen en de diafragma stand. En heel veel foto's maken. Zouden de foto's echt niet goed gelukt zijn kan je het altijd over doen. Veel succes en plezier.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:07

iig altijd op ooghoogte fotograferen en altijd inzoomen (als je uitzoomt, krijg je vervromingen).
ik heb toevallig pas ook voor het eerst een shootje gedaan van 2 mensen -> viewtopic.php?f=149&t=807632

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:20

Hier wat poses voor de modellen misschien heb je daar wat aan en voor de rest gebruik je fantasie denk aan de gulden snede ( niet alles in het midden fotograferen ) heel veel plezier en hier zijn wat voorbeelden;

Ps de voorbeelden zijn stockfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 21:03

oke bedankt voor de tips.