[TEK]Hoe verbeeld ik stekelharig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

[TEK]Hoe verbeeld ik stekelharig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 20:18

Vraag aan de experts:
als jullie met potlood inkleuren, hoe ga je dan te werk bij een stekelharige vacht? Dus bijvoorbeeld een voskleurige ondergrond met daarop/daar doorheen witte haartjes? Het probleem is namelijk, dat als ik eerst een voskleurige ondergrond opzet, ik er niet meer (zichtbaar) met een wit potlood overheen kan gaan. Hoe dan toch zichtbare witte haartjes te maken? Is uitsparing de enige (zéér bewerkelijke) methode??

Ik hoor het graag van jullie!!

darwin

Re: [TEK]Hoe verbeeld ik stekelharig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:42

Zou ik ook wel eens willen weten Ja , heb namelijk zelf een stekelharige vos.
Blijf dit topic even volgen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 12:23

...Moet er wel iemand met een suggestie komen... No Cheer Nagelbijten / Gniffelen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:06

Met wat voor een potloden teken je dan ?

Met pastelpotloden lukt dit namelijk wel gewoon. Anders misschien wit inkleuren en dan met bruin eroverheen waar je de andere kleuren wilt hebben ? Veel werk, weet ik maar dan heb je wel resultaat! Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 13:14

Ik teken met, de hier inmiddels beroemde, Derwents Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:22

Ik denk dat het een kwestie is van streepje voor streepje en dat het het eenvoudigst gaat op een zwarte ondergrond, waarop je afwisselend witte en voskleurige streepjes plaatst?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:55

Als je eerst witte streepjes doet en daarbij hard op je potlood drukt is het papier op die plekken meteen verzadigd en kan je er niet meer met een andere kleur overheen, dus blijven die stukjes gewoon wit Lachen En verder idd haartje voor haartje Ja

Misschien kan je Lontje nog wat tips vragen, die werkt erg veel met de derwents Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 08:36

Dat vreesde ik dus al...haartje voor haartje...No Cheer Nagelbijten / Gniffelen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 10:15

Wendy15 schreef:
Als je eerst witte streepjes doet en daarbij hard op je potlood drukt is het papier op die plekken meteen verzadigd en kan je er niet meer met een andere kleur overheen, dus blijven die stukjes gewoon wit Lachen

Ohja, dat is dan wel weer handig, ik heb namelijk een tekening op wit papier staan Nagelbijten / Gniffelen Je zag die streepjes sowieso niet dus... Tong uitsteken

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:03

MamaMiesje schreef:
Dat vreesde ik dus al...haartje voor haartje...No Cheer Nagelbijten / Gniffelen

Ja helaas streepje voor streepje Tong uitsteken
Maar... je kunt de streepjes heeeeel langzaam zetten op papier of wat sneller Knipoog

Als je doet wat Wendy zegt dan ben je al een heel eind onderweg. Met donkere kleuren moet je echter alsnog wel uitkijken want die 'bevuilen' het wit dan wel. Met de kleurpotloden wit over een kleur zetten gaat niet, tenminste het resultaat is niet wit dan maar een mengsel van de onderliggende kleuren. Bij een stekelharige zou ik eerst met wit de wittige en minder wittige gebieden aanzetten met streepjes en dan pas met de andere kleuren verder gaan.
Overigens als je goed kijkt zul je ook zien dat bij een stekelharig niet alle witte haartjes wit zijn, er zitten ook roze en lichtblauwe tussen Clown

Op wit papier zou ik met de andere kleuren beginnen en als laatste wit doen waarbij ik de plaatsen waar het wit moet komen uit zou sparen.